Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-21, 23:56
  #13
Medlem
Blå Rutas avatar
För ganska exakt ett år sedan så var det plan som flög runt, runt. Det var två plan varav det ena följde efter det andra ganska kort bit bakom. Jag kom då fram till att det var utprovningen av flygburna radarn som Sverige sålt till Brasilien och tydligen verkade utprovas där på den flygtyp som Brasilien ville ha det på (eget plan från Brasilien)
Citera
2014-04-22, 00:32
  #14
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troheden
Jag vet tyvärr inte så mycket mer. Konstigt att inte fler verkar reagerat på den ovanligt täta flygtrafiken i Halmstad idag. Hittar ingen information alls.


Vilken tid var detta? bor också i Halmstad och har varit ute idag men inte märkt av något?
Citera
2014-04-22, 07:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
För ganska exakt ett år sedan så var det plan som flög runt, runt. Det var två plan varav det ena följde efter det andra ganska kort bit bakom. Jag kom då fram till att det var utprovningen av flygburna radarn som Sverige sålt till Brasilien och tydligen verkade utprovas där på den flygtyp som Brasilien ville ha det på (eget plan från Brasilien)


Kan juvarit något sådant och att det var felaktiga uppgifter från min bekant om att det skulle varit flera olika som landat.
Citera
2014-04-22, 14:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Vilken tid var detta? bor också i Halmstad och har varit ute idag men inte märkt av något?

Vi såg flygplanen/ planet. Mellan 19 och 20.30 igår kväll.
Citera
2014-04-22, 15:40
  #17
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troheden
Vi såg flygplanen/ planet. Mellan 19 och 20.30 igår kväll.


Konstigt.. jag satt i Picassoparken då och såg ingenting?
Citera
2014-04-22, 16:54
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Konstigt.. jag satt i Picassoparken då och såg ingenting?

Mm fast planen var på andra sidan av Halmstad..
Citera
2014-04-22, 17:01
  #19
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troheden
Mm fast planen var på andra sidan av Halmstad..


Menar du borta vid flygstaden eller?
Citera
2014-04-22, 17:07
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Menar du borta vid flygstaden eller?

Ja och de rörde sig över Steninge, Harplinge, Holm och kom från det hållet till flygstaden.
Citera
2014-04-22, 17:13
  #21
Medlem
Hassebosse47s avatar
Satt vid min dator och svettades vid den tiden så jag har inte hört något, däremot var det ett jävla dånande från ett flyplan för cirka två veckor sedan. Hördes över hela Halmstad, låter Hercules något så in i helvete?
Citera
2014-04-23, 13:56
  #22
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troheden
Ja och de rörde sig över Steninge, Harplinge, Holm och kom från det hållet till flygstaden.


Igårkväll vid 19:30 så var där två plan som flög på låg höjd över halmstad, kom utifrån havet över småbåtshamnen sen mot flygplatsen, något du märkte?
Citera
2014-04-24, 21:27
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassebosse47
Satt vid min dator och svettades vid den tiden så jag har inte hört något, däremot var det ett jävla dånande från ett flyplan för cirka två veckor sedan. Hördes över hela Halmstad, låter Hercules något så in i helvete?

Ja, tänk dig att sitta i dem
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback