Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 02:03
  #1
Medlem
Hallå! Eller god afton/natt kan vi väl kalla det!

Jo.. sitter ute i en friggebod i ett sommarstugsområde just nu. Den korta versionen är att jag beslutade mig för att ta ett par veckor ute i skog och natur för att få lite ro till mina studier och komma bort från storstadens alla stressmoment!
Nu efter jag under ett par veckor hållt mig i kragen och varit flitig beslutade jag mig för att festa till det lite i min ensamhet. För många låter det tragiskt kanske.. men för mig finns det bara inget bättre än att i sin egna lilla värld kunna sitta och höra musik, kanske skapa något kreativt eller vad man har lust till.. givetvis i symbios med alkohol och övriga substanser.
Är väldigt glad för kokain och har nu kört ett "race" utan sömn sedan torsdag. Tog min första lina kl 15:30 och är nu inne på mitt... fjärde gram vill jag tro.. utöver det har jag bara intagit alkohol och det i relativt milda mängder.. mestadels folköl faktiskt.
Har flera gånger förr upplevt hallisar när man kört race under ett par eller flera dygn utan sömn.. och har nått det stadiet nu att dessa hallisar inte skrämmer mig speciellt längre, utan snarare fascinerar mig.

Är det någon som vet var man kan hitta lite mer djuptgående information om vad det egentligen är som händer i huvudet när man får hallucinationer?

Sitter och kan se min bil genom mitt fönster och har sett ett flertal personer både utanför och inuti bilen.. nu har jag varit där ute för femte gången med en ficklampa och en sekatör.. men tjyv-packet är där inte.. så snart jag sätter mig vid fönstret igen är det fulltt ös vid bilen igen.. just nu ser det ut som där står nästan ett tiotal och pillar vid min kärra.. men orkar inte gå ut där igen för där är ju inte en käft när jag kommer dit ändå. So far so good..
Jag blev jävligt trött på dessa hallisar.. inte för att dem skrämmer mig som så.. är knepigt nog mycket rationell omkring det hela.
Nu har saker och ting börjat röra sig längre hitåt...där är en jävla verksamhet precis utanför mitt fönster och nu rör det sig inte längre bara om synliga hallisar utan jag hör ljud också.. steg som tassar omkring mitt hus.. röster och liknande.
Blir en aning konfunderad omkring det bara eftersom jag, skrytmåns, haft flertalet 2-veckors race med centralstimulantia och även då upplevt hallisar.. men nu har jag bara kört ett dygn och i förhållande till vad jag brukade göra så är det ganska mildt intag av substanser.
Anywho.. finns det någon inom det området som kan förklara vad som rent psykiskt sker i ens huvud.. eller kanske tipsa om någon litteratur som belyser ämnet?

Det är verkligen skönt som bara fan att jag inte har nojja omkring mina hallisar just nu.. men jag börjar bli sjukt irriterad av att hela tiden se folk passera utanför mitt hus och stå och glo in. Nån jävel startade min gräsklippare precis också.

PS. Är inte ute efter någon superkur till att bli av med det.. men vill bara fördjupa mig lite mer om vad som händer i hjärnkontoret i dessa situationer.DS
Citera
2014-04-19, 02:06
  #2
Medlem
PS2: Knaprade i mig en mindre dixie-pixie även känd som Stesolid i hopp om att det ville få hjärnkontoret att slappna av lite mer. Men tror det gav motsatt effekt en aning, faktiskt.. nu agerar och rör sig alla utanför mitt fönster bara baklänges istället.
Citera
2014-04-19, 02:11
  #3
Medlem
Jo en sista grej (sorry för spam)...
Kan jag på något sätt spä på det här så mina sinnesförvridningar blir ännu mer tilltagande?
Alltså utöver ännu mer sömnlöshet och knark?

Äe nu drar jag för gardinerna.. fanimig 18e gången jag behöver resa mig upp för att öppna mitt fönster och fråga vad min morsa har på hjärtat...

Bah!

Glad påsk förresten!
Citera
2014-04-19, 02:29
  #4
Medlem
Det kommer bara bli värre och värre, rösterna och ljuden kommer komma närmre och närmre. Tillslut så står det 40 personer och skriker i ditt öra, förstår inte varför man vill uppleva psykos frivilligt.
Citera
2014-04-19, 02:36
  #5
Medlem
Wa-do-Themss avatar
Ta lite svamp/syra nu så blir det en jävla fart på hallisarna vart håller du hus, ungefär?
Citera
2014-04-19, 04:07
  #6
Medlem
freeworldTVs avatar
Vad som händer? Du håller på att förstöra din hjärna. Det är vad som händer. Finns inget farligare för den än sömnbrist. Neurtoxiskt. Under sömnen passar hjärnan nämligen på att rensa ut gifter som ansamlats under dagen. Om du inte sover finns de kvar och gör skada.

Risk för permanenta hjärnskador, i ditt fall antagligen att din psykos blir mer eller mindre permanent.

Rolig läsning dock. Lycka till! I ditt fall skulle jag se till att sova dock.
Citera
2014-04-19, 04:09
  #7
Medlem
freeworldTVs avatar
Lite att fördjupa dig i här (snabb googling):

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21672070

http://www.dementiaware.org/1/post/2...lzheimers.html
Citera
2014-04-19, 13:14
  #8
Medlem
bumbaclot.s avatar
Det är bla när jag läser sådant här som jag har svårt att förstå varför människor missbrukar kokain, crack, amfetamin/meth osv. Säger inte att du missbrukar TS, pratar bara allmänt om människor.

För missbrukar man någon CS drog varje dag en längre tid är väl risken ändå överhängande att man får en psykos? Jag kan förstå att man är sjuk/missbrukare men ändå, jag hade hellre missbrukat någon opiat/opioid, men det är ju jag, säger inte att den sortens droger är ofarliga men någon psykos verkar man ju inte få ialf. För det där med psykos tycker jag verkligen känns lite mindre charmigt.
Citera
2014-04-20, 02:08
  #9
Medlem
Battery6s avatar
Eftersom jag inte är någon sorts hjärnexpert är den bästa förklaringen jag kan ge denna:

Din hjärna är trött som fan och kan inte längre fungera optimalt, därför ser du saker som inte finns då din hjärna inte orkar med att hålla verkligheten stabil. Dessa typer av hallisar är i princip värdelösa jämfört med exempelvis en tripp och är inget du borde söka dig efter. Jag kan förstå om du varit vaken länge på koks och därmed fått hallisar, det händer väl alla som kör race på uppåt nån gång, när hjärnan blir tillräckligt trött blir det så. För vissa tar det bara några dygn för andra tar det flera dygn men vill du ha riktiga hallisar som inte bara är "skuggor" ska du ju ta någon hallucinogent.

För övrigt är det ingen idé att du försöker boosta dessa hallisar, då dom beror på att du är helt körd i huvudet och kroppen. Du behöver sova och komma tillbaks till verkligheten, som jag sa tidigare ska du ta något hallucinogent om du vill uppleva hallisar som är helt fantastiska.
Citera
2014-04-24, 17:36
  #10
Medlem
Amadingzs avatar
Så går det när man är konstant hög på dopamin och inte sover. Undra vad som hände med TS? Psyk kanske?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback