Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-20, 18:42
  #1
Medlem
Artikel: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5837200

Citat:
Ett par på en mindre ort i Östergötland har i dag häktats misstänkta för barnmisshandel. Föräldrarna, som är i 30-årsåldern, greps i fredags efter att sjukvården slagit larm.

Kan någon hjälpa att finna ut vilka personer som är häktade, sitter på två obekräftade namn om någon kan skicka pm och erbjuda hjälp?

Häktningsprotokoll är väl offentligen? Vart vänder man sig för att få tag i detta?

I övrigt ordet fritt, vad har hänt, varför, behöver det verkligen vara misshandel? Shaken baby ligger nära till hands att tro utifrån skador beskrivna.
Citera
2014-04-20, 18:53
  #2
Avstängd
GreenPeass avatar
Själv bor jag i LKPG vet du vilken ort?
Citera
2014-04-20, 19:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Själv bor jag i LKPG vet du vilken ort?

Om det är de jag tror, Mjölby, och barnet är i Linköping på sjukhuset.
Citera
2014-04-20, 19:09
  #4
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inexsa
Om det är de jag tror, Mjölby, och barnet är i Linköping på sjukhuset.

Linköpings tingsrätt skulle i så fall kunna vara rätt. Tänk på att din begäran blir en offentlig handling, men å andra sidan behöver du inte uppge ditt riktiga namn. Fåga efter häktningsprotokollen och lämna artikeln som referens så brukar det lösa sig.
Citera
2014-04-20, 19:10
  #5
Avstängd
GreenPeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inexsa
Om det är de jag tror, Mjölby, och barnet är i Linköping på sjukhuset.

Har släkt där men ingen i 30 årsåldern så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

Maska namnen rejält och posta dom!
Citera
2014-04-20, 19:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murbrukm
Linköpings tingsrätt skulle i så fall kunna vara rätt. Tänk på att din begäran blir en offentlig handling, men å andra sidan behöver du inte uppge ditt riktiga namn. Fåga efter häktningsprotokollen och lämna artikeln som referens så brukar det lösa sig.

Vet du om man kan maila eller är det tfnsamtal bästa?
Citera
2014-04-20, 19:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Har släkt där men ingen i 30 årsåldern så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

Maska namnen rejält och posta dom!

Då jag inte vill inbjuda till mer ryktesspridning än nödvändigt innan namnen är bekräftade så kommer jag bara ge initialerna i nuläget. Mamman: R P och pappan: J M
Citera
2014-04-20, 19:23
  #8
Medlem
murbrukms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inexsa
Vet du om man kan maila eller är det tfnsamtal bästa?

Email tror jag blir det smidigaste, då kan notarien behandla din förfrågan när tid finns över. Vanligtvis får du svar på några timmar. Deras adress är linkopings.tingsratt@dom.se
Citera
2014-04-20, 19:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murbrukm
Email tror jag blir det smidigaste, då kan notarien behandla din förfrågan när tid finns över. Vanligtvis får du svar på några timmar. Deras adress är linkopings.tingsratt@dom.se


Ja, om man vill ha ut så får du svar ganska snart. Vill man ha namn snabbt så ska man ringa och be o få det ailt.
Citera
2014-04-21, 12:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inexsa
Artikel: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5837200



Kan någon hjälpa att finna ut vilka personer som är häktade, sitter på två obekräftade namn om någon kan skicka pm och erbjuda hjälp?

Häktningsprotokoll är väl offentligen? Vart vänder man sig för att få tag i detta?

I övrigt ordet fritt, vad har hänt, varför, behöver det verkligen vara misshandel? Shaken baby ligger nära till hands att tro utifrån skador beskrivna.


Jag måste bara fråga vad som ger dig rätt i att snoka i detta när du bara läst en tidningsartikel,? När du inte vet något om
Fallet men ändå vill ha tag i deras namn,
Fallet är under utredning och jag tror inte att dessa två är så sugna på att få veta att det går ett forum om dom på flaschback! Visa lite respekt när du inte har något kött på benen, detta kan ta hårdare på dessa två än vad du annars, och att sitta och speckulera gör fan inte saken bättre, sånt här gör så jag tappar tålamodet!
Citera
2014-04-21, 12:50
  #11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00la
Jag måste bara fråga vad som ger dig rätt i att snoka i detta när du bara läst en tidningsartikel,? När du inte vet något om
Fallet men ändå vill ha tag i deras namn,
Fallet är under utredning och jag tror inte att dessa två är så sugna på att få veta att det går ett forum om dom på flaschback! Visa lite respekt när du inte har något kött på benen, detta kan ta hårdare på dessa två än vad du annars, och att sitta och speckulera gör fan inte saken bättre, sånt här gör så jag tappar tålamodet!
Det är väl ganska givet att folk vill veta mer när det handlar om misstänkt misshandel av ett litet barn.
Vad misstänkta gärningsmän gillar att schavottera på Flashback har väl aldrig varit intressant för övrigt.
Citera
2014-04-21, 13:05
  #12
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00la
Jag måste bara fråga vad som ger dig rätt i att snoka i detta när du bara läst en tidningsartikel,? När du inte vet något om
Fallet men ändå vill ha tag i deras namn,
Fallet är under utredning och jag tror inte att dessa två är så sugna på att få veta att det går ett forum om dom på flaschback! Visa lite respekt när du inte har något kött på benen, detta kan ta hårdare på dessa två än vad du annars, och att sitta och speckulera gör fan inte saken bättre, sånt här gör så jag tappar tålamodet!


För det första så är FB ett forum & detta är en tråd om det aktuella fallet så har vi rätt ut det, Sen undrar jag varför du tappar tålamodet? Men det är ändå intressant att du skriver ditt första inlägg på 3 år i denna tråd, Känner du dom misstänkta & isåfall ligger det nån sanning i anklagelserna? Bara för att man är misstänkt behöver man ju inte va skyldig, Men just såna här brott får stor spridning här på FB då dom flesta avskyr brott mot barn det är bara finna sig i eller inte begå brott mot barn om man vill slippa att få sitt liv uthängt här...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback