Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-21, 17:35
  #13
Avstängd
Så 30 underbara år är att äta chips framför TVn och aldrig anstränga sig fysiskt? Låter som ett riktigt skitliv.

Hade du skrivit 30 år av festande, nöjen och obegränsat med tjejer så hade jag skrivit under på underbara år.
Citera
2014-04-21, 17:41
  #14
Medlem
ragingcows avatar
Jag levde en period som alternativ 1 då jag var arbetslös och det var den hittils sämsta period i mitt liv, så jag tar alternativ 2.
Citera
2014-04-21, 17:49
  #15
Medlem
CindyXs avatar
Tycker dom 30 år du beskriver låter rätt deprimerande. Själv vill jag leva länge. Tycker det är rätt najs att bli äldre. Man värdesätter olika saker dessto äldre man blir samt man får mer kunskap om det mesta.

Jag tycker frågeställningen i sig är intressant även fast ts la upp den i en konstig vinkel.
Jag vill tex inte leva ett riskfritt liv, att begränsa mig bara för att leva så länge som möjligt. Lever man livet till sitt fulla potential för att göra en själv lycklig så hade jag kunnat välja ett risken för att kortare liv snarare än att leva länge
Citera
2014-04-21, 17:50
  #16
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Dom trettio åren du beskrev man skulle få lät inget vidare. För att jag ska må bra måste jag få aktivera mig fysiskt. Någon dag kan det vara helt underbart att inte göra ett skit utöver kanske en promenad. Men ett helt liv? Nädu, aktiverar mig helst minst en gång om dagen, annars mår jag dåligt. Och inte ta hand om hygienen? Herregud människa, då skulle man ju känna sig riktigt rutten. Men att få ha en helt egen dygnsrytm skulle vara riktigt trevligt!

Så jag väljer nog 80 halvbra ifall det är dessa alternativ som gäller.
Citera
2014-04-21, 17:59
  #17
Medlem
Så mao; som 30 åring skulle man vara ett sladdrigt fetto utan vänner IRL, sittandes på sitt feta arschle framför datorn med en chipspåse i handen dag ut och dag in...? Och det skulle vara bättre än att bli 80 bast och ha fått arbeta hela livet, dvs ha en -mening- med tillvaron?

Orsaken till att din 30 åring inte blir äldre är väl att den dör av hjärt och kärlsjukdomar.

Jag väljer 80 åringen alla gånger.

Fast om jag vart 30 åringen så hade jag nog inte velat leva längre än så just för att dess livs beskrivning verkligen låter hemsk.

Ett bra liv för mig är när man trivs med sin tillvaro så pass att man knappt kan vänta tills man får vakna upp till en ny dag. Att man ser fram emot varje dag, mot allt. Man har en balans och variation i det man gör, äter osv. Att endast äta godis varje dag är väl inget kul? Det blir ju tom -äckligt-!!
Citera
2014-04-21, 18:10
  #18
Medlem
Uncle Dukes avatar
Valet står alltså mellan att vara en normal, vanlig människa som lever ett hederligt liv och uppnår medellivslängd, och att vara en efterbliven, patetisk latmask till bidragsparasit som dessutom kolar vippen vid 30 års ålder? Svårt val, verkligen.

Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
Dedär är ju bara skitsnack. För många slutar livet kring skoltiden.

Sen är man slav under pengar och arbete.

En god idé kan ju vara att skaffa ett arbete man tycker om, så kanske man inte känner sig som en slav.
Citera
2014-04-21, 18:35
  #19
Medlem
strangelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Så 30 underbara år är att äta chips framför TVn och aldrig anstränga sig fysiskt? Låter som ett riktigt skitliv.

Hade du skrivit 30 år av festande, nöjen och obegränsat med tjejer så hade jag skrivit under på underbara år.


30 år av aktiviteter som man älskar, kan vara vad som helst.
Citera
2014-04-21, 19:46
  #20
Avstängd
Tycker inte de första 25 åren var så jävla roliga egentligen. Det är nu man börjar varva ner lite och skita i vad andra tycker. Väljer hellre 80 år. Sitta på arslet och käka pizza varje dag och glo på en skärm låter inte överdrivet lockande. Inte konstigt att folk är deprimerade om det är deras syn på frihet. Promenader är för övrigt jäkligt trevliga.
Citera
2014-04-21, 22:50
  #21
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
Med inräknat lov, kortare skoldagar eventuella hålor och allt annat som hör till skolan så är fritiden definitivt överlägsen inom skolåren gentemot arbetslivet. Pengar är subjektivt i detta fall då inte allt för mycket av pengarna går åt till fritidssysslor när man arbetar och försörjer sig själv, den småpengen man tjänade in under skolgången räckte för att roa en mångdubbelt så bra.
Intressant, vad arbetar du med om jag får fråga?
Citera
2014-04-21, 23:43
  #22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Hehe, du har ju ställt frågan så att man ska tro 30-årsalternativet är så mycket bättre. Det är det ju inte.

Man uppskattar inte sin lycka, om man inte har fått pröva på lite olycka också, eller åtminstone vantrivsel. Lyckan blir normaltillståndet, man känner sig inte lycklig ändå och kommer att sträva efter än högre lycka som inte finns. Det leder till att man blir olycklig av 30-årsalternativet och då är det ingen vits.

Exempel: God lyxig toppenmat varje dag är ju bara vardagsmat och inget märkvärdigt. Om man äter lite halvtaskig mat som 80-årsalternativet, kommer man uppskatta den goda maten, vilket inte den som lever efter 30-årsalternativet gör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback