Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 09:54
  #1
Medlem
rosapinkys avatar
Jag är 23 år gammal och fick för 3 månader sedan en liten pojke. Jag är igång med träningen och jag kör 5-6 dagar i veckan men både styrka och kondition. Använder pulsklocka också för att hålla koll på förbränningen. Jag äter mycket proteinrik mat och äter inte kolhydrater förutom grönsaker och frukt. Efter träning äter jag någon form av en proteinbar. Dricker mycket vatten.
Jag börjar varje träningspass med 30 min på crosstrainer eller pw.

Jag är 172 cm lång och väger 70 kg. Innan graviditeten vägde jag 57 kg, och jag vill tillbaka dit men nu har jag stått stilla på 70 kg i 3 veckor.

Något tips?

PS, jag vet att 70 kg är normalvikt, men nu frågar jag inte er som vill påpeka det. Taaack för svar
Citera
2014-04-21, 09:56
  #2
Avstängd
Då får du helt enkelt i dig för mycket energi. Svårare än så är det inte.
Citera
2014-04-21, 10:49
  #3
Medlem
danne9king9s avatar
Om du ammar fortfarande bör du nog bara äta normal kost och träna måttligt, men efter de kan du dra ner på intaget av kalorier och träna hårdare.
Kör då kanske mer förbränning än styrka så bör du tappa i vikt.
Att äta rätt/mindre är nog de som kommer att styra de hela, och att äta "socker" efter ett träningspass låter dumt, varför fylla på när du just förbränt!?
Är ingen expert på området men kalorier är de som allt handlar om. Ät mindre och förbränn mer så går du ner i vikt.
Lycka till!
Citera
2014-04-21, 10:53
  #4
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Var inte för flitig med viktnedgången under amningen.
Vi har mycket gifter i kroppen som är bundna i fettet. När vi går ned i vikt koncentreras de, inget konstigt med det, men när man ammar blir man av med en del fett via amningen så barnet får i sig större mängder om man samtidigt bantar.

Jag kanske förklarade lite dåligt, googla gärna det här är inget oseriöst som de där detoxkurerna utan riktig faktabaserad kunskap som de lär ut i naturkunskap B på gymnasiet exempelvis.
Citera
2014-04-21, 12:14
  #5
Medlem
rosapinkys avatar
Nej jag ammar inte då han är mjölkproteinallergiker och jag hade för lite mjölk.

Tack för svaren
Citera
2014-04-21, 15:50
  #6
Medlem
Queen-Obscences avatar
Skaffa Lifesum Tycker att det är ett bra mätinstrument för att se hur mycket man får i sig i jämförelse med vad man gör av med.
Citera
2014-04-21, 16:31
  #7
Medlem
Fenjal888s avatar
1. Förlita dig inte på att du skippar kolhydrater, det är inget magiskt med det.

2. Pulsklockor (och appar) kan ge missvisande information.

3. Jag tycker du kan lägga ett vettigt mål mat efter träningen istället för en bar. En bar är i korta drag med 20 mg whey samt lite uppfyllnad, kort och gott ~200 kcal. Om vi säger att du siktar på 2000 kcal så är en den baren 10% av dagsintaget, det är mycket. Onödigt mycket. Hoppa över den.
Citera
2014-04-21, 17:03
  #8
Avstängd
Alltidxxs avatar
Det enklaste sättet är att bara äta bra mat (undvik processat, socker och för mycket fett) och vara försiktig med mängden mat du äter. Sen låter du tid passera och sen kommer det vara klart. Om du tänkte fortsätta vara i fin form så ska förhållningsättet hålla en livstid. Tänk på det när du fixar upplägget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback