Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 07:55
  #1
Medlem
Köpt ett par nudie jeans igår. Har alltid haft 29" i midjan. Dock påpekade jag för biträdet att dem jag hade på mig när jag kom till affären var aningen fladdriga och kanske skulle testa en strl mindre?

Nej sa tjejen pga att just den modellen från ralph lauren jeans jag hade töjer sig extra mkt, oavsett hur många ggr jag tvättar dem så hon sa att dem hade jag kunnat ha i en strl mindre.

Jag valde ändå ett par i strl 28". Hade på mig dem kanske 2-3 tim igår och dem är tighta, inte så dem gör ont men jag tänkte säkert 25 ggr "oj, jag är inte van att ha så här tighta jeans". Får ner fyra fingrar där bak vid svanken så där finns lite marginal men vid höftbenen sitter dem åt lite.

Googlat ihjäl mig men hittar bara forum där tjejer beskriver samma problem så jag vet inte om det är samma för oss killar. Det jag hitta var att en kille skrev att hand nudie blev bra när han tog en strl mindre än vad han har, sen skrev vissa att har man 30" så ska man köpa 30"

Har ren ångest, hatar att köpa jeans. Hjälp mig snälla!
Citera
2014-04-19, 09:55
  #2
Medlem
franges avatar
Den faktiska storleken kan variera rätt friskt mellan olika tillverkare, jag har vanligen 29" i midjan med, men har fått variera mellan 28-31 eller 32 beroende på märke när jag köpt jeans, just på grund av att de varit olika stora trots vad som står på lappen.
Citera
2014-04-22, 17:01
  #3
Medlem
walkietalkiekungens avatar
Några timmar tror jag inte räcker, var det ett par otvättade (dvs dry denim) jeans? För dom töjjs rätt bra med tiden.
Citera
2014-04-22, 17:08
  #4
Medlem
Jag tror det är helt lugnt. Jag har som regel att alltid köpa en storlek mindre i midjan än vad som sitter bra när man provar.

För jag upplever att jeans brukar töja ut sig runt 1-2 storlekar i midjan. Köper man så de passar perfekt när man provar brukar man alltid bli besviken efter några dagars användning upptäcker att de töjt ut sig för mycket.
Citera
2014-04-25, 10:32
  #5
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walkietalkiekungen
Några timmar tror jag inte räcker, var det ett par otvättade (dvs dry denim) jeans? För dom töjjs rätt bra med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Jag tror det är helt lugnt. Jag har som regel att alltid köpa en storlek mindre i midjan än vad som sitter bra när man provar.

För jag upplever att jeans brukar töja ut sig runt 1-2 storlekar i midjan. Köper man så de passar perfekt när man provar brukar man alltid bli besviken efter några dagars användning upptäcker att de töjt ut sig för mycket.

Exakt. Speciellt dry denim tøjer sig rejælt efter bara någon veckas anvændning. Jag har ett par Nudie Thinn Finn Dry, som jag har haft i snart 1.5 år utan tvætt. Køpte en storlek 30, som satt bra. Men nu så sitter dom som ett par 32or ungefær.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback