Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 01:05
  #1
Medlem
Det är så sjukt många som skriver om det där med att bli "Friendzonad" och det är något jag funderat lite kring. Och eftersom att detta verkar vara så vanligt förekommande så vågar jag göra det bisarra påståendet att anledningen till att du blir friendzonad är att du inte lyckats skapa någon attraktion. Attraktion är någonting som behöver finnas emellan er redan ifrån början och har ni den och samtidigt blir goda vänner så är chansen mycket större för att du inte ska bli stämplad som "den gode vännen". Blir du trots allt det skulle jag vilja påstå att du någonstans på vägen förlorat attraktionen mellan er och att det är ditt eget fel. Det är inte enbart så att tjejer dras till svin, det behöver finnas en gnista där och män som i regel är "sämre" har lärt sig attraktionstekniken aka de är väldigt grymma på att flörta.
Så lär er flörta ordentligt ska ni se att det där med friendzone inte infinner sig lika ofta.


Vad är era åsikter om detta? Om ni inte instämmer så kan ni tänka tillbaka och försöka komma på vad ni gjort för fel då ni blev friendzonade och vad var i så fall felet?
Citera
2014-04-19, 01:21
  #2
Medlem
Det måste hela tiden finnas en spänning mellan mannen och kvinnan annars skapas ingen attraktion. När den spänningen dör ut så blir det friendzone. Spänningen är ofta lite "retsam". Vill man aktivt friendzona en tjej finns det sätt att enkelt döda "spänningen".
Citera
2014-04-19, 01:24
  #3
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidKorrekt
Det måste hela tiden finnas en spänning mellan mannen och kvinnan annars skapas ingen attraktion. När den spänningen dör ut så blir det friendzone. Spänningen är ofta lite "retsam". Vill man aktivt friendzona en tjej finns det sätt att enkelt döda "spänningen".
Håller med i det du skriver, elliot hulse förklarar likadant i en video.

https://www.youtube.com/watch?v=dIp3nsKiZqw
Citera
2014-04-19, 01:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Håller med i det du skriver, elliot hulse förklarar likadant i en video.

https://www.youtube.com/watch?v=dIp3nsKiZqw

Så in princip friendzonar man sig själv vid det ögonblick som man som kille inte upprätthåller spänningen och tar det till en ny nivå hela tiden. Smider man inte när järnet är varmt så är det kört. Vissa killar verkar tro att man ska bli kompis med tjejerna. Det funkar inte alls. Inte ens på mig och jag är då kille. Finns ingen spänning blir till och med jag ointresserad.
Citera
2014-04-19, 01:54
  #5
Medlem
Blir man friendzonad, stöt på andra och se till att hon som friendzonat dig vet om det.
Det finns ett litet osympatiskt drag hos många tjejer, att de inte accepterar att du kan "glömma" dem hur lätt som helst, och kan börja intressera dig för andra. ska de minsann visa hur fantastiska de är. Funkar på rätt många tjejer.
Citera
2014-04-19, 02:21
  #6
Medlem
Vagnsleres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Blir man friendzonad, stöt på andra och se till att hon som friendzonat dig vet om det.
Det finns ett litet osympatiskt drag hos många tjejer, att de inte accepterar att du kan "glömma" dem hur lätt som helst, och kan börja intressera dig för andra. ska de minsann visa hur fantastiska de är. Funkar på rätt många tjejer.
This, dock måste man gå in för det helhjärtat, honor känner direkt om man fejkar.

Jag själv blev freindzonad med "Jag älskar dig som en bror.... Fast jag vill ha sex med dig"
Det felet jag gjorde var att jag inbilla mig en massa svårigheter om att bli tsm istället för att visa vad jag ville direkt, jag var feg och patetiskt helt enkelt.
Citera
2014-04-19, 07:26
  #7
Medlem
Det finns väldigt många anledningar till att killar blir friendzonade. Alla fall är unika och även hur mycket alla killar skulle önska att det fanns några helt säkra steg att följa för att inte hamna där eller för hur man nu ska ta sig ut den kommer aldrig att finnas.

Något som inte har med själva personens sätt att ragga och skapa attraktion på som jag har noterat som en gemensam nämnare för alla de personer som ständigt blir friendzonade är dock att dom killarna försöker med ytterst få tjejer per år så att säga. Istället för att hela tiden vara ute på marknaden så snöar dom in på en tjej i flera månader, umgås med henne, bygger upp mod för att säga vad dom känner för henne efter flera månader, blir dissade, går och är deppiga i flera månader, försöker hitta vägar att ta sig ur friendzonen, inser att det inte går, träffar en ny och börjar om hela processen. Det har troligtvis inte funnits några tecken på attraktion från tjejens sida från början heller.

Försöker man bara med någon lite då och då, hur stor är chansen egentligen att den ska bli kär i dig hur jävla bra du än spelar dina kort? Vi har alla olika preferenser angående vad vi attraheras av och hur väl du än spelar dina kort så kanske du inte är hennes typ. Det är ju inte så att vi blir kära i alla vi möter.

Dom som lyckas däremot har många nät ute, blir dissade av vissa men når framgång hos vissa.
Citera
2014-04-22, 21:52
  #8
Avstängd
Mertillens avatar
Jag vet om en väldigt fin tjej som dock är upptagen. Jag skulle vilja vara hennes vän och skita i vad hon gör när vi inte ses. Men det verkar ju vara så väldigt känsligt fast jag begriper naturligtvis varför. Partnern hennes skulle förmodligen, med rätta, misstycka.

Gärna vara en nära vän med henne fast en vacker dag få komma till förstås, jag också.
Citera
2014-05-31, 02:18
  #9
Medlem
Jag är stört förälskad i min bästa vän. Vi har känt varandra sen jag var 5. Våra släkten har dock känt varandra de senaste 300 åren. Hon är den varmaste, omtänksammaste personen jag känner, som fakiskt har brytt sig om vad jag säger. Vi var "tillsammans" som barn. Men sedan högstadiet har jag varit en loser, sumpat alla chanser jag haft som jag inte velat sett på grund av dåligt självförtroende. Jag har inte velat sett chanserna jag haft och totalt saknat stake. Detta är det dock slut med. Jag skiter i vad andra säger och tycker numera. Det är dags att sluta bry sig. Jag måste göra slut med henne mentalt och fatta att jag måste gå vidare då hon uppenbarligen har gjort det. Fast jag vet att vi skulle vara perfekta, så är det bästa vi kan vara är just vänner. En dag ska dock världen få veta.

Kan vara alkohole som skriver, men det är mitt hjärtas talan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback