Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-19, 13:40
  #1
Medlem
Båda är drycker som har sin plats i sociala situationer, men om du var tvungen att sluta dricka en av dem för resten av ditt liv - Vilken skulle det vara?

Själv skulle jag ge upp ölen
Citera
2014-04-19, 13:41
  #2
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToHellWithGod
Båda är drycker som har sin plats i sociala situationer, men om du var tvungen att sluta dricka en av dem för resten av ditt liv - Vilken skulle det vara?

Själv skulle jag ge upp ölen

Samma här.
Citera
2014-04-19, 13:42
  #3
Medlem
LYrexos avatar
Självklart ger man upp kaffet, det är bara ni svenskar som är besatta av kaffe.
Citera
2014-04-19, 13:43
  #4
Medlem
remixutoheavens avatar
Jag skulle ge upp kaffet alla dagar i veckan, öl är livet!
Citera
2014-04-19, 13:44
  #5
Medlem
different_trips avatar
Självklart ger man upp ölen.

Då kan man dricka ett vin som passar till maten och några drinkar efteråt. Det går inte riktigt att ersätta kaffe med te, usch. Nä, en god kopp kaffe på morgonen är svårslaget.
Citera
2014-04-19, 13:44
  #6
Medlem
Wunbs avatar
skulle strunta i kaffet, öl är ju ganska najs
Citera
2014-04-19, 13:47
  #7
Medlem
Åh fy fan..s avatar
Jag skulle ångra mig grovt men det skulle bli ölen då jag har rätt svårt att kontrollera intaget.
Citera
2014-04-19, 13:47
  #8
Medlem
MortalDiseases avatar
jag skulle ge upp båda mot en summa ca$h

Båda är ungefär likvärdiga i mina ögon, dricks inte speciellt ofta något utav det.

Men skulle man ge upp ölen så finns det ju andra alkoholhaltiga drycker i sociala situationer, då kanske kaffet är svårare att ersätta
Citera
2014-04-19, 13:47
  #9
Medlem
Jag ger upp ölen helt klart.

Kaffe dricker man på morgonen, på eftermiddagen, på kvällen, i skolan, på jobbet, överallt.

Öl dricker jag bara några gånger per år
Citera
2014-04-19, 13:48
  #10
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Självklart ger man upp ölen.

Då kan man dricka ett vin som passar till maten och några drinkar efteråt. Det går inte riktigt att ersätta kaffe med te, usch. Nä, en god kopp kaffe på morgonen är svårslaget.

Har du provat en stor stark på morgonen? Jag gjorde mitt bästa gympass hittills detta år genom att knäcka en stor stark innan.
Citera
2014-04-19, 13:50
  #11
Medlem
Kranpunktens avatar
dricker inte ÖL men om det stod mellan Alkoholen eller Kaffet så hade jag tagit bort Alkoholen.. Det finns ju andra preparat
Citera
2014-04-19, 13:51
  #12
Medlem
LoserMachines avatar
Har redan slutat med kaffe sedan ett bra tag tillbaks så det är ett lätt val för mig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback