Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-20, 19:04
  #1
Medlem
Hallåja.
Jag och respektive åker till USA och ska bila från San Francisco till New york på 30 dagar i Juni.
Nu vill jag ha lite tips på saker att göra efter Roswell österut mot NY.
Vi vill undvika museum, fina vyer osv och har inte världens största budget men kan lägga lite mer om det är svinkul. Vi har ingen superrak resväg efter Roswell, där vi ska spana efter UFOn, så alla förslag på ställen efter det fram till NY är välkomna.

Behöver tips i linje med dessa saker:
Shooting Range, Rocket Fizz Soda Shop med 1000 sorter läsk, spökstad, kolla till Mexiko, UFO-McDonalds, wrestling osv.
Alltså, lite saker och ställen där det inte är jättemycket folk som Universal Studios, Houston Space Center osv. Smågrejer helt enkelt som är typiskt 'merica.

Bring it on, allt är välkommet!
Citera
2014-04-20, 19:22
  #2
Medlem
Vilken typ av äventyr vill ni ha?
Åk skitfort o bli jagad av snuten och ifrågasätt deras rättighet att kräva "driverslicense" för "you dont drive, you travel". Det kan bli en riktigt spännande resa

Eller är ni mer ute efter saker att se, typ som en fantastisk stjärnhimmel i öknen och konstiga flygplan nära Nellis Airforce base?

Finns väl övergivna små samhällen överallt och route 66 är väl poppis att åka på?
Citera
2014-04-20, 19:49
  #3
Medlem
Tjaa, vi är ute efter att se saker ja, men vi vill som sagt undvika att åka till någon plats där det ska finnas "superhäftiga stenar" och där det står 200 turister och fotar trots att det är tråkigt som fan.

Vi ska ju exempelvis till Area 51 osv och har väl tänkt försöka hitta hillbilly-täta områden och spana på typiska wallmart-personligheter. Platser med kul folk, märkliga restauranger och ställen för typiskt Amerika-span helt enkelt! Platser med konspirationsteorier eller märkliga historier bakom är ju också roligt.

Spökstäder tror jag också att vi kommer att åka igenom en del och öknen ska vi också hänga i mycket, är ju häftigt, så absolut
Citera
2014-04-21, 18:00
  #4
Avstängd
Jag vill bila från vancouver till san diego och san diego till vegas och sen vegas till chicago!
Citera
2014-04-22, 10:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juxx_67
Jag vill bila från vancouver till san diego och san diego till vegas och sen vegas till chicago!
Det är fint i Västra usa,jag har bilat från Seattle ner till San Diego
du kan hoppa över Oregon kusten utan ta 5an ner till Grants Pass
ut mot kusten och följ kustvägen vidare söderut.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2360583

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback