Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 16:26
  #1
Medlem
Gustapos avatar
Kära bensofränder, jag skulle behöva lite råd samt skriva av mig lite om de senaste dagarnas händelser!

Det hela började i Torsdags (17/4). Jag skulle iväg och träffa min samtalsterapeut vid tre på eftermiddagen och inför detta så stoppade jag i mig tre stycken gula 0.5 mg Pyrazolam för att hålla mig ångestfri genom besöket. Detta är för mig inte något speciellt hög dos - Jag har i snart ett och ett halvt års tid ätit Pyrazolam minst en gång i veckan, doser mellan 1-6 mg beroende på situation och mående.

Hur som helst. Jag kommer till mottagningen och vidare in till min terapeuts rum där vi börjar samtala, så långt ingenting ovanligt - Jag mår normalt, är inte påverkad eller känner mig snurrig.
Men sen .. Från och med ungefär halva sessionen terapeuten är det HELT svart. Inte sådär på skoj att jag bara kommer ihåg saker lite luddigt - Nej, nej. Det är absolut HELT svart. Precis som att någon har slagit av en strömbrytare.

Jag vaknar sedan vid sextiden på Fredagen (18/4), och det första jag gör är att stappla ut till min sambo i köket och fråga varför i hela helvete det ligger Chips över hela golvet - Hon meddelar mig då att det hade jag med mig hem när jag kom hem från terapeuten Torsdagen.. *DING* - Panikångest

Det saknas alltså ~26 timmar som jag inte har en aning om vad jag har gjort. Jag kan med hjälp av kvitton som jag hittade i min plånbok konstatera att jag 30 minuter efter avslutad session med terapeuten varit på Hemköp och handlat två burkar Redbull samt en påse lantchips. Jag har sedan 1.5h senare varit på Mekonomen och handlat Fälgrengöring, bilvax samt en fälgborste. (Avståndet mellan mottagningen och Mekonomen är ca 5 minuter, så varför det tog mig en timme att ta mig från det ena stället till det andra är ett mysterium)
Jag har även någon gång under denna tid backat in i någonting med bilen, skrapat en repa i ena framskärmen samt kört på någonting "stort" för avgasklammern på avgassystemet var trasig.

Jag MISSTÄNKER att jag har uppfört mig normalt på mottagningen, för jag är helt säker på att min terapuet inte hade släppt iväg mig om h*n visste eller märkte att jag var oförmögen att köra bil. På samma vis TROR jag att jag har varit trevlig när jag var på Mekonomen - För jag fick under dagen ett SMS där det stod att "-Tyvärr har inte delarna du behövde hunnit komma tills idag, men jag lovar att jag har dom på Onsdag! MVH M******" (WTF, har jag beställt fler bildelar?!)
Det är alltså skrivet i "schysst" ton, vilket gör att jag tror att jag inte har uppfört mig som ett drägg eller som någon som är aspackad.

Nu är det ju iallafall helg och jag kan verken ringa till min terapeut eller till Mekonomen och höra mig för om hur dom har uppfattat mig.


Så till min egentliga fråga - Har någonting liknande någonsin hänt er på Benso-preparat? Vad tror ni att det kan bero på? Var någon av de pillren jag pillade i mig onormalt potent och det är detta som har orsakat min blackout? Hur reagerar man om man har tagit för mycket benso? Jag har alltid haft uppfattningen att man bara blir väldigt trött - Inte att man får fullständig blackout men fortsätter sin dag.

Historien är till viss del jävligt roliga, det inser jag med - Men jag har även en jävla ångest för det som har hänt.
Citera
2014-04-19, 16:29
  #2
Medlem
Åh fy fan..s avatar
Jag är skapligt okunnig om benso men jag antar att du inte drack någon alkohol innan mötet?
Citera
2014-04-19, 16:35
  #3
Medlem
Gustapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åh fy fan..
Jag är skapligt okunnig om benso men jag antar att du inte drack någon alkohol innan mötet?

Ingen alkohol - Inte druckit en droppe på 4 år.
Citera
2014-04-19, 18:36
  #4
Medlem
ZEPMPs avatar
Jag har läst fler historier där 37, 41, 22 st pyrazolam orsakat en fullständig blackout och amnesi även hos folk med tolerans, det verkar bara hända med pyrazolam och efter ca 20st+

Det hände mig en gång efter 37st. Fullständig blackout i 24 timmar.
Citera
2014-04-21, 19:14
  #5
Medlem
Ja det är detta som händer om man överdoserar benzo. Total blackout. Hur det gick till är svårt att säga, har du räknat dina tabletter? Det brukar saknas mer än man tror...
Citera
2014-04-21, 19:36
  #6
Medlem
Gustapos avatar
Överdoseringen har ju i så fall skett på grund av att en av de tre 0.5 mg pelletsen jag stoppade i mig var betydligt mer potent än vad de brukar vara.

1.5 mg är som sagt en dos som jag inte har haft några som helst problem eller biverkningar på under det dryga året som jag har ätit den.

Och jag har inventerat mina pellets och där saknas inga, det har jag stenkoll på.
Citera
2014-04-22, 00:46
  #7
Medlem
Min erfarenhet av pyrazolam är att de kan vara jävligt ojämna i styrkan. T.ex häromdagen skulle jag ut en sväng med en bekant och handla, jag hade tagit 2(!) 0.5 gulingar ett par timmar tidigare. Jag vet att jag hade problem med motoriken och var allmänt flummig under hela denna tiden. Bekanten blev typ sur och trodde jag var kraftigt påtänd på något. Har även minnesluckor till och från under denna tiden.

Vid andra tillfällen när jag använt pyra för att dämpa AT har jag skottat i mig upp till 6 st på en gång och ej känt mig lika påverkad. Det är väl just detta som kan vara lurigt med "icke-apoteksvaror"...
Citera
2014-04-22, 01:33
  #8
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustapo
Överdoseringen har ju i så fall skett på grund av att en av de tre 0.5 mg pelletsen jag stoppade i mig var betydligt mer potent än vad de brukar vara.

1.5 mg är som sagt en dos som jag inte har haft några som helst problem eller biverkningar på under det dryga året som jag har ätit den.

Och jag har inventerat mina pellets och där saknas inga, det har jag stenkoll på.

Låter helt sjukt, men säkert inte omöjligt att nån kan innehålla 50-100ggr mer.

Har fått bra effekt på nån enstaka ibland, oftast dock 10-30st utan någon minneslucka överhuvudtaget.
Citera
2014-04-23, 19:15
  #9
Medlem
LitenRödRävs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveVonSmisk
"icke-apoteksvaror"...
Operative word har vi där.

Satans lurigt när man egentligen inte vet vad det är man stoppar i sig.
Har själv haft minnesluckor av div. apoteksvaror men aldrig så länge och då oftast (ibland inte med mening) ordentlig överdos.

Ibland slår det fel, man tar en dos man är van vid men vips så reagerar man het åt helvete. Har haft samma obehagskänslor när jag dagen efter har något vag minne av att jag t.ex. kört bil. Man vill ju inte köra ihjäl någon/något.
Citera
2014-04-24, 14:58
  #10
Medlem
svampssons avatar
Pyran är en jätte lömsk benso enligt mig. Tycker inte dom går att flöddra på något nämnvärt men ångesten dämpar den jätte bra i rätt mängd vilket jag gillar. Tyvärr kan minnet svikta rejält och min finmotorik bli rätt knepig på rätt små doser. Mycket vingligt och veckor har "försvunnit" totalt även på relativt kontrollerat bruk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback