Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 03:33
  #1
Medlem
Jaggermeisters avatar
Tjena tjena,

Har tagit ca 0.5g amfetamin under 5 timmars period. Har endast ätit ett paket nudlar och en chipspåse idag tidigare på dagen.

Svalde en Stesolid Actavis 10mg, och den slog på efter 5minuter, bokstavligen... Det händer alltid om jag har tagit tjack och jag är hungrig... Annars tar det typ 30-60min..

Är det pga att tjacket ökar ämnesomsättningen, eller hur funkar det? Är magsyran så stark..? Pga vadå.. FEEDBACK! :P
Citera
2014-04-21, 04:17
  #2
Medlem
Divine-Posts-Of-Truths avatar
Ökad ämnesomsättning vilket leder (eller diverse) till snabbare upptag kanske?
Citera
2014-04-21, 04:35
  #3
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divine-Posts-Of-Truth
Ökad ämnesomsättning vilket leder (eller diverse) till snabbare upptag kanske?

Tack för ditt svar. Men letar mer efter något avancerat svar. T. ex. Vad händer i magen när man har en tillfällig ökad ämnesomsättning? Blir syran starkare och bryter ner Diazepamet snabbare osv... I want answers!
Citera
2014-04-21, 04:51
  #4
Medlem
Jag har ingen aning om det kan ligga något i det egentligen, men det kanske har att göra med att du var tom i magsäcken nu vilket i sin tur leder till att pillret löses upp direkt när den når magen och går ut i blodet istället för att behöva brottas med mat och annat som tar plats?

Det jag bygger mina teser på är att många pratar om att ta droger oralt på tom mage och att exempelvis kodein reduceras kraftigt i effekt om man har ätit innan.
Citera
2014-04-21, 05:18
  #5
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Tror snarare att det handlar mest om att du är så pass uppskruvad av tjacket att det blir en större "kontrast" när du känner stesoliden slå, så det känns som att den slår snabbare. Den brukar antagligen börja slå för dig efter 5-15 minuter (beroende på maginnehåll) vanligtvis också, men effekten är så svag och subtil vid det stadiet att det inte skiljer sig så mycket från "baseline" och du känner dig därför inte lika påverkad. Men att gå från tjackad till småbensad är en mycket större kontrast.

Diazepam slår ju på väldigt snabbt. Peak uppnås redan efter 30-90 minuter vid oralt intag, så det är inte alls konstigt om första känningarna kommer vid 5 minuter, speciellt inte på tom mage eller sublingualt intag.
Citera
2014-04-21, 11:46
  #6
Medlem
Precis, det handlar nog mer om att du tar dem på tom mage. När jag tar stess, oxå 10mg ser jag helst att jag har ätit så lite som möjligt eller helst inget innan. Jag löser upp dem i munnen med lite vattnen och sväljer, sen sköljer jag ner men lite mer vatten och då får jag ännu snabbare effekt typ inom 5 min. Hat jag ätit gör jag samma sak och får då effekt typ inom 5-10 min.
Stesolid är ju annars kända för och framtagna för att de har ett snabbt påslag, inom 15min ska de börja verka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback