Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-15, 13:02
  #25
Medlem
Nu finns de här också de skurkarna. De köper annonser och lurar folk att begå brott genom att ta ut pengarna från sitt företag. Akta er för Kronans Bolags Juridik och de andra företagen jag nämnt i tidigare inlägg.

http://kronansbolagsjuridik.se/Tjäns...vveckling.html
Citera
2016-07-15, 14:46
  #26
Medlem
Här kommer rätt länk:

http://kronansbolagsjuridik.se
Citera
2016-07-16, 10:21
  #27
Medlem
Ja, det är samma bedragare bakom alla fasaderna:

* AB Akuten
* Svensk Bolags Invest AB
* Avessa
* Hills Investment AB
* Kronans Bolagsjuridik AB

Stor varning för att luras i deras bedrägeri!
Citera
2016-07-18, 10:29
  #28
Medlem
Det är samma bedragare bakom alla fasaderna:
AB Akuten, Svensk Bolags Invest AB, Avessa, Hills Investment AB och Kronans Bolagsjuridik AB.

Stor varning för att luras i deras bedrägeri!
Citera
2016-07-27, 17:06
  #29
Medlem
Bedragaren Patrick Forsgren har tydligen bytt efternamn (vilket kanske inte är så svårt att förstå). Han heter numer Patrick Mellberg. Patrick Forsgren och Patrick Mellberg är således samma person.

Patrick Mellberg
http://www.allabolag.se/befattningsh...310fecb8071c13

Patrick Forsgren
http://www.allabolag.se/befattningsh...310fecb8071c13

Stor varning för att bli blåst av denna bedragare och hans kompanjoner. Som tidigare nämnts arbetar de under följande fasader: Kronans Bolagsjuridik AB, Avessa AB och Hills Investment AB.
Citera
2016-08-01, 18:21
  #30
Medlem
Nu har skojarna öppnat upp ännu ett bolag .

AB Torget (Abtorget.se). Det räckte kanske inte med de andra bolagen?

Såg tidigare att någon sökte kontakt med Joakim Johansson. Numret på sajten står på Hills Investment AB och Joakim som användare. 0720014035. Det går säkert utmärkt att nå Patrik Mellberg (tidigare Forsberg) via honom .

Hills Investment AB, Avessa AB, Kronans Bolagsjuridik + AB Torget = Bluff!
Citera
2016-08-14, 08:45
  #31
Medlem
Doktorphils avatar
Nu annonserar dom på allabolag.se
Citera
2016-11-18, 17:51
  #32
Medlem
Patrick Forsgren/ Mellberg sitter häktad för grovt penningbrott/ penningtvätt ihop med Joakim Johansson . Uppgifter hämtade från Göteborgs tingsrätt 18/11.
Citera
2017-03-07, 13:09
  #33
Medlem
Nu är Herr Patrik Mellberg fd Forsgren i full gång igen. Nordiskt Realsparande AB heter det mest aktiva bolaget i listan bland 30 andra bolag.
Man verkar rikta in sig på att erbjuda likvidationstjänster och refererar bland annat till Bolagsverket ( som för övrigt frånsäger sig allt samröre med detta bolag)

http://www.nordisktrealspar.se/?page_id=1777

Jabbar, Zahra
830304-0565 Ledamot 17-02-24
Mellberg, Patrick
741018-4159 Extern firmatecknare 17-02-24

Verkar som hans vapendragare Marcus Telemo har dragit sig ur bolaget och är numera bara med i Avessa AB.

Nån som vet mer?
Citera
2017-03-30, 22:21
  #34
Medlem
Ja, det är verkligen full fart på Patrick Mellberg, Joakim Johansson och deras bedrägerier. Målvakterna Erljot, Johansson & Telemo m fl kommer också att åka dit. Detsamma gäller D.S vars identitet nog framkommer inom kort, hen är betydelsefull för deras kriminella verksamhet.

Fokus nu verkar vara:
Solid Bolagsjuridik – solidbolagsjuridik.se
AB juristerna – abjuristerna.se
Nordiskt Realspar – Nordiskt Realsparande AB – nordisktrealspar.se

Jag tycker synd om de som går på bedrägerierna, inte så kul när konkursförvaltaren kommer 8 månader senare med en hög med räkningar och krav på återbetalning av det som tagits ut från banken.

Hittade en annan tråd här där någon fastnat i en av deras scams: (FB) Avveckla sitt företag, Hills Invest

Någon som vet mer?
Citera
2017-04-23, 23:59
  #35
Avstängd
Hej kära Flashback!

Är lite orolig så tänkte kolla om nu kunde hjälpa mig?

Det är nämligen så att jag och en god vän startade ett aktiebolag för ett litet tag sedan, registrerades aldrig för f-skatt eller liknande, inget gjort i bolaget överhuvudtaget. Sen rann det ut i sanden och vi bestämde oss för och likvidera bolaget. Hittade ingen lämplig som kunde vara likvidator, så då såg vi att man kunde snabbavveckla bolag.

Kikade runt lite på nätet och hittade några som jag beställde in offerter på, bestämde mig för en aktör och kollade snabbt upp omdömen och liknande, så ut att vara OK. Skrev på köpeavtal elektroniskt och tog ut aktiekapitalet?! ifrån banken, banken ifrågasatte ej detta även att jag sa att jag skulle sälja bolaget, hur som efter detta fick jag en konstig känsla i magen att detta ej gått rätt till, började kolla runt lite på nätet och sökte på hans namn som stod i köpeavtalet.

PATRICK MELLBERG under företaget NORDISKT REALSPAR AB, finns flera trådar om han och hans kompanjoner enbart här på Flashback, och det verkar minst sagt oroväckande?!

Har kontaktat bank, bolagsverket, skatteverket, advokat. Ingen kan ge mig något konkret svar på hur man bör gå till väga för att lösa detta, jag vet ju att något kommer att hända, men vad?!

Vad kan han göra, när kan han göra det och hur kommer han göra det?

Så som jag förstår det så här i efterhand som är det olagligt att ta ut aktiekapitalet?

Det står dock i köpeavtalet att saldot på skattekontot skall vara NOLL, samt att saldot på företagskontot skall vara NOLL?

Tänker han kräva in mig på denna summa "50.000:-" eller tänker han köpa/låna tjänster på bolaget, det finns nu ett ärende hos bolagsverket där han har ändrat suppleant och ledamot till hans namn samt ett annat namn. Men avgiften för ärendet har ej betalats/kommit in till bolagsverket "600:-"

Har han för avsikt att likvidera detta på ett riktigt sätt? Med hans förflutna verkar det annars om att han ska blåsa oss på något sätt?

Har för övrigt massa länkar med kopplingar mellan massa bolag som han är involverad i som nästan alla säger sig syssla med detta, massa fakta som säger att han äger domäner som rekommenderar hans tjänster "fast det ser ut som en oberoende aktör", har även alla papper ifrån tingsrätt i alla fall han varit åtalad eller dömd samt tillhörande slask... Har även dokument som köpeavtal m.m Verkar som han varit en buse hela sitt liv...?

Hans namn innan var PATRICK FORSGREN.

SNÄLLA HJÄLP?
Citera
2017-05-31, 05:27
  #36
Medlem
Nordiskt Realsparande AB tar upp kampen mot företags kapningar.

För att visa en del av det arbete vi gör probono publicerarar vi vår senaste pressrelease:
Haters please respond.

Företags kapningar har blivit ett allt större problem för svenska företagare. En bedragare kan med hjälp av en dator, internet, ett BankID och 600 kronor ändra bolags företrädare, adress och firmateckning. Detta sker helt utan att den nuvarande ägaren är medveten om att det sker. Nordiskt Realsparande AB tillhandahåller nu en kostnadsfri tjänst som komplement där dom meddelar nuvarande företrädare så fort en förändring sker i bolaget.

Bolagsverket har sedan mitten av Maj tagit bort möjligheten för individer som inte är registrerade ombud att utföra så kallade autoärenden. Detta är en del i arbetet mot ökningen av företagskapningar som ökat lavinartat de sista åren. Här listas några tips på hur du som företagare kan skydda dig:

Anmäl dig till den kostnadsfria tjänsten Mina meddelanden. Då får du snabbt besked via e-post och sms bland annat när Bolagsverket har tagit emot ändringar som rör ditt företag.
Få ett meddelande varje gång en ansökan om registrering kommer in genom att anmäla en epost adress på Verksamt. En behörig företrädare för företaget kan anmäla e-postadressen i e-tjänsterna på verksamt.se eller på blanketten Anmälan om adressändring för företag och föreningar, nr 701.
Prenumerera på ändringar i ditt företag kostnadsfritt hos Nordiskt Realsparande AB. När en ändring registreras i företaget, skickas uppgifter till dig omgående via epost. Prenumerationen träder i kraft så snart vi har registrerat den. Detta tar normalt en arbetsdag.
Vid frågor är ni välkomna att kontakta Nordiskt Relaspar´s juridiska avdelning på 020-15 29 00 eller juridik@nordisktrealspar.se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback