Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 21:30
  #1
Medlem
chrilllsons avatar
Tjena alla tok flashbackare, ja nu är det så att jag brukar snusa Göteborgs Rape portion och tycker det smakar "lovely". Nyligen bjöd en god vän till mig på lös göteborgs rape och tyckte det var jättegott, och tyckte det smakade bättre och godare än vanlig rape då den oftast är lite torr som white brukar vara. Har nu tänkt börja med rape lös, men undrar om det är "farligare"? (Då många säger det)

Tack på förhand!
Chrilllson
Citera
2014-04-21, 21:33
  #2
Medlem
Adolf.Fittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilllson
Tjena alla tok flashbackare, ja nu är det så att jag brukar snusa Göteborgs Rape portion och tycker det smakar "lovely". Nyligen bjöd en god vän till mig på lös göteborgs rape och tyckte det var jättegott, och tyckte det smakade bättre och godare än vanlig rape då den oftast är lite torr som white brukar vara. Har nu tänkt börja med rape lös, men undrar om det är "farligare"? (Då många säger det)

Tack på förhand!
Chrilllson

Nej det är inte farligare, bara styggare mot tandköttet... har snusat Rapé lös i 13år och har varit tvungen att gå över till portion då mitt tandkött börjar försvinna och tandroten blottas!

Mvh
Citera
2014-04-22, 00:47
  #3
Medlem
chrilllsons avatar
Jo, men precis, det var det jag hörde...men det lär väl vara farligt mot tandköttet för tillslut ramlar väl tänderna ut? Tandlossning och sån skit!?
Citera
2014-04-22, 09:17
  #4
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilllson
Jo, men precis, det var det jag hörde...men det lär väl vara farligt mot tandköttet för tillslut ramlar väl tänderna ut? Tandlossning och sån skit!?
Givetvis kan det bli så.. Intressant nog så finns det några studier som visar att snusare som regel har bättre munhygien än en icke snusare. Dessutom kan man undra vad robaksfritt snus ställer till med, mot tand lossning etc tror jag inte att de är bättre..
Citera
2014-04-22, 11:21
  #5
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Givetvis kan det bli så.. Intressant nog så finns det några studier som visar att snusare som regel har bättre munhygien än en icke snusare. Dessutom kan man undra vad robaksfritt snus ställer till med, mot tand lossning etc tror jag inte att de är bättre..
Snuset får munnen att producera mer saliv, därav bättre munhygien.
Och jag tror som du att det är just det att man har nåt under läppen
som skapar tandlossningen, inte själva nikotinet i sej. Att det pressar upp tandköttet.
Citera
2014-04-22, 23:04
  #6
Medlem
chrilllsons avatar
Ja, precis, fräter sönder tandköttet och förstör stommen som tänderna sitter i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback