Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-22, 00:47
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Jag skulle vilja hävda att man måste lida av grova mentala problem i grunden för att få för sig en sådan sak under ett rus, oavsett drog. Det är ju inte direkt så att världen lider någon sorts brist på dessa människor.

Nu vet inte jag något om PCP, men att skylla ett mänskligt handlande på en drog är fel. Punkt! En drog är ett dött ting, och innehar(i motsats till vad många vill hävda) ingen beslutfattarförmåga/fri vilja. Det är en människa som tar drogen. Det är en människa som kommer på tanken. Det är en människa som skär sig i ballen. Inte tvärtom. Jag vill bara klargöra det för folk som använder denna händelse som en anledning att inte ta narkotika. Det finns många anledningar till att undvika knark. Detta är inte en av dessa.

R.I.P. kuken.


Man måste vara bra jävla inkompetent när man kastar ur sig påståenden utan substans. Drogliberaler som dig utan kunskap om ämnet är tamejfan motbjudande.
Klart som fan att en snedtändning kan få en att göra saker som aldrig ens varit möjliga i tanken i ett nyktert tillstånd.
Kombinationen av ett bräckligt psyke och en otroligt potent drog som angel dust kan ge oanade konsekvenser. Som i detta fall.
Skulle mycket väl kunna tänka mig att han fastnade i en loop. Jag mår dåligt. Fan va jag mår dåligt. Jag mår verkligen dåligt. Varför mår jag dåligt? Jag är smutsig som ligger runt. Det måste vara därför jag mår dåligt. Vilken äcklig kuk jag har som gör att jag mår såhär dåligt. Und so weiter.

Självmordsförsöket bekräftar att han de facto just då mådde såpass dåligt att han inte ville leva. Först skulle han självklart kapa av roten (no pun intended) till hans psykiska problem.
Tankebanor som känns otänkbara för en nykter kan bli en självklarhet för en som är starkt påverkad av en hallucinogen/dissiosativ drog.
Så tvärtom. Jag tycker detta är ett ypperligt exempel på att man ska respektera sin narkotika, i många fall kanske avstå. Att resa in i sitt psyke är obehagligt, framförallt att se sitt bagage.. Kan givetvis vara lärorikt men en snedtändning utan rätt setting kan gå åt håvete.
__________________
Senast redigerad av Sionist 2014-04-22 kl. 00:50.
Citera
2014-04-22, 05:47
  #50
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sionist
Man måste vara bra jävla inkompetent när man kastar ur sig påståenden utan substans. Drogliberaler som dig utan kunskap om ämnet är tamejfan motbjudande.
Klart som fan att en snedtändning kan få en att göra saker som aldrig ens varit möjliga i tanken i ett nyktert tillstånd.
Kombinationen av ett bräckligt psyke och en otroligt potent drog som angel dust kan ge oanade konsekvenser. Som i detta fall.
Skulle mycket väl kunna tänka mig att han fastnade i en loop. Jag mår dåligt. Fan va jag mår dåligt. Jag mår verkligen dåligt. Varför mår jag dåligt? Jag är smutsig som ligger runt. Det måste vara därför jag mår dåligt. Vilken äcklig kuk jag har som gör att jag mår såhär dåligt. Und so weiter.

Självmordsförsöket bekräftar att han de facto just då mådde såpass dåligt att han inte ville leva. Först skulle han självklart kapa av roten (no pun intended) till hans psykiska problem.
Tankebanor som känns otänkbara för en nykter kan bli en självklarhet för en som är starkt påverkad av en hallucinogen/dissiosativ drog.
Så tvärtom. Jag tycker detta är ett ypperligt exempel på att man ska respektera sin narkotika, i många fall kanske avstå. Att resa in i sitt psyke är obehagligt, framförallt att se sitt bagage.. Kan givetvis vara lärorikt men en snedtändning utan rätt setting kan gå åt håvete.
Men nu mår han väl bra då utan äcklig kuk haha. Det bästa en negerrappare gjort någonsin!
Citera
2014-04-22, 11:42
  #51
Medlem
Sammalikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sionist
Man måste vara bra jävla inkompetent när man kastar ur sig påståenden utan substans. Drogliberaler som dig utan kunskap om ämnet är tamejfan motbjudande.
Klart som fan att en snedtändning kan få en att göra saker som aldrig ens varit möjliga i tanken i ett nyktert tillstånd.
Kombinationen av ett bräckligt psyke och en otroligt potent drog som angel dust kan ge oanade konsekvenser. Som i detta fall.
Skulle mycket väl kunna tänka mig att han fastnade i en loop. Jag mår dåligt. Fan va jag mår dåligt. Jag mår verkligen dåligt. Varför mår jag dåligt? Jag är smutsig som ligger runt. Det måste vara därför jag mår dåligt. Vilken äcklig kuk jag har som gör att jag mår såhär dåligt. Und so weiter.

Självmordsförsöket bekräftar att han de facto just då mådde såpass dåligt att han inte ville leva. Först skulle han självklart kapa av roten (no pun intended) till hans psykiska problem.
Tankebanor som känns otänkbara för en nykter kan bli en självklarhet för en som är starkt påverkad av en hallucinogen/dissiosativ drog.
Så tvärtom. Jag tycker detta är ett ypperligt exempel på att man ska respektera sin narkotika, i många fall kanske avstå. Att resa in i sitt psyke är obehagligt, framförallt att se sitt bagage.. Kan givetvis vara lärorikt men en snedtändning utan rätt setting kan gå åt håvete.


Du är verkligen spot on med detta inlägg.

Har själv varit med om att en sneande vän försökte hoppa ut från balkongen och jag fångade honom när bara ena foten var kvar på räcket.

Set and setting.
Citera
2014-04-23, 11:38
  #52
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det var nån kanadensisk tv-serie om idiotiska sätt att ta livet av sig på.
Han skulle knappast ha platsat där.
Verkar som ett helt logiskt beslut.
Citera
2014-04-23, 22:05
  #53
Medlem
Resanhems avatar
Varför är det just PCP hela tiden? Tycker att andra potenta dissociativa hallucinogener borde vara minst lika "olycksdrabbade" om inte mer då tillgången känns större på de än PCP. Till exempel 3-meo-pcp som är lagligt i Sverige.
Citera
2014-04-23, 23:10
  #54
Medlem
Slutrunkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Det var nån kanadensisk tv-serie om idiotiska sätt att ta livet av sig på.
Han skulle knappast ha platsat där.
Verkar som ett helt logiskt beslut.

Tror man inte tänker logiskt om man tar PCP bara för att vakna upp kuklös.
Citera
2014-04-24, 16:14
  #55
Avstängd
deprimeradekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Jag skulle vilja hävda att man måste lida av grova mentala problem i grunden för att få för sig en sådan sak under ett rus, oavsett drog. Det är ju inte direkt så att världen lider någon sorts brist på dessa människor.

Nu vet inte jag något om PCP, men att skylla ett mänskligt handlande på en drog är fel. Punkt! En drog är ett dött ting, och innehar(i motsats till vad många vill hävda) ingen beslutfattarförmåga/fri vilja. Det är en människa som tar drogen. Det är en människa som kommer på tanken. Det är en människa som skär sig i ballen. Inte tvärtom. Jag vill bara klargöra det för folk som använder denna händelse som en anledning att inte ta narkotika. Det finns många anledningar till att undvika knark. Detta är inte en av dessa.

R.I.P. kuken.

Åh vilket efterblivet inlägg.

"Nu vet inte jag något om PCP" följt av ett uttalande i ämnet, lol.
Citera
2014-05-14, 17:24
  #56
Medlem
rabuldats avatar
sy tillbaka den?
möjligt?
Citera
2014-05-16, 07:30
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabuldat
sy tillbaka den?
möjligt?
Inte så här långt efter
Citera
2014-06-14, 05:24
  #58
Medlem
rabuldats avatar
sydde han tillbaka den, finns det mer info?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback