Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-21, 03:33
  #1
Medlem
Vassknivs avatar
.. Och bygger mest på en?

Kan ju anses vara en fråga som varierar från person till person, har dock kört en del kampsport innan Judo samt Jujitsu men det var år sen.

Jag träna gym grymt bra för 3 år sen, nu en tjockis. Konditionen är sämst på länge. Jag är jävligt sugen på boxning, men tillbaka till frågan, är det en särskilt sport ni rekommenderar för mig? Vill förlora kilo men samtidigt få en bra biffig kropp igen. Har en del polare som kör thaiboxning men är inte säker på det.

Tack
Citera
2014-04-21, 04:02
  #2
Medlem
Fenrers avatar
Fortsätt med Jujitsu, om du går in för det så kommer du att förlora kilon.
Citera
2014-04-21, 04:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
.. Och bygger mest på en?

Kan ju anses vara en fråga som varierar från person till person, har dock kört en del kampsport innan Judo samt Jujitsu men det var år sen.

Jag träna gym grymt bra för 3 år sen, nu en tjockis. Konditionen är sämst på länge. Jag är jävligt sugen på boxning, men tillbaka till frågan, är det en särskilt sport ni rekommenderar för mig? Vill förlora kilo men samtidigt få en bra biffig kropp igen. Har en del polare som kör thaiboxning men är inte säker på det.

Tack

Du skriver att du är sugen på boxning , kör på det!

Jag har för mig att du bränner mest i boxning , uppvärmning , hopprep osv ja du förstår man står aldrig stilla.

Kör hårt!
Citera
2014-04-21, 07:36
  #4
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Fortsätt med Jujitsu, om du går in för det så kommer du att förlora kilon.


Fortsätt, mjo dock 5 år sen sist kanske

Citat:
Ursprungligen postat av WhoIAm
Du skriver att du är sugen på boxning , kör på det!

Jag har för mig att du bränner mest i boxning , uppvärmning , hopprep osv ja du förstår man står aldrig stilla.

Kör hårt!

Ja det låter som en sport som skulle passa mig faktiskt
Citera
2014-04-21, 15:05
  #5
Medlem
TheBusters avatar
Kör på bboxning om du är sugen. Jag kör själv thai, vad jag kan se på mitt gym så verkar booxarna köra mer kondition än vad vi gör.

Men tror attt det är skillnad melllan olika kubbar så klart
Citera
2014-04-21, 16:32
  #6
Medlem
Kör Budo (exl. Karate ink. BJJ) som ger dig en allsidig träning och inte något statiskt vevande med armar och ben.
Citera
2014-04-22, 04:14
  #7
Medlem
Av egen erfarenhet bygger och bränner brottning mest och då har jag tränat 90% av alla kampsporter. Krävs både extrem styrka och uthållighet. Vet dock inte om det är tillgängligt för vuxna.
Citera
2014-04-22, 11:26
  #8
Medlem
Prime-Apes avatar
Själv kör man Boxning och SW tycker båda funkar sjukt bra. Så som jag upplever det så är boxning mer krävande för konditionen och SW är mer mjölksyra och sånt även fall båda har mycket av allt. Om du är sugen på boxning så kör. Att börja boxas kan ha varit en av de bästa besluten jag gjort. Även fall att kampsport med fullkontakt är extremt bra träning. Som t.ex. ovanstående nämnde så är brottare ruskigt vältränade.
Citera
2014-04-23, 05:04
  #9
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Om det endast gäller kampsport så är det ju brottning utan tvekan som är det hårdaste.
Citera
2014-04-24, 08:50
  #10
Medlem
joppes avatar
Beror dels på sporten, men även i hög grad klubben. Speciellt när det gäller budosporter.

Jag tränade mycket kampsport förr i tiden. Gymmade även en period där jag fick byggt en krop jag var nöjd med. Så kom fru, barn, jobb osv. in i bilden och jag blev lat, fet och bekväm.

Så jag började träna karate igen (Shotokan) Klubben kör mycket fokus på Kumite (kamp/sparring) och det betyder mycket konditionsträning.

Sedan jag började träna karate ligger jag på en stabil viktnedgång på 1-1½kg i månaden. Sedan har du allt annat som kommer med träningen. Smidighet, styrka, snabbhet, koncentration, balans osv.

Men framför allt är det roligt
Citera
2014-04-24, 10:47
  #11
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Om det endast gäller kampsport så är det ju brottning utan tvekan som är det hårdaste.
Ja, bara uppvärmningsdelen av ett brottningspass får vem som helst att känna att en lever. Ett boxningspass är rena spasemestern i jämförelse. Att köra valfri budo, som någon nämnde, är väl jämförbart med att ha plockat ner skylten och flyttat in i sin eviga ettrummare i relation till ett brottningspass.
Citera
2014-04-24, 10:50
  #12
Avstängd
Antagligen är det brottning ja, men vill man ha en outsider så är det fullcontact fighting med medeltida vapen och rustningar. Springa runt och slå varandra med 12-20 kilo rustning gör vemsomhelst mör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback