Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-24, 21:02
  #49
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Jag förstår fortfarande heller inte vart ifrån skattesmällen kom...
Läs inlägg #25 om och om igen tills det fastnar.
Skatteverket säger att hon har haft en svart inkomst på två miljoner beräknat på aktiviteten på hennes bankkonto. Och säger skatteverket det så är det så.

Bidragsbedrägeriet är ett separat brottmål och har inget med skatteverket att göra. Här blir hon förmodligen återbetalningsskyldig och får nåt löjligt straff. Med mycket stor sannolikhet villkorlig dom.
__________________
Senast redigerad av murder_u 2014-04-24 kl. 21:04.
Citera
2014-04-25, 00:15
  #50
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ja, du kan betala 100% med egna pengar om du vill, men du bör nog inte komma med en resväska med begagnade hundralappar.... Sålänge pengarna är på kontot så är det Inga problem.

Antar att jag i min iver, med min resväska, felaktigt skiljer på likvida medel och kontanter. Synd, får bli lån till tomtköp och en hejdundrans massa svartjobbare då, helt enkelt.
Citera
2014-04-25, 00:58
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Fast om du jobbar svart så gör du iaf något nyttigt.
Bidrag är kopplat till onytta!

Jag skulle gladeligen polisanmäla en bidragsfuskare, men en svartarbetare kan jag acceptera såvida det inte är a-kassa inblandat.


Ja, sätt igång! Ut och leta upp de halvdöa, cancerpatienterna, de sjuka, de handikappade och pensionärerna som lever på "bidrag". Anmäl dem! Sen hoppas jag att du också utsätts för en lika imbecill idiot som dig själv när du själv hamnar i någon av ovan nämnda grupper. För du är väl inte så urbota dum att du tror dig vara stålmannen och vare sig sjukdom eller ålderdom kommer drabba dig? "Fusket" med sjukförsäkringen ligger på 0,04 %, så mycket närmre 0 kommer vi inte. Så lycka till du att hitta fuskare utan att drabba de som faktiskt är sjuka, handikappade eller åldringar på riktigt. Kanske du ska börja jaga pensionärer, för det kan ju vara så att de påstår sig vara gamla men är unga!

Det riktiga fusket hittar du inte bland vanligt folk utan bland rikemän och kärringar som nämns i denna tråd. Såna som är "finare" än oss andra och ska ha bidrag till allt de vill göra: till bartender, läxhjälp, städerska osv. På Moderaternas önskeprogram finns också (om jag inte missminner mig) bidrag för segling, ridning och skidåkning m.m. Det är svårt att vara rik, man måste få allt gratis och vill inte betala för någonting. Sen hittar man på propaganda som sänds ut till idioter som inte kan tänka själva, t.ex. myten om att sjuka och arbetslösa är bidragsfuskare. Då tror såna som du på det och ser inte vilka som i verkligheten får de största och minst motiverade bidragen. Inte är det till fattiglapparna de går.
Citera
2014-04-25, 01:28
  #52
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ja, sätt igång! Ut och leta upp de halvdöa, cancerpatienterna, de sjuka, de handikappade och pensionärerna som lever på "bidrag". Anmäl dem! Sen hoppas jag att du också utsätts för en lika imbecill idiot som dig själv när du själv hamnar i någon av ovan nämnda grupper. För du är väl inte så urbota dum att du tror dig vara stålmannen och vare sig sjukdom eller ålderdom kommer drabba dig? "Fusket" med sjukförsäkringen ligger på 0,04 %, så mycket närmre 0 kommer vi inte. Så lycka till du att hitta fuskare utan att drabba de som faktiskt är sjuka, handikappade eller åldringar på riktigt. Kanske du ska börja jaga pensionärer, för det kan ju vara så att de påstår sig vara gamla men är unga!

Det riktiga fusket hittar du inte bland vanligt folk utan bland rikemän och kärringar som nämns i denna tråd. Såna som är "finare" än oss andra och ska ha bidrag till allt de vill göra: till bartender, läxhjälp, städerska osv. På Moderaternas önskeprogram finns också (om jag inte missminner mig) bidrag för segling, ridning och skidåkning m.m. Det är svårt att vara rik, man måste få allt gratis och vill inte betala för någonting. Sen hittar man på propaganda som sänds ut till idioter som inte kan tänka själva, t.ex. myten om att sjuka och arbetslösa är bidragsfuskare. Då tror såna som du på det och ser inte vilka som i verkligheten får de största och minst motiverade bidragen. Inte är det till fattiglapparna de går.

Det finns faktiskt många som fuskar med försörjningsstöd alltså jobbar svart, hyr ut sina betalda av soc hyresrätter svart osv...
Sådana personer menar hen, du bara missuppfattade lite...
Citera
2014-04-25, 10:46
  #53
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikapa
En skatteskyldig person som lämnar ofullständig deklaration kan drabbas av något som kallas sköntaxering. Det innebär kort sagt att skatteverket gör en uppskattning av vad som framstår som en skälig inkomst i det enskilda fallet. Skatteverket uppskattar alltså vilken inkomst du har haft. Eftersom inkomsten var högre än vad som uppgivits i deklarationen från början blir du tvungen att ta upp beloppet som inkomst och betala skatt på beloppet.

Innan skatteverket gör detta kommer en undersökning att göras. Detta kallas för "tredjemansföreläggande". Skatteverket begär då ut uppgifter från banken och går igenom in- och utbetalningar till konton etc.

Skatteverket är ett gäng horor som borde bli sprängda i luften.
Citera
2014-04-25, 11:39
  #54
Medlem
pe11es avatar
Regeringen lever ju på skattepengar och får ta emot jättelika anonyma bidrag samtidigt, det borde väl gälla för alla tycker jag.
__________________
Senast redigerad av pe11e 2014-04-25 kl. 11:42.
Citera
2014-04-25, 11:52
  #55
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Regeringen lever ju på skattepengar och får ta emot jättelika anonyma bidrag samtidigt, det borde väl gälla för alla tycker jag.

Med så välgenomtänkta och smarta uttalanden så tror jag inte att någon tvekar om att du faktiskt redan själv lever på skattepengar/bidrag...så vad är problemet? Om fler ska leva på bidrag så finns det ju färre som kan försörja dig, så du borde istället vara mån om att vi andra fortsätter att betala skatt.
Citera
2014-04-25, 11:58
  #56
Medlem
pe11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Med så välgenomtänkta och smarta uttalanden så tror jag inte att någon tvekar om att du faktiskt redan själv lever på skattepengar/bidrag...så vad är problemet? Om fler ska leva på bidrag så finns det ju färre som kan försörja dig, så du borde istället vara mån om att vi andra fortsätter att betala skatt.

Borde inte lagstiftarna och andra skenheliga personer som du föregå med gott exempel då ?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback