Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 02:17
  #1
Medlem
Jag är ett fan av South Park och vill göra liknande serier. Jag vet att skaparna av South Park använder sig av 3d-programmet maya. Men jag är ganska ny på detta och vill gärna använda mig av ett program som är mer lätthanterligt. Någon som har bra tips?
Citera
2014-04-21, 23:18
  #2
Medlem
BeppeTurbos avatar
Lär dig klassisk animation först. Du kan göra en egen version av South Park som cut-out/stop-motion animation. Det är enklare. Titta exempelvis på DigiCel FlipBook.
Citera
2014-05-02, 23:12
  #3
Medlem
Palindromets avatar
Jag vet inte hur optimalt det är egentligen (har inte testat något annat) men jag har gjort några kortare animationer i Adobe After Effects. Där kan man använda pds-filer med lager, sätta keyframes m.m. Inte allt för avancerat.
Citera
2014-05-05, 00:46
  #4
Medlem
Sketchup är ganska enkelt. Jag tror att du kan lära dig Maya ganska fort dock. Det finns massor av guider och tube-videos.
Citera
2014-05-25, 19:20
  #5
Medlem
gottmospahedens avatar
Det program som utan tvekan är bäst, enklast och har flest tutorials (ifall du vill göra lite fler avancerade saker) är Adobe Flash. Flash är jävligt bespottat i utvecklingsbranchen, men riktigt schysst när det gäller att animera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback