Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 02:03
  #1
Avstängd
flashbackups avatar
Nas album som blivit klassat som en klassiker Illmatic kom för 20 år sedan och firar det idag!
Citera
2014-04-19, 02:17
  #2
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
Nas album som blivit klassat som en klassiker Illmatic kom för 20 år sedan och firar det idag!
Nas the king! Illmatic, fan vad längesedan jag lyssnade på det albumet. Minns när polaren ringde över mig på film och öl, men istället överraskade mig med AK47 och Illmatic. Helt underbart var det att blunda och fantisera om dom historier han rappar om.

Skål för Nas och skål för denna påhittade högtid som ger oss ledighet.
Citera
2014-04-19, 02:32
  #3
Medlem
OleYellers avatar


Har Illmatic XX släppts än?
Citera
2014-04-19, 13:20
  #4
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller


Har Illmatic XX släppts än?
Ja, en hel del sköna remixar på den!
Citera
2014-04-19, 13:28
  #5
Avstängd
flashbackups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller


Har Illmatic XX släppts än?


http://open.spotify.com/album/6oSHgr3TZJPCFshYUfBDqE
Citera
2014-04-19, 13:59
  #6
Medlem
Såklart ger man Ill-fucking-matic en spin idag. Få skivor har skänkt mig lika många ljusa stunder som detta mästerverk. Ingen skiva har toppat denna i form av lyrisk komplexitet och poetisk kärnfullhet. Ofta överanvänder hiphop-fans uttryck som "poesi" och dylikt när de talar om rappares texter, men i fallet Nas kan jag inte göra annat än att instämma till hundra. Vi snackar THE "street poet". Slå på valfri låt ifrån skivan och du hittar beundransvärda metaforer, tänkvärda observationer och gatufilosofiska tankegångar.

"I drop the ancient manifested hip-hop, straight off the block..."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback