Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-21, 16:02
  #13
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEXBASE
Ja är det något man verkligen ska undvika så är det flygresor.se och resebyrå. Varför kanske du undrar.... Jo....

Om det blir problem så hänvisas du till stället du köpt biljetten ifrån, dvs resebyrån. Underlättar betyligt att direkt prata med flygbolaget. Sen kanske du inte får välja plats, missar statuspoäng osv...

Men det finns undantag givetvis, är biljetten otroligt mycket billigare och/eller du ska göra en resa med massa stopp och vill få allt på samma biljett.

Om man inte behöver boka om och så, så brukar det gå bra med resebyråer.
Citera
2014-04-25, 07:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Du är medveten om att flygresor inte själva säljer några resor utan enbart är en sökmotor och hjälper dig hitta biljetter. Så jo, använd dig av flygresor.se och kom undan billigare!

No shit jo jag är medveten om det, men vanliga människor kanske inte är det. Du kommer inse en vacker dag att det inte är värt besvärt när du står där.
Citera
2014-04-25, 08:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Om man inte behöver boka om och så, så brukar det gå bra med resebyråer.

Ja oftast går det väldigt bra. Men det är inte värt problemen som kan uppstå
Citera
2014-04-28, 09:51
  #16
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEXBASE
Ja oftast går det väldigt bra. Men det är inte värt problemen som kan uppstå

Det beror ju hur man ser på saken. Om jag är nästan helt säker på att det kommer gå problemfritt och om jag får 500 SEK billigare så nappar jag direkt hos en resebyrå.
Citera
2014-06-15, 11:08
  #17
Medlem
Det enklaste är väl att använda sig av någon bokningssida som listar alla bolag, typ bravofly.se, travelstart och allt vad de nu heter och kallas. Jag har inte haft några problem med dessa hittils iaf..
Citera
2014-06-15, 14:29
  #18
Medlem
Momondo säger jag bara.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2360115

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback