Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 20:12
  #1
Medlem
Som rubriken säger letar jag efter information om ett mord i början av 90-talet, som jag minns det var det på E20 mellan Eskilstuna och Strängnäs, men det kan vara fel. Ett bråk p g a en slarvig omkörning eller något sådant ska ha lett till att en person sköts i huvudet och avled.
Sannolikt kan det nog finnas en tråd om detta, men jag har inte lyckats hitta något.
Någon som känner igen beskrivningen ovan?
2014-04-21, 20:48
  #2
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Som rubriken säger letar jag efter information om ett mord i början av 90-talet, som jag minns det var det på E20 mellan Eskilstuna och Strängnäs, men det kan vara fel. Ett bråk p g a en slarvig omkörning eller något sådant ska ha lett till att en person sköts i huvudet och avled.
Sannolikt kan det nog finnas en tråd om detta, men jag har inte lyckats hitta något.
Någon som känner igen beskrivningen ovan?

Jag minns fallet men inga detaljer, förutom att det var just en slarvig omkörning som utlöste bråket. Båda bilarna stannade och förarna började tjafsa och sedan gick det som det gick. Törs inte svara på om det var på E20 men det var i alla fall utanför Eskilstuna. Har för mig att han som sköts var medelålders och de som sköt yngre, typ 20-25 och möjligen någon form av yrkeskriminella, nazister eller något annat utanför den gängse Svenssonramen. Ska dock inte svära på det sistnämnda.
2014-04-21, 23:12
  #3
Medlem
Fram till 1992 hette vägsträckan dock E3, vilket kanske kan underlätta eventuellt sökande om händelsen inträffade innan dess.
2014-04-22, 16:36
  #4
Medlem
rigbos avatar
Det finns en tidigare tråd om fallet.
(FB) 17-åring körde bil, stoppade äldre man och avrättade honom
2014-04-22, 16:53
  #5
Moderator
Schlesiens avatar
Låser denna och hänvisar till etablerad tråd. (FB) 17-åring körde bil, stoppade äldre man och avrättade honom


/ Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback