Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-22, 21:55
  #37
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intercler
Hej kära Flashback!

Är lite orolig så tänkte kolla om nu kunde hjälpa mig?

Det är nämligen så att jag och en god vän startade ett aktiebolag för ett litet tag sedan, registrerades aldrig för f-skatt eller liknande, inget gjort i bolaget överhuvudtaget. Sen rann det ut i sanden och vi bestämde oss för och likvidera bolaget. Hittade ingen lämplig som kunde vara likvidator, så då såg vi att man kunde snabbavveckla bolag.

Kikade runt lite på nätet och hittade några som jag beställde in offerter på, bestämde mig för en aktör och kollade snabbt upp omdömen och liknande, så ut att vara OK. Skrev på köpeavtal elektroniskt och tog ut aktiekapitalet?! ifrån banken, banken ifrågasatte ej detta även att jag sa att jag skulle sälja bolaget, hur som efter detta fick jag en konstig känsla i magen att detta ej gått rätt till, började kolla runt lite på nätet och sökte på hans namn som stod i köpeavtalet.

PATRICK MELLBERG under företaget NORDISKT REALSPAR AB, finns flera trådar om han och hans kompanjoner enbart här på Flashback, och det verkar minst sagt oroväckande?!

Har kontaktat bank, bolagsverket, skatteverket, advokat. Ingen kan ge mig något konkret svar på hur man bör gå till väga för att lösa detta, jag vet ju att något kommer att hända, men vad?!

Vad kan han göra, när kan han göra det och hur kommer han göra det?

Så som jag förstår det så här i efterhand som är det olagligt att ta ut aktiekapitalet?

Det står dock i köpeavtalet att saldot på skattekontot skall vara NOLL, samt att saldot på företagskontot skall vara NOLL?

Tänker han kräva in mig på denna summa "50.000:-" eller tänker han köpa/låna tjänster på bolaget, det finns nu ett ärende hos bolagsverket där han har ändrat suppleant och ledamot till hans namn samt ett annat namn. Men avgiften för ärendet har ej betalats/kommit in till bolagsverket "600:-"

Har han för avsikt att likvidera detta på ett riktigt sätt? Med hans förflutna verkar det annars om att han ska blåsa oss på något sätt?

Har för övrigt massa länkar med kopplingar mellan massa bolag som han är involverad i som nästan alla säger sig syssla med detta, massa fakta som säger att han äger domäner som rekommenderar hans tjänster "fast det ser ut som en oberoende aktör", har även alla papper ifrån tingsrätt i alla fall han varit åtalad eller dömd samt tillhörande slask... Har även dokument som köpeavtal m.m Verkar som han varit en buse hela sitt liv...?

Hans namn innan var PATRICK FORSGREN.

SNÄLLA HJÄLP?

Hur har det gått för dig?
Har en bekant som verkar ha råkat ut för samme snubbe fast på ett helt annat sätt...
Citera
2017-09-12, 23:44
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Hur har det gått för dig?
Har en bekant som verkar ha råkat ut för samme snubbe fast på ett helt annat sätt...

Efter mycket om och men så har bolag ändrat namn och styrelse, varit i kontakt med bolagsverket och dom menar på att jag ej kan råka ut för något i efterhand? Hur blev din bekant drabbad?
Citera
2017-09-13, 06:41
  #39
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intercler
Efter mycket om och men så har bolag ändrat namn och styrelse, varit i kontakt med bolagsverket och dom menar på att jag ej kan råka ut för något i efterhand? Hur blev din bekant drabbad?

Han är säljare och har sålt en hel del grejer till Patricks företag i ett par olika omgångar på fakturor som aldrig betalas. I början fick han tag på folk på företaget, men inget hände och till sist gick det inte längre att få kontakt med någon alls där. Det drabbar ju inte säljaren personligen egentligen, men chefen vart väl inte så glad och det är aldrig kul att bli lurad...

Hoppas att du klarar dig utan tråkigheter.
Citera
2017-10-20, 02:02
  #40
Medlem
Gällande Patrick Mellbergs påstådda involvering i bolagsservice tillbakavisar Patrick Mellberg detta påstående i dess helhet. Det görs gällande, att Patrick Mellbergs kontakt alternativ inblandning i bolaget är främmande för Patrick Mellberg och har kommit till dennes kännedom först genom tråd vid datum för externa inlägg av ovidkommande kommentatorer gällande Patrick Mellberg i detta forum. För vidare korrespondens i ämnet önskar Patrick Mellberg att person alternativt företag som företager detta förtal framför konkret underlag för respektive påstående om Patrick Mellbergs omedelbara inblandning respektive vandel avseende sin inblandning alternativt handläggning av "bolaget" bolagsservice. För vidare korrespondens hänvisas vänligen till Patrick Mellbergs ombud enligt följande epost adress: info@bolagsjuridik.se för legalt bemötande.
Citera
2017-12-01, 18:38
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttemann007
Gällande Patrick Mellbergs påstådda involvering i bolagsservice tillbakavisar Patrick Mellberg detta påstående i dess helhet. Det görs gällande, att Patrick Mellbergs kontakt alternativ inblandning i bolaget är främmande för Patrick Mellberg och har kommit till dennes kännedom först genom tråd vid datum för externa inlägg av ovidkommande kommentatorer gällande Patrick Mellberg i detta forum. För vidare korrespondens i ämnet önskar Patrick Mellberg att person alternativt företag som företager detta förtal framför konkret underlag för respektive påstående om Patrick Mellbergs omedelbara inblandning respektive vandel avseende sin inblandning alternativt handläggning av "bolaget" bolagsservice. För vidare korrespondens hänvisas vänligen till Patrick Mellbergs ombud enligt följande epost adress: info@bolagsjuridik.se för legalt bemötande.

Du är ett STORT SKÄMT HELA DU PATRICK MELLBERG FD FORSGREN!

Du är så jävla schizofren och ner knarkad att du nu skriver på fb och låtsas vara en annan.

Vi vet allt om dig .. Din jävla bedragare!

Hur mycket knark har du dragit i dig igentligen?

Att skriva ett sånt här inlägg bevisar ju bara att DU VERKLIGEN ÄR EN ÄKTA PSYKOPAT/ MYTOMAN.

DU TROR ATT ALLA GÅR PÅ DITT SKIT SNACK .. MEN ICKE!

Det finns väldigt starka bevis på vad du sysslar med. Om inget annat så kan man läsa rättså mycket i polisregistret om vilken pundare & lurendrejare du är ..

Så jävla blåst är du!!!!
Citera
2017-12-03, 21:01
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttemann007
För att visa en del av det arbete vi gör probono publicerarar vi vår senaste pressrelease:
Haters please respond.

Företags kapningar har blivit ett allt större problem för svenska företagare. En bedragare kan med hjälp av en dator, internet, ett BankID och 600 kronor ändra bolags företrädare, adress och firmateckning. Detta sker helt utan att den nuvarande ägaren är medveten om att det sker. Nordiskt Realsparande AB tillhandahåller nu en kostnadsfri tjänst som komplement där dom meddelar nuvarande företrädare så fort en förändring sker i bolaget.

Bolagsverket har sedan mitten av Maj tagit bort möjligheten för individer som inte är registrerade ombud att utföra så kallade autoärenden. Detta är en del i arbetet mot ökningen av företagskapningar som ökat lavinartat de sista åren. Här listas några tips på hur du som företagare kan skydda dig:

Anmäl dig till den kostnadsfria tjänsten Mina meddelanden. Då får du snabbt besked via e-post och sms bland annat när Bolagsverket har tagit emot ändringar som rör ditt företag.
Få ett meddelande varje gång en ansökan om registrering kommer in genom att anmäla en epost adress på Verksamt. En behörig företrädare för företaget kan anmäla e-postadressen i e-tjänsterna på verksamt.se eller på blanketten Anmälan om adressändring för företag och föreningar, nr 701.
Prenumerera på ändringar i ditt företag kostnadsfritt hos Nordiskt Realsparande AB. När en ändring registreras i företaget, skickas uppgifter till dig omgående via epost. Prenumerationen träder i kraft så snart vi har registrerat den. Detta tar normalt en arbetsdag.
Vid frågor är ni välkomna att kontakta Nordiskt Relaspar´s juridiska avdelning på 020-15 29 00 eller juridik@nordisktrealspar.se.

Du är så jävla korkad som skriver här Patrick Mellberg fd Forsgren ..

Precis, såhär beter du dig dag ut och dag in.

Måste vara jobbigt för dig att leva med dessa jävla lögner och personligheter.

Sök hjälp din jävla bedragare och sluta med ditt jävla fin skrivande.
Vi vet alla att du knarkar hela dagarna och blåser folk så att du har råd med dina dyra drog utgifter..
Citera
2018-03-01, 16:47
  #43
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttemann007
Gällande Patrick Mellbergs påstådda involvering i bolagsservice tillbakavisar Patrick Mellberg detta påstående i dess helhet. Det görs gällande, att Patrick Mellbergs kontakt alternativ inblandning i bolaget är främmande för Patrick Mellberg och har kommit till dennes kännedom först genom tråd vid datum för externa inlägg av ovidkommande kommentatorer gällande Patrick Mellberg i detta forum. För vidare korrespondens i ämnet önskar Patrick Mellberg att person alternativt företag som företager detta förtal framför konkret underlag för respektive påstående om Patrick Mellbergs omedelbara inblandning respektive vandel avseende sin inblandning alternativt handläggning av "bolaget" bolagsservice. För vidare korrespondens hänvisas vänligen till Patrick Mellbergs ombud enligt följande epost adress: info@bolagsjuridik.se för legalt bemötande.

Hahhaa här lämnar man tråden ett tag och kommer tillbaka till detta. Var fan det mest komiska jag läst på år!

Du är en stor jävla bluff som kommer att få ditt straff inom kort. Du har blåst fel människor och det finns ett pris på ditt huvud för tillfället. Hade låst om mig på natten om jag varit du. De som är ute efter dig är inga amatörer direkt.

Sen som en bonus så pågår det en utredning på Bolagsverket kring din inblandning av likvideringar av dina egna jävl bolag. Vet inte om de kontaktat dig än men annars lär de göra det 😂😂😂
Citera
2018-03-04, 17:00
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Han är säljare och har sålt en hel del grejer till Patricks företag i ett par olika omgångar på fakturor som aldrig betalas. I början fick han tag på folk på företaget, men inget hände och till sist gick det inte längre att få kontakt med någon alls där. Det drabbar ju inte säljaren personligen egentligen, men chefen vart väl inte så glad och det är aldrig kul att bli lurad...

Hoppas att du klarar dig utan tråkigheter.
Vart levererades Dom? Vad sälje
r Han?
Citera
2018-03-16, 22:20
  #45
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttemann007
Vart levererades Dom? Vad sälje
r Han?

Ojojoj.
Fler som verkst ha missförstått den högt aktningsvärde mönstermedborgaren Patrik Mellberg och hans ordbajsande flashbackkompis. (se inläggen mellan ditt senaste och detta)
Dags för ett nytt efteblivet försvarstal kanske Putteman?
Citera
2018-03-18, 16:20
  #46
Moderator
Gromguttens avatar
Regelbrott åtgärdade, se regler før forumet.

/Mod
Citera
2018-04-20, 08:54
  #47
Medlem
abtillsalu - abtillsalu.se - Varning !!!!!!!

abtillsalu , abtillsalu.se varning !!!!!!

Nu är Patrik och Linda igång igen med nytt namn abtillsalu heter det nu och sidan är www.abtillsalu.se

Som alla vet så lurar dom bara folk och vill att man ska betala pengar till deras privat konto men gör inte det !!!! Varning !!!!
__________________
Senast redigerad av Kalleish 2018-04-20 kl. 08:57.
Citera
2018-10-13, 08:38
  #48
Medlem
Kundalinis avatar
I dagens Sydsvenskan kan vi
Läsa mer om Patrick Mellbergs aktiviteter

https://www.sydsvenskan.se/2018-10-1...rforts-koncern
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback