Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-12-12, 22:17
  #1
Medlem
De Larges avatar
På filmkrönikan ikväll sa han till en kvinna som frågade hur man skulle hjälpa till att motverka sexhandel att man skulle göra revolution i sina länder, störta regerigarna och ge alla pengar till dom fattiga. Menar han allvar, är han så jävla sjuk i huvudet, hur mycket ger han själv till fattiga, jävla komunisttok han är ju för fan hjärntvättad, gillar iofs hans filmer som fan, synd bara att han e sjuk i huvudet.
Citera
2002-12-12, 22:25
  #2
Medlem
Jello biafras avatar
äh. vaddå. för att det ska bli bättre i världen så behövs det ett uppvaknande hos folket..
Citera
2002-12-12, 22:37
  #3
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jello biafra
äh. vaddå. för att det ska bli bättre i världen så behövs det ett uppvaknande hos folket..

Genom revolution o ge bort alla pengar? så du går gladeligen ut och plöjer åkern med oxar för att Sverige inte längre har råd med bensin för att vi har gett bort hela stadskassan? Inga företag kommer hit för Sverige är ett U-land? låter det bra? Tänk för fan.
Citera
2002-12-12, 22:41
  #4
Medlem
Jello biafras avatar
jag gillar att plöja åkrar. det är mitt fritidsintresse, så sluta klanka ner på oss ox-plöjare annars...
Citera
2002-12-12, 23:59
  #5
Medlem
Lukas Moodysson är en naiv idiot.Det har han bevisat många gånger genom sina uttalanden. 8)
Citera
2002-12-13, 00:00
  #6
Medlem
...

Dan Bäckman's imitation visar min åsikt om Lukas..

bra filmer, men ganska snurrig grabb.. =)
Citera
2002-12-13, 10:55
  #7
Banned
Mossads avatar
Alla såna där vänstersnubbar är stora hycklare. Moodysson kan ju börja med att ge bort allt han tjänar på sina filmer till att börja med. Efter det så kanske man kan ta honom på allvar, men jag kommer ändå aldrig att hålla med honom.
Citera
2002-12-13, 12:46
  #8
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Eftersom Moodysson är kommunist och som sådan förespråkar konfiskation av privat egendom,kan han ju inte ha något att invända mot att vi rippar och laddar ner hans filmer eller?
Citera
2002-12-13, 15:36
  #9
Medlem
Re: Lukas Moodysson, hur mår han?

Citat:
Ursprungligen postat av De Large
På filmkrönikan ikväll sa han till en kvinna som frågade hur man skulle hjälpa till att motverka sexhandel att man skulle göra revolution i sina länder, störta regerigarna och ge alla pengar till dom fattiga.
Det kanske var symboliskt. Många regeringar ser mellan fingrarna på sexhandeln eftersom det lockar turister. Fattigdom är huvudorsaken till prostitution, så en rättvisar fördelningspolitik i många länder skulle leda till en minska sexhandel.
Citera
2002-12-13, 16:08
  #10
Medlem
De flesta offentliga vänstermänniskor som kritiserar kapitalet är i själva verket en del av kapitalet, bara det att de kan inte erkänna det offentligt (Tänk på Mikael Wihe, förmögen protestsångare etc.)
Citera
2002-12-13, 17:56
  #11
Banned
Mossads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klister
De flesta offentliga vänstermänniskor som kritiserar kapitalet är i själva verket en del av kapitalet, bara det att de kan inte erkänna det offentligt (Tänk på Mikael Wihe, förmögen protestsångare etc.)

Så sant. Vänstern i Sverige är borgerlig. Den utgörs av personer från övre medelklass som vill vara "rätt". För dessa människor är lockelsen att få tillhöra den självutnämnda intellektuella eliten. Arbetare och annat vanligt folk föraktar man.
Citera
2002-12-13, 22:18
  #12
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Gekko
Eftersom Moodysson är kommunist och som sådan förespråkar konfiskation av privat egendom,kan han ju inte ha något att invända mot att vi rippar och laddar ner hans filmer eller?
Jag tror ärligt talat inte att han bryr sig, men filmbolaget lär ju vilja ha sitt sagt om det :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback