Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-21, 04:24
  #1
Medlem
Hej!

Funderar på att införskaffa mig en startpistol från Tyskland. Vad är risken för att det fastnar i tullen? Vad händer om den fastnar i tullen? Går det inte att bara blåneka och låtsas som om man har ingen aning om vad det är för paket? Vill gärna höra från individer som har personlig erfarenhet!

Funderar på russ-guns.net, är det någon som har specifik erfarenhet kring just det stället? De verkar skicka med DPD, är det säkrare, mindre säkert?

Tack!
Citera
2014-04-21, 04:30
  #2
Medlem
Fenrers avatar
Finns trådar i detta ämne redan.
(FB) Köper en startpistol ifrån Tyskland
Citera
2014-04-21, 04:42
  #3
Medlem
Jo, jag sökte och hittade en och annan tråd, men vissa svar var lite luddiga så jag tänkte att jag startar en tråd för att dubbelkolla läget.
Citera
2014-04-21, 09:13
  #4
Medlem
Bara att beställa. Fastnar den i tullen så är bara att neka att det är du som har beställt pistolen..
Citera
2014-04-21, 18:56
  #5
Medlem
Tackar för svar. Bumpar också, hör gärna från fler.
Citera
2014-04-21, 19:04
  #6
Medlem
Knugen-Skuks avatar
I princip riskfritt, tullen kollar knappt paket från Tyskland. Kanske om det står typ ACHTUNG VIELE EXPLOSIVISCHE på paketet
Citera
2014-04-21, 19:20
  #7
Medlem
BuprenOrvars avatar
Rent lagligt sett så får tullen inte ta stickprover eftersom Tyskland är ett EU-land och därmed betraktas posten nästan som inrikes. Det skall krävas en misstanke för att tullen ska få kontrollera, så risken är liten.

Du kan bla beställa härifrån: sniper24.de
Där kan du betala med banköverföring, och det tar 2-4 dagar efter inbetalning. Tänk på att dom flesta banker tar en avgift på 100kr för att göra en sådan överföring. Maila dom och skriv på engelska samt översätt även texten till tyska med google translate. Jag gjorde detta och det fungerade fint. Jag beställde delar och det kom fram fint i brevlådan 2 dagar efter banköverföringen (jag mailade dom efter överföringen)
Citera
2014-04-22, 15:14
  #8
Medlem
Tackar allihopa för svar.

Hör av mig när det kommer (eller inte kommer) fram. Hör gärna från fler trots det.
Citera
2014-04-22, 23:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar
Rent lagligt sett så får tullen inte ta stickprover eftersom Tyskland är ett EU-land och därmed betraktas posten nästan som inrikes. Det skall krävas en misstanke för att tullen ska få kontrollera, så risken är liten.

Du kan bla beställa härifrån: sniper24.de
Där kan du betala med banköverföring, och det tar 2-4 dagar efter inbetalning. Tänk på att dom flesta banker tar en avgift på 100kr för att göra en sådan överföring. Maila dom och skriv på engelska samt översätt även texten till tyska med google translate. Jag gjorde detta och det fungerade fint. Jag beställde delar och det kom fram fint i brevlådan 2 dagar efter banköverföringen (jag mailade dom efter överföringen)

Andvänd INTE google translate för tyska.
Det suger tro mig.
Om du har tur så förstår tyskarna vad du menar men oftast så kommer dom tro att du är dum i huvudet
Citera
2014-04-23, 12:57
  #10
Medlem
BuprenOrvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megafar
Andvänd INTE google translate för tyska.
Det suger tro mig.
Om du har tur så förstår tyskarna vad du menar men oftast så kommer dom tro att du är dum i huvudet

Jo jag vet. Jag skrev alltså allt på engelska men eftersom tyskar brukar vara kassa på engelska så gjorde jag även en översättning från engelska till tyska och hade alltså samma text på både engelska och google-tyska i mailen. Jag vet inte om dom läste den engelska eller google-tyska delen, men dom förstod iaf mig och affären gick snabbt och smidigt!

Och naturligtvis förklarade jag att översättningen var gjord med google!
Citera
2014-05-01, 00:10
  #11
Medlem
Kan rapportera att det kom in utan problem, samt andra paketet från annan vendor med ammunition.

Lät som fan dock, frågan är vart man ska skjuta. Nån som har idéer?
Citera
2014-05-01, 10:15
  #12
Medlem
1911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poizn
Kan rapportera att det kom in utan problem, samt andra paketet från annan vendor med ammunition.

Lät som fan dock, frågan är vart man ska skjuta. Nån som har idéer?

http://www.kotte-zeller.de/Umarex-Sc...-shop&pi=60014
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback