Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-20, 11:07
  #1
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....diskriminering

Så har det hänt igen, ännu en minoritetsperson är kränkt och ska anmäla företag eller organisation för diskriminering. I detta fall 20-åriga "Sam" som precis lämnat tonåren och är sökande har denna gång utsatts för diskriminering. Händelsen är polisanmäld.

Jag är riktigt trött på att varje vecka läsa om dessa labila människor som ska ha nåt utav sin belägenhet.

Här kan vi diskutera händelsen i sig men också vilket typ av samhälle vi håller på att skapar när det är enkelt att störta företag i fördärvet genom en enkel manöver som denna.

Mod; ligger tråden i fel ämne, flytta gärna.
Citera
2014-04-20, 11:13
  #2
Medlem
Awards avatar
Citat:
"Jerntorgets Brygghus anklagas av gäster för att ha diskriminerat en transperson. Ord står mot ord om vad som hänt. Polisen har nu inlett en förundersökning."

//...//

"Vad har egentligen hänt? Vi får kontakt med Maria och Jenny och träffas på ett fik. En tredje person, som vi kan kalla Sam, följer inte med, mår för dåligt och orkar inte ens prata i telefon. En orsak är upplevelserna på Jerntorgets Brygghus natten till 28 mars mellan klockan 02.10 och 02.45."

//...//

"Sam, 22, är en sökande transperson som helst kallar sig "den". Maria och Jenny beskriver hur en gäst bland annat undrat om Sam använde penisattrapp. När Sam vände sig till Brygghusets personal för att få stöd och avhysa gästen skall personalen ha skrattat och frågat "ska alla som inte är feminister slängas ut?". Ordningsvakterna skall också, enligt Sam, vid upprepade tillfällen ha tilltalat Sam "damen". Detta trots att Sam uttryckt obehag över att folk försöker gissa dens könsidentitet.

Kvällen slutar, enligt vännerna, med att ordningsvakterna meddelar att de tre inte är välkomna till krogen igen. Efter det gör Sam en polisanmälan. Brotten rubriceras som förolämpning och ofredande. En förundersökning är nu inledd.

- Vi har hållit förhör med målsäganden och vår bedömning är att det finns anledning att jobba vidare med det här, säger Olle Carlström, förundersökningsledare på krimjouren. Fler vittnen ska nu höras av polisen.

18-åriga Maria och 30-åriga Jenny berättar att de stod i källaren, den aktuella kvällen, ganska nära toaletterna.

- När vår vän skulle gå in på killtoaletten kom en snubbe fram och började ifrågasätta dens kön.

I stället för att svälja förtreten och ta hand om situationen själv vände sig Sam, enligt Maria, för en gångs skull till personalen som skrattade Sam rakt i ansiktet.

- Det var extremt obehagligt på så sätt att de tyckte att de hade roligt. Jag upplevde en hånfullhet, säger Jenny."

//...//

"Ord står mot ord om vad som egentligen hände under natten."

//...//

Källa.
__________________
Senast redigerad av Award 2014-04-20 kl. 11:15.
Citera
2014-04-20, 11:26
  #3
Medlem
Ilimitados avatar
Man kränker sig själv genom att vara transa. Man kan aldrig nå sin fulla potential som transa hur mycket man än önskar. Det feminina är i sig hämmande för en människas karaktär och det är därför kvinnor vill ha manliga, bestämda män och ratar de feminiserade männen. De få som lyckas med någon form av självförverkligande som transa är de som är inom underhållningsbranchen och det säger allt, ungefär som cirkusapor.

Feminismen har som främsta uppgift att ta ifrån mannen det viktigaste han har, manligheten. Då manligheten är bortplockad så är han och resten av samhället ett lätt byte för diverse plundrare. Världen är ingen lek och den som inte står upp för sin manlighet blir krossad under nästa kvinnas högklackade sko.
Citera
2014-04-21, 09:11
  #4
Medlem
Det här är ett typexempel på hur jävla sjukt Sverige har blivit....

En transsexuell, som inte ens vet vad han/hon ska kalla sig utan kallar sig själv "den", får en fråga av en annan kroggäst om "den" använder löspenis.
(Vi får väl förmoda att den alltså är en tjej som försöker se ut som en kille....)
Den enkla frågan blir "den" upprörd över och tar ett eget beslut om att den nyfikna kroggästen inte får vara kvar i lokalen!
"Den" springer till personalen som inte håller med i "dens" bedömning utan verkar tycka att "den" beter sig löjligt och säger "vi kan väl inte sparka ut alla som inte är feminister".
Även här får vi en ledtråd till "dens" utseende, oerhörda lättkränkthet och fallenhet för fascism....

Nu till nästa fruktansvärda övergrepp: "Den" försöker gå in på herrtoaletten, trots att "den" faktiskt tillhör det kvinnliga könet men har en egen önskan att tillhöra det manliga.....
Detta ifrågasätts av någon annan gäst av manligt kön som, hör och häpna, tycker att herrtoaletten är till för kroggästerna av just manligt kön.

Nu blir "den" återigen kränkt och springer till Ordningsvakterna!
Ordningsvakterna försöker artigt förklara att herr-och damtoaletten är en sedan gammalt etablerad konstruktion, men de har mage att kalla "den" för "damen"!!!
Gudars skymning, himmelen rasar!
"Den" tycker ju att det känns jobbigt när folk försöker gissa "dens" könstillhörighet.....

Att kalla någon för "den" känns rätt jobbigt, så jag har full förståelse för vakterna, som säkert inte visste vad de skulle kalla "den"...

Det här är den utstakade vägen om FI och andra genusfascister tillåts att hållas.
Varför kan folk inte fatta att om man känner sig kränkt så är det helt och hållet ens eget jävla fel!!

Jag vill inte ha personer som "den" ,och dennes vänner som klappar takten, i det samhälle jag lever i, och det är inte för att "den" inte är nöjd med sitt tilldelade kön, det bryr jag mig inte om.
Spöka ut dig hur du vill, operera dig, go for it!
Men ge fan i att gå runt och hävda att du blir kränkt för det är för helvete helt upp till dig själv, din jävla fitta...eller kuk...eller nåt!
__________________
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-04-21 kl. 09:34.
Citera
2014-04-21, 19:39
  #5
Medlem
Det har ingenting med feminism att göra.
Citera
2014-04-21, 19:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Man kränker sig själv genom att vara transa. Man kan aldrig nå sin fulla potential som transa hur mycket man än önskar. Det feminina är i sig hämmande för en människas karaktär och det är därför kvinnor vill ha manliga, bestämda män och ratar de feminiserade männen. De få som lyckas med någon form av självförverkligande som transa är de som är inom underhållningsbranchen och det säger allt, ungefär som cirkusapor.

Feminismen har som främsta uppgift att ta ifrån mannen det viktigaste han har, manligheten. Då manligheten är bortplockad så är han och resten av samhället ett lätt byte för diverse plundrare. Världen är ingen lek och den som inte står upp för sin manlighet blir krossad under nästa kvinnas högklackade sko.
Du har verkligen missuppfattat feminism, http://en.wikipedia.org/wiki/Feminism
Citera
2014-04-21, 20:29
  #7
Medlem
FyPharaos avatar
Jag gillar inte att jag ibland upplever det som om HBT-sexuella framställs som det normala, eller bättre än det normala. Inte heller tycker jag att samhället ska behöva att göra några större omställningar för att anpassa sig till transsexualla, då de är så få. Men vi behöver förstås inte heller onödigtvis försvåra för dem.

Jag gillar definitivt inte heller dagens manshatande feminism, vad den nu skulle ha med trådstarten att göra.

Men oavsett vad man tycker i dessa frågor måste man ju konstatera att det är synnerligen ouppfostrat att oombedd förhöra sig om okända människors sexvanor, något som tydligen skedde och förmodligen på ett otrevligt sätt.

Om "den" behövde gå på toa så lär väl inte pissrännan ha varit ett alternativ utan snarare ett toabås, och det kan vi väl bjuda på? När det krisar på krogen är det ju inte helt ovanligt att tjejerna springer in på herrtoan heller och det brukar ju inte generera några upprörda röster, snarare uppmuntrande tillrop.

Varför inte bara låta folk vara ifred, det är ju så mycket lättare än att inte göra det?
Citera
2014-04-21, 20:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Du har verkligen missuppfattat feminism, http://en.wikipedia.org/wiki/Feminism


Knappast.
Ilimitados beskrivning av feminism är mycket träffsäker.

Det är ju snarare så att om du är tvungen att länka till Wikipedia så är ju chansen att du inte vet ett skit om den moderna feminismen överhängande.
Citera
2014-04-21, 23:55
  #9
Medlem
MalleusMaleficarums avatar
Haha vilket jävla missfoster. Såna där typer borde spärras in på sluten avdelning, att de får gå lösa och göra polisanmälningar hit och dit är absurdt. Skulle jag vara polis så skulle jag också ha skrattat och hånat transsan. Sen skulle jag i förhöret frågat henne om hon faktiskt brukar använda strap-on kuk! Om såna här idioter får rätt så kommer jag att börja springa in på varenda damtoalett och damomklädningsrum bara för att.
Citera
2014-04-22, 01:01
  #10
Medlem
kalhygges avatar
Vaktdrägg gör som vaktdrägg brukar. Blir inga fler besök på det där stället för mig iaf.
Citera
2014-04-22, 01:14
  #11
Medlem
Det är ju inte så schysst att fråga om folks sexvanor bara sådär. Sedan ställer jag mig lite frågande till att någon skulle vilja bli kallad för "den". Det låter rätt avhumaniserande :S Det är ju tydligen okej att en tidning kallar "den" för Sam. Nåja.

Men men. Om Den/Sam återgett förloppet korrekt så var det inte okej tycker jag. Huruvida man ska slänga ut mannen eller bara ge han en varning vet jag inte. Ord står mot ord, och vi får tydligen bara höra den ena sidan av saken.
Citera
2014-04-22, 03:40
  #12
Medlem
Morgonrodnads avatar
Och den tror att den spelar manlig genom att springa till vakten och be om hjälp med att få gå på herrtoan....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback