Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2014-04-21, 13:36
  #1
Medlem
Jagvetfaktistintes avatar
Kön: Man
Längd/Vikt: 180 cm, 75 kg
Ålder: 20 år
Substans: 4-AcO-MET, 25mg.
Tidigare erfarenheter: Massor Alkohol, Spice ett par gånger, Cannabis 30-40 gånger.
Tid: 6 timmar

Före trippen:

Allt börjar med att jag är på jobbet, och får ett sms av min kompis: Ska vi ta den där trippen idag?
Och jag är ganska skeptisk först med tanke på att jag gick upp kl 5 denna morgon och jobbade 8 timmar. Hur som helst så säger jag att vi får se sen hur jag känner efter jobbet.
Efter jobbet så går jag och lägger mig ett par timmar och sover för att få lite energi, när jag vaknar 2 timmar senare så är klockan 5-6, känner jag mig taggad så jag skriver till min käre vän "Lets do this shit". Han ber mig äta mycket innan vi ses så att jag orkar gå på utflykt några timmar.

Inom kort så möts vi upp och bestämmer oss för att ta en liten promenad till affären som ligger i närheten. Himlen är klarblå över oss, och det är väldigt varmt och skönt ute. Jag ställer många frågor eftersom jag aldrig har testat en sån här drog innan. Vilket min kompis tycker är bra, han hade visserligen inte heller testat den innan. Men han har testat liknande.

Efter att ha köpt på oss mycket att dricka och lite snickers och sådär, så går vi bort mot en skog. Väl inne i skogen så går vi upp på ett berg och sätter oss. Jag känner hur jag börjar bli nervös och det känns spännande. Min kompis tar fram två pyttesmå påsar med pulver och fyller den ena med ramlösa, sätter i ett sugrör och dricker upp det. Nu är det min tur. jag tar påsen, och säger lite skämtsamt "blir jag för konstig nu så får du släcka mig med en höger". Dricker, det smakar gammal medicin. Jätte äckligt. Kan bero på att jag hatar ramlösa.

Trippen:

Vi sitter och pratar där på berget. Efter ungefär en halvtimme känner jag hur man blir glad, leendet är liksom där hela tiden. Min kompis berättar att han börjat se färger starkare. Men så är det inte för mig ännu, däremot så hör jag allt omkring mig super bra. Jag hör träden och fåglarna, folk som pratar nere bland gårdarna, allt. Vi sitter och garvar och njuter av detta ett tag. Sen bestämmer vi oss för att röra oss djupare in i skogen. Synen blir skarpare och min kompis tjatar lite om sin nya 3D syn. Och jag bara garvar.

Det börjar kännas mer och mer att man har något i systemet. Vi går förbi folk som är ute med sina hundar och liknande, men det känns superlugnt för vi pratade precis som vanligt, man var fortfarande med på banan liksom. Vi kommer fram till slutet av den skogen vi varit inne i, och där finns nu en stor fotbolls plan. Vi sätter oss på en bänk som står på mitten av hela planen. Man känner hur dom vita ränderna som är målade på det gröna gräset bara rör sig. Det är super skönt, och gräset på den stora platta fotbollsplanen liksom gungar i vågor. Vi bara skrattar och jag sitter och njuter av min nya HD hörsel som jag fått.

Plötsligt blir vi båda jättepissnödiga så vi springer bort till varsitt fotbollsmål och kissar på dom.

Efter det bestämmer vi oss för att lämna planen och röra oss mot skogen igen, en annan skog som leder till en liten sjö. Vi går på en liten stig, min kompis tar fram ett headset och vi sätter varsin snäcka i öronen. Han lägger armen över min axel och vandrar. Allt känns skit gött, och just det att man hela tiden såg grejer, färger, saker rörde sig, man var glad, hade energi. Men ändå var nykter på ett hörn. Kändes helt fantastiskt. Vi vandrar på stigen, och plötsligt säger jag: Fan va gulliga vi måste se ut just nu. Min kompis garvar lite och säger: du har rätt, dehär känns lite gay. Musiken var förövrigt riktigt bra under detta tillstånd.

Efter ungefär 1 timmes vandring med mycket skratt och syner så kommer vi fram till sjön. Vattnet ser helt magiskt ut. Hade det varit lite varmare så hade man nog nästan vågat sig på ett litet dopp. Det kändes väldigt säkert hela tiden. Varje gång jag kollade bakom mig eller liknande så sa min vän bara: Det är lugnt, ingen är där. Så man kunde liksom inte ens börja nojja.

Någon timme efter detta påvägen hem känner man att afterglowen börjar komma. Vi passerar ett elskål som är helt nerklottrat, det ser skitcoolt ut med alla färger. Man känner sig lite förvirrad i hjärnan, väldigt mycket djupa och filosofiska tankar om livet. Det konstigaste vi pratade om denna dagen måste ha varit när vi passerade en kyrogård som låg vid skogen och jag slänger ur mig: Fan tänk om en person är dendrofil och nekrofil samtidigt, då borde man gilla att sätta på döda träd.

Inte så normala tanke gångar, men jävligt roligt var det.

När vi kommer hem så lägger sig min kompis och ser på Vikings, han slocknar runt kl 11 och jag sitter vid datorn, skriver konstiga saker till folk på facebook, spelar lite League of legends och njuter av allt som hänt tills kl 2 på natten. Underbar dag.

Får bli att testa igen nån gång i framtiden!

Betyg 5/5.
Citera
2017-05-15, 20:01
  #2
Medlem
Fried81s avatar
Tack för intressant läsning! Har beställt denna substans och packar nog min ryggsäck och beger mig till skogs om det dyker upp imorgon. Ser verkligen fram emot detta. Det som kanske ligger närmast det jag tagit innan är eth-lad och fastnade då för tryptaminer.
Citera
2017-05-15, 20:59
  #3
Medlem
smattrarns avatar
Var det jobbigt på något sätt? Att somna till exempel?
Citera
2017-06-02, 18:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetfaktistinte
Det konstigaste vi pratade om denna dagen måste ha varit när vi passerade en kyrogård som låg vid skogen och jag slänger ur mig: Fan tänk om en person är dendrofil och nekrofil samtidigt, då borde man gilla att sätta på döda träd.

Inte så normala tanke gångar, men jävligt roligt var det.

HAHAHAHA fyfan

Bra och välskriven tripprapport, 3.5/5
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback