Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2014-04-21, 22:55
  #1
Medlem
Ålder: 19 år
Man
Tidigare erfarenheter: Cannabis, Alkohol, svamp (toppisar).

Så jag hade en dag opererat bort min halsmandlar, vilket jag kan säga var en fruktansvärd upplevelse, första dygnet fick dem pumpa in mig mängder med morfin och ketogan för att jag inte skulle få panik av smärta.

Iaf över till det huvudsakliga ämnet, mådde någon gång dag 3-4 väldigt dåligt och fick inte allas i mig något mat och ringde då upp till sjukhuset och sa att jag behöver något för att dämpa min fruktansvärda smärta i halsen. Jag fick efter mycket om och men med mig 4 oxynorm 5 mg hem. Lite dålig mängd tycker jag själv då man inte har ont i en eller två dagar om man säger så.

Jag hade läst någonstans att man kunde ha det lite små mysigt på dessa och jag som inte har någon tolerans tänkte direkt, fan 4 måste ju räcka hur långt som helst! Men eftersom jag bor hemma så har morsan och farsan sten koll på medicinen. Detta beror på att dem vet om att jag rökt cannabis en hel del och förståelig så är dem inte så glada på mig. Jag fick ha medicinen på rummet och en lycka uppfan sig direkt inom mig, jag hade planerat att ta dessa till kvällskvisten och "chilla" lite.

Klockan började närma sig 20:00 och jag tar min första tablett. Bara 15-20 minuter efteråt känner jag mig tyngre och lite snurrig. Men ändå en skön känsla inom mig, ville såklart ha mer!
Jag tar en till runt 20:30 trycker i mig den med lite vatten då jag har fortfarande svin ont i halsen. Kl 21:00 känner jag mig riktigt trevlig och lägger min i säng och filosoferar lite för mig själv, kollar på ipaden och lite smått på tv. Jag känner att undrar om det går att "levla" lite till. Levla är ett uttryck jag och mina kompisar använder när vi röker cannabis, vi brukar skoja om att vi ska "levla" till psykos. Man röker alltså mer för att få en ännu starkare effekt, går "levla" ut på. Så jag tänker och läser lite på internet, klart som fan det går o "levla" inser jag glatt.

Klockan 22:00, bryter jag sönder kapseln, för visste att man kunde snorta dessa. Visste dock att biotillgängligheten är enormt hög oralt, men eftersom jag aldrig snortat något så ville jag prova detta. Det var en jävla hög med pulver rent ut sagt. Så snortade bara halva och svalde andra halvan. Kl 23:00 kan jag säga att jag kände mig enormt euforiskt. Den känslan som jag hade på dessa lilla tabletter var just för tillfället väldigt bra och jag ville stanna kvar i min sköna lilla värld för evigt.
Rysningarna kom över kroppen och det pirrade på en konstigt men ändå riktigt skönt sätt i huvudet. Låg och njöt i fulla drag. Krama min kudde den var så mjuk så härlig, ville inte sluta krama min härliga kunde, den var bäst för tillfället. Tv:n kunde jag inte fokusera på för 5 öre, men var ett skönt bakgrundsljud och man småtittade lite ibland och fick sig ett och annat flin. Inga garvattacker här, det var musklerna alldeles för förlamande för. Man skrattade liksom inombords men en härlig känsla över hela kroppen.

Tänkte vad skev jag måste se ut om någon skulle komma in, ligger halvt förlamad med ett leende på läpparna. Jag noddade ett antal gånger och slumrade till under nattens härliga gång. Allt kändes fantastiskt, jag var ändå hungrig fast jag var lite lätt illamående. Hämta en glass bägare, en hägen daz eller vad dem heter med smaken baileys. Den var god, mycket god. Halsen smärta titt som tätt men det orkade jag inte bry mig om. Det tog hela 3-4 timmar att få i mig en halvfull sådan förpackning .

Jag låg resterande av natten och tänkte olika tankar och idéer som uppstod i mitt huvud, men det skönaste var ändå att bara ligga helt tom och krama min kudde och stryka mitt hår så jag fick sköna rysningar igenom kroppen. Jag fick upp till toan, kände att det var dags att tömma blåsan lite, det gick inte snabbt strålen var långsam som en snigel och att pressa på med musklerna kändes lönlöst och ovärt men främst väldigt ansträngande. Jag går upp från toan tvättar händerna och vänder upp huvudet mot spegeln och ser att mina pupiller är som små knappnålar, fascinerande tänkte jag.

Jag gick in och la mig och somnade in gott och lugnt efter en längre stund. La ett öga bort mot klockan och såg att klockan var 7:00! Men det gjorde mig inget, jag var ledig och allt kändes väldigt bra. Somnande in runt den tiden för att vakna lite senare.

Jag kan säga att det här var en upplevelse som var mycket trevlig och jag kan förstå att folk fastnar i detta, tänk att ett litet piller eller ett par i alla fall kan göra en så lycklig, rätt sjukt faktiskt. Hur som helst någon gång i livet kommer jag göra om detta, men inte än på ett tag. Inget jag ångrar att jag upplevt utan tvärtemot. Detta ända jobbiga jag noterade var ja, väldigt hård i magen sket inte på ett par dagar. Sen lite dåsig och illamående. Men det var det värt på alla plan!

Tack för mig.
Citera
2017-06-26, 06:51
  #2
Medlem
tjackrunkas avatar
Intresant att du skriver om hur du måste tjata till dig oxyn och hur snåla dom var med mängden, då du fakiskt behöver det som medicin och sen slänger du i dig allt ihop som en pundare endå.


Kan ju knappast vart så kul dagen efter, när allt smärtdämpande var borta.

Bra rapport i övrigt, fin beskrivning av ruset.
Citera
2017-06-28, 16:13
  #3
Medlem
Längesen man åt oxy, blev sjukt sugen, kanske får beställa några
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback