Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-20, 12:55
  #1
Medlem
Gladidags avatar
I min tro att samhället hade goda tankar om att utveckla detta så ser jag jag bara mer elände.
KÖTT som importeras med tillsatser som ligger i diskarna och kasseras. Livsmedelsverket hinner inte kontrollera mängden farligt livsmedel.
Polen fick 127 miljarder för samhällsbyggnad med jobb, bygge och detta medan jobben i sverige flyttar utomlands med bidrag för miljoner.

Det man tror det blir är det ofta inte utan mycket värre. Sverige har åt bidragshållet svåra konsekvenser och då med otroliga summor som inte kommer till nytta.

Lägg till i EU valet 1994 som sa att konsumtionspriserna skulle gå ner mycket om vi valde in EU. Det var det största argumentet för bra politik med handel. NÅGOT GICK FEL

Fatta att staten kör över ALLA i sverige som betalar miljoner för enbart testprojekt.
Bara att dom nu ska tillsätta 60 miljoner för EU VAL. VAD LIKNAR DET ?

ANSVARSLÖST IGEN och vi godtar detta?
Staten slänger iväg pengar på VAL!!! OCH är det ANSVAR ???? Helt sjukt

EXPORT och IMPORTSTÖD suger enorma pengar. TOMATER körs genom
4 saluhallar i 4 länder för att ta del av bidrag och göra vinster = högre pris.

VET NI varför svenska ÄPPLE körs från HOLLAND tillbaka till swe DÅ ? Gissa :-)
Alltså är det mygel i hela systemet och som skatter går till.
England har också börjat tänka på konsekvenserna.

Med min tanke om detta så ser jag ingen god utveckling om det fortsätter.
Att söka pengar för att starta eget = pengar kommer 2015 LOL
__________________
Senast redigerad av Gladidag 2014-04-20 kl. 13:14. Anledning: tillägg
Citera
2014-04-20, 13:05
  #2
Medlem
NasiBoois avatar
... mer än vad det ger.

Sverige betalar 37 miljarder till EU, och får tillbaka ca. 1/4 av summan (11 miljarder). Dessutom tar vi emot mest invandrare per capita med undantag för Malta. Med ett av världens högsta skattetryck, undrar inte folk varför vi ständigt har nedskärningar i skola och sjukvård?
Citera
2014-04-20, 17:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladidag
I min tro att samhället hade goda tankar om att utveckla detta så ser jag jag bara mer elände.
KÖTT som importeras med tillsatser som ligger i diskarna och kasseras. Livsmedelsverket hinner inte kontrollera mängden farligt livsmedel.
Polen fick 127 miljarder för samhällsbyggnad med jobb, bygge och detta medan jobben i sverige flyttar utomlands med bidrag för miljoner.

Det man tror det blir är det ofta inte utan mycket värre. Sverige har åt bidragshållet svåra konsekvenser och då med otroliga summor som inte kommer till nytta.

Lägg till i EU valet 1994 som sa att konsumtionspriserna skulle gå ner mycket om vi valde in EU. Det var det största argumentet för bra politik med handel. NÅGOT GICK FEL

Fatta att staten kör över ALLA i sverige som betalar miljoner för enbart testprojekt.
Bara att dom nu ska tillsätta 60 miljoner för EU VAL. VAD LIKNAR DET ?

ANSVARSLÖST IGEN och vi godtar detta?
Staten slänger iväg pengar på VAL!!! OCH är det ANSVAR ???? Helt sjukt

EXPORT och IMPORTSTÖD suger enorma pengar. TOMATER körs genom
4 saluhallar i 4 länder för att ta del av bidrag och göra vinster = högre pris.

VET NI varför svenska ÄPPLE körs från HOLLAND tillbaka till swe DÅ ? Gissa :-)
Alltså är det mygel i hela systemet och som skatter går till.
England har också börjat tänka på konsekvenserna.

Med min tanke om detta så ser jag ingen god utveckling om det fortsätter.
Att söka pengar för att starta eget = pengar kommer 2015 LOL

Håller med!! I England så är det ca 1.500.000 st gäst arbetande EU medborgare som dumpar löner och tar jobben från ungdomar. Det är det största skälet till att de vill gå ur EU. Sen att det är hela romska byar som vill dit och plocka bidrag gör inte saken bättre.

EU är inte helt genom tänkt och det har växt för snabbt. De skulle ha väntat länge med att ta med öst länderna.
Citera
2014-04-20, 19:57
  #4
Medlem
Dogecoins avatar
Jag hade en rolig t-shirt 1996. Det stod "Skyll inte på mig, jag röstade NEJ!" på den. Alla som inte hade huvudet i arschlet visste redan då vad som komma skulle. En stilla undran angående 53% av sveriges befolkning är om dessa idioter ens lärde sig något utav det hela?
Citera
2014-04-20, 22:38
  #5
Medlem
[Infinite]s avatar
vad ha vi fö använing av Eu
Citera
2014-04-20, 22:40
  #6
Medlem
Penningskramlarens avatar
EU kostar mer än vad vi får i gengäld av de svinen. Vi måste ut ur unionen innan det hinner bli federala stater.
Citera
2014-05-04, 20:32
  #7
Medlem
Gladidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
vad ha vi fö använing av Eu

JO nu säger dom på svt2 - 20:00 Agenda: Partiledardebatt
att " RUMÄNIEN FÅR 200 MILJARDER "
EU lägger dessa pengar på fattigdom i dessa länder och vi svälter.

Ärligt så har väldigt många i vårt land mycket svårt med ekonomin med barn och
många har 3:e boende kontrakt. Det är smärtsamt att läsa hur dom lever och med stora skulder dessutom på grund av sin situation.
Citera
2014-05-04, 22:42
  #8
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogecoin
Jag hade en rolig t-shirt 1996. Det stod "Skyll inte på mig, jag röstade NEJ!" på den. Alla som inte hade huvudet i arschlet visste redan då vad som komma skulle. En stilla undran angående 53% av sveriges befolkning är om dessa idioter ens lärde sig något utav det hela?
Heh, fan, kommer ihåg de där tshirtarna, borde säljas idag också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback