Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 17:27
  #1
Medlem
Eftersom jag börjar närma mig trettio-strecket så kände jag i vintras att det var dags att investera i min livs första pipa.

Har upptäckt att jag tycker de första blossen i varje stopp är magiska. Röken är sval, mjuk och aromrik. Man känner smaken av tobak, och ofta lite söta nyanser. Själva rökaromen är mycket behaglig, som i whiskey eller mat, om ni förstår vad jag menar.

Men efter en stund tycker jag att det hela övergår i en vass smak av aska. Har testat att peta bort den aska som faktiskt lägger sig över tobaken. Är även försiktig med att inte röka för fort, så att pipan blir för varm.

När man pillar bort askan så visst, stoppet övergår lite till vad det är i börja av sessionen. Men inte helt och hållet.

Sägas skall att min pipa börjar blir inrökt i de övre delarna av piphuvudets kammare. Men längst ner så ser man ändå träet skymta.


Är det någon som känner igen detta, och har input till att få hela stoppet smaka så där ljuvligt som i början?

Lev väl.
Citera
2014-04-19, 17:54
  #2
Medlem
OggeOJs avatar
Peta bort askan med skeden på pipverktyget (som jag glömt namnet på) och stoppa dit lite mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback