Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2014-04-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Jag vill självklart känna att jag är laglig och ska läsa på mer om cymbalta (snri) även om jag har tappat nästan allt förtroende för läkarnas läkemedel. Jag läser nu på mycket om RC droger för att jag inte får någon effekt av medicinerna som jag fått utskrivet och det tar för lång tid att vänta på att läkarnas utlåtande.
Det är helt klart synd att man inte kan gå till CannabisBolaget och köpa sitt gräs som är testat i labb så man får en sort som passar och slipper ta en medicin som alltid har lite olika halter av innehållet.
Jag har oftast ganska tur eftersom jag köper av folk som odlar hemma i garderoben och dom då säger till mig vilken sort det är. Detta är ju inte heller helt vetenskapligt självklart efter som ämnena ökar mycket dom sista ca 10 dagarna och vissa orkar eller vet inte hur länge dom ska vänta innan skörd m.m.

Hehe jo, lite off-topic dock. Men är själv för en avkriminalisering / legalisering på alla typer av droger / mediciner.

Men vill bara inflika till TS att droger när man mår dåligt kan sätta dig i ett missbruk som gör din sits ännu jobbigare. Tänk på det innan iaf du prövar.
Citera
2014-04-29, 18:14
Tycker inte du ska knarka nått, men men...

Tramadol frisätter en del serotonin, därför finns risken för serotonergt syndrom (vilket är en potentiellt dödlig överdos av serotonin), även om det är ovanligt. Tramadol funkar dock, jag har dumt nog tagit mycket höga doser Tramadol ihop med min Venlafaxin. Men jag klarade mig med kramper.

Ecstasy/MDMA frisätter också serotonin, så risken för serotonergt syndrom finns även där. Annars funkar det sämre. Jag har bara provat det en gång, då tillsammans med en polare. Jag åt även då Venlafaxin (samt en massa andra psykofarmaka). O det verkade som om min polare fick mycket kraftigare verkan än jag. Kan vara min Haldol som också bidrog till försämrad effekt, men jag höll upp med den ca 3 dygn tidigare.

Resten ska fungera som vanligt.
Citera
2014-04-29, 20:04
Medlem
medelhavskriss avatar
Tack för alla svar!

Påbörjade imorse SSRI och ska köra 25mg varje dag i en vecka för att sedan höja till 50mg varje dag.

Nu blir det en lina sub och dator spelande!

Tjao!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in