Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 10:25
  #1
Medlem
Raggdoll3s avatar
Killen smög sig in bakvägen till stallmästaregården, när polisen kom sprang han därifrån och gråter nu ut för att en hund fångade honom. En kontrollfråga Aftonbladet borde ställa var om han varit inblandad i något kriminellt innan, vad tror ni?

Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18749969.ab
Citat:
Personalen på Stallmästaregården ringde till polisen.
- Det är rutin när någon befinner sig olovligt i våra lokaler och vi misstänker brott, säger Stallmästaregårdens vd Fredrik Malmstedt.
När poliserna kom till restaurangen hade de hundar med sig.
– Jag blev rädd när jag såg polisen och hörde hundarna, för jag är rädd för hundar, säger Benjamin.
Han berättar att han sprang ut ifrån kontoret och iväg från Stallmästaregården.
– Jag hörde att polisen skrek “stanna” och nästa sak som hände var att polishunden bet tag i mig, säger han.
Citera
2014-04-21, 10:28
  #2
Medlem
vassjagarns avatar
Jyckarna har ju tandskydd? O han kanske var på privat mark, hur ska snuten veta om det är en 13 åring?
Citera
2014-04-21, 10:34
  #3
Medlem
LaScalas avatar
Benjamin smög in bakvägen. Skumt.
Han försökte springa ifrån polis med hundar.
Varför var han rädd för kopplade hundar (som jag antar att de var från början)? Skumt.
Inte så konstigt att både restaurangpersonal och polis agerade som de gjorde.
__________________
Senast redigerad av LaScala 2014-04-21 kl. 10:36.
Citera
2014-04-21, 10:34
  #4
Medlem
killen30s avatar
Får ju bara hör en sida av myntet här. Som med alla snyfthistorier Aftonbladet gräver fram. Men troligtvis har polisen bara gjort sitt jobb och denna utredning kommer läggas ner med stor säkerhet. Kanske killen lär sig att man kan fråga nästa gång om man får låna toaletten, om det nu var så det gick till.
__________________
Senast redigerad av killen30 2014-04-21 kl. 10:42.
Citera
2014-04-21, 10:38
  #5
Medlem
Raggdoll3s avatar
Tror att killen inte var beredd på att bli straffad direkt, normalt är ett samtal med soctanten som väntar när dessa kriminella ungar gör som de vill
Citera
2014-04-21, 10:43
  #6
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Kanske killen lär sig att man kan fråga nästa gång om man får låna toaletten.

Ja, här har nog mamman ett ansvar att uppfostra sin son till att använda vanligt hyfs. Som vanligt är både mamman och grabben helt oförstående till att han åkte fast. Killen fick sig en läxa oavsett vad hans syfte med entrén genom bakdörren var...
Citera
2014-04-21, 10:46
  #7
Medlem
LaScalas avatar
Något säjer mej att lille Benjamin smugit in genom denna bakdörr tidigare eftersom han visste var toaletten fanns.
Han frågade ju ingen...
Citera
2014-04-21, 10:53
  #8
Medlem
Jag förstår bara inte det här ständiga kritiserandet av rättstaten som bland andra Aftonbladet håller på med. "Polis bussade hundarna på Benjamin". Ah, okej. Men..
Han var ute med sin kompis och blev kissnödig och kunde inte bara kissa på ett träd, utan var tvungen att hitta en öppen bakdörr till en restaurang där han smet in för att gå på toaletten. När han blev påkommen och polisen kom dit så sprang han därifrån för att han var hundrädd.
Jag har aldrig hört en mer perfekt historia. Killen har ju inte gjort något fel alls, tänka sig hur det kan bli ibland
Citera
2014-04-21, 10:55
  #9
Medlem
Muhamedssons avatar
En läxa är okej att få men det här (13 år och knappt ens gjort något olagligt) gick helt överstyr. Något som polisen nu så här i efterhand vet. Riksenheten för polismål kommer att dra samma slutsats som jag nyss gjorde.
Citera
2014-04-21, 11:02
  #10
Medlem
pajasos avatar
Visst borde killen kanske använt vanliga ingången och frågat om lov, det kan t.om va så att han va där inne för att göra något dumt, men oavsett; 4 poliser med hundar mot en tanig 13-åring, jag hade köpt att de inte hann med en snabb löpare, men att få de där skadorna som en liten grabb efter det där, och dessutom bli tagen till en station utan att få kontakta föräldrar eller anhöriga, det kan inte ens ni annars så tuffa muppar på flashback försvara, det är just dessa snurriga jävla hönor som man tappar tillliten till de flesta poliser, det verkar fan som att få har lite känsla och förnuft, istället är det bara full kraft med våld från början för att sen leka logisk efteråt med förhör osv, och inte fan riskerar de något eftersom brickan ger de frikort efter frikort och de slipper straff, så man känner helt enkelt att majoriteten bara är ett gäng äckliga jävla grisar som inte ens borde få stå som vakt i tuben.

Om ni få riktiga poliser som utövar ert yrke på rätt sett läser detta, ta då inte åt er.
Citera
2014-04-21, 11:04
  #11
Medlem
Bullens avatar
Jag tror att dom flesta som läser artikeln kan läsa mellan raderna. Oavsett är det galet att släppa hundar efter ett barn och dessutom sköta det så illa.
Citera
2014-04-21, 11:05
  #12
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag förstår bara inte det här ständiga kritiserandet av rättstaten som bland andra Aftonbladet håller på med. "Polis bussade hundarna på Benjamin". Ah, okej. Men..
Han var ute med sin kompis och blev kissnödig och kunde inte bara kissa på ett träd, utan var tvungen att hitta en öppen bakdörr till en restaurang där han smet in för att gå på toaletten. När han blev påkommen och polisen kom dit så sprang han därifrån för att han var hundrädd.
Jag har aldrig hört en mer perfekt historia. Killen har ju inte gjort något fel alls, tänka sig hur det kan bli ibland

En 13 årig kille hade nog inte bangat på att kissa mot ett träd eller buske, så han skulle nog göra nr2, men så långt tänkte väll inte du din dumma jävel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback