Citat:
Ursprungligen postat av
Basejumping
Halloj!
Skulle vilja ha hjlp med att komma fram till vad det r som felar p min Audi, har en rtt god gissning men input vlkomnas alltid!
Redan i vintras (December) mrkte jag att min bromspedal brjade ta lngre ner n vanligt, men inget jag brydde mig om d jag fortfarande kunde bromsa ordentligt.
Nu i vr brjade frst ABS-lampan lysa sedan varningslampan fr bromsarna. Bromsvtskenivn r OK, dock s r mina frambelgg riktigt schyssta men mina belgg bak slitna. Bromspedalen gr fortfarande lngt ner.
Min gissning d r att en bromskrets r ur funktion och jag har endast krt med bakbromsarna sedan december.
r jag ute & cyklar eller hyfsat rtt? Skulle det rcka med att byta belggen bak samt lufta bromsarna ordentligt fr att fixa problemet?
Tack p frhand!
Ja du r ute och cyklar. Hade bara bakbromsarna tagit hade du kt omrkring i en mer eller mindre livsfarlig bil. Det r snarare tvrtom i snt fall, bromsarna fram som tar som de ska men de bak krvar precis som Fuzz r inne p.
Ta isr, gr rent och inspektera ingende detaljer. I bsta fall s fungerar det att skruva ihop med lite rengring och uppsmrjning fr att det ska fungera riktigt igen, i vrsta fall r det totalrenovering med nya grejer som gller.
ABS-problemet kan vara relaterat, men r det antagligen inte. Dr gissar jag p en trasig givare eller ABS-krans, samma sak dr, ta isr, inspektera och konstatera vad felet r. Kan vara s enkelt att en rengring lser det med.