• 1
  • 2
2014-04-21, 15:08
Medlem
ConnysSvetsOTaxis avatar
Tack för svaret!

Ska vara försiktigt. (toby79) Fick för övrigt svar på mitt mail angående den enhet du tipsade om och det verkar som att den inte är kompatibel med min bil och att det lutar åt att skaffa en annan modell. Om nu denna är något att ha? (Se länken nedan)

Länk: Felkodsverktyg.

http://www.runns.se/se/art/biltillbe...-absairbag.php
Citera
2014-08-04, 23:29
Medlem
Oides avatar
Vilka av dessa tre skulle ni säga funkar bäst till en VW Polo (02)

Länk 1

Länk 2

Länk 3

Vill gärna ha en som är någorlunda lättanvänd och där man kan söka efter vad för fel det är på bilen (så att man kan släcka service/krockkuddslampan osv.)
Citera
2014-08-05, 01:39
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oide

Länk 1

Länk 2

Länk 3

Vill gärna ha en som är någorlunda lättanvänd och där man kan söka efter vad för fel det är på bilen (så att man kan släcka service/krockkuddslampan osv.)
Vid en första anblick verkar KW809an vara något för dig, tänk dock på att det där är piratkopior med annat namn och du kommer antagligen inte (med reservation) kunna utnyttja den till fullo. Autel är ganska griniga när det gäller piratkopior och ser till så gott det går att de inte ska kunna uppdateras.
Men för det priset är det inget att bråka om, något av dina nuvarande eller framtida problem kommer den förmodligen att klara av, så....
Citera
2014-08-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oide

Länk 1

Länk 2

Länk 3

Jag skulle köpt en VAG-com eftersom du har en Volkswagen.
Citera
2015-03-05, 21:31
Medlem
Nattriddares avatar
Tjenare allihop!

Ursäkta trådkapningen, men jag sitter lite frustrerad för jag hittar inte det jag vill ha!

Jag har just nu en ELM327 som jag blåtandar med min Androidtelefon. Det fungerar ju riktigt bra och är trevligt att kunna se och läsa lite av vad som händer. Jag har släckt motorlampan på både Saab och Volvo utan problem.

Men häromdagen skulle jag hjälpa en polare med hans S80 som airbaglampan lyser på, och det gick naturligtvis inte. Deppig som jag blev gick jag hem och började snoka på Ebay. Men shit, vilken djungel!

Jag kan inte lägga tusenlappar på riktiga grejer utan nöjer mig med kinakopior, det gör mig inget, bara det fungerar och återställer fel i bilen. Jag har därmed ett par frågor:

1. Vad är den billigaste varianten på en OBD/EOBD som både ser OCH släcker felen?
2. Fungerar det bättre med en USB-OBD till dator? Jag har inte serieport på datorn (ny laptop) - men om jag köper en adapter som omvandlar serial -> usb, fungerar det då, eller finns det risk att jag tappar en del av informationen genom adaptern?
3. Måste man ha VIDA/DICE i datorn för att ha kontakt med bilen och släcka felkoder?

Jag har en S60 (version 1), en T5. Inga lampor lyser än, men vill vara förutseende.
Ebay har en uppsjö av olika grejer men jag hittar inte riktigt någon som motsvarar mina krav.

Jag är inte snål, jag har bara ingen möjlighet att betala för mycket. Skulle någon vänlig själ här inne vilja hjälpa mig att hitta det jag söker?

Stort tack på förhand - och ursäkta om jag kapade tråden, mina vänner!
Fridens liljor!
Citera
2016-12-26, 19:48
Medlem
elbels avatar
Jag kan se enheten i bluetooth men verkar inte få någon data

Misstänker att den är obd1, hur kan jag avgöra det?
Citera
2016-12-26, 20:28
Medlem
Fuzzs avatar
Annars finns det om man vågar beställa från china tex http://www.banggood.com/Universal-OT...rmmds=category
som använder autocoms programvara.(läsa abs airbag motor, återställa service bromsar etc på de flesta märkena) Dock följer bara upp till 2014 med samt att man behöver en dator.
Citera
2016-12-27, 01:01
Medlem
Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel

Vad har du för app för att läsa data ?
Utan den kan du inte se något.
Citera
2016-12-27, 01:03
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gore
Vad har du för app för att läsa data ?
Utan den kan du inte se något.
Testat flera olika
Citera
2016-12-27, 20:13
Medlem
Citat:

Om det gäller en ELM327 så fungerar den inte på alla bilar tyvärr. Har du kontakt med telefonen och obdn så är där OK. Men blinkar det på att den inte hittar bilen så tror jag tyvärr det inte går på den bilen. Prova på en annan om du kan.
Citera
2016-12-27, 21:02
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Om det gäller en ELM327 så fungerar den inte på alla bilar tyvärr. Har du kontakt med telefonen och obdn så är där OK. Men blinkar det på att den inte hittar bilen så tror jag tyvärr det inte går på den bilen. Prova på en annan om du kan.

Så om bilen är obd1 kan man inte se deni bluetooth?

Mao, ser man den är det obd2?
Citera
2016-12-27, 21:16
Medlem
Citat:
Så om bilen är obd1 kan man inte se deni bluetooth?

Mao, ser man den är det obd2?

Vad är det för bil? Och vad har du för obdverktyg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in