Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 01:02
  #1
Medlem
Men hur är det möjligt?
http://www.friatider.se/node/8958

Det här gör mig arg och det gör mig ännu argare att jag inte vågar dela detta på Facebook.

Vilket får mig att tänka att den största anledningen till att Integrationspolitiken är en jävla hundkuktårta är just feghet.

Vad tror ni? Är de som är för nuvarande integrationspolitik fega eller korkade?
Jag tror att de högsta hönsen (oavsett parti) egentligen vet att invandringen rövknullar Sveriges välfärd, ekonomi, sociala och kulturella sammanhållning och trygghet. De kan dock inte hävda detta då det skulle innebära döden för deras karriärer. Och det är väl klart som fan man tänker på sig själv i första hand. Istället kämpar man för en cause som anses älskvärd av folket men som egentligen sakta (eller horsnabbt, beroende på perspektiv) men säkert driver landet ner i avgrunden.
Okej, det finns helt klart exempel i riksdagen på ärkenötter med fullkomligt utopiska visioner där välvilja i grund och botten ligger bakom. Men det måste enligt mig vara en snöboll som rullar och växer som man helt enkelt inte vågar stoppa.
Citera
2014-04-19, 11:17
  #2
Medlem
En obekväm käftspark...
Citera
2014-04-19, 11:45
  #3
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsnurrsparkborr
Men hur är det möjligt?
http://www.friatider.se/node/8958

Det här gör mig arg och det gör mig ännu argare att jag inte vågar dela detta på Facebook.

Vilket får mig att tänka att den största anledningen till att Integrationspolitiken är en jävla hundkuktårta är just feghet.

Vad tror ni? Är de som är för nuvarande integrationspolitik fega eller korkade?
Jag tror att de högsta hönsen (oavsett parti) egentligen vet att invandringen rövknullar Sveriges välfärd, ekonomi, sociala och kulturella sammanhållning och trygghet. De kan dock inte hävda detta då det skulle innebära döden för deras karriärer. Och det är väl klart som fan man tänker på sig själv i första hand. Istället kämpar man för en cause som anses älskvärd av folket men som egentligen sakta (eller horsnabbt, beroende på perspektiv) men säkert driver landet ner i avgrunden.
Okej, det finns helt klart exempel i riksdagen på ärkenötter med fullkomligt utopiska visioner där välvilja i grund och botten ligger bakom. Men det måste enligt mig vara en snöboll som rullar och växer som man helt enkelt inte vågar stoppa.


Svenska journalister har satt en strypkoppel på svenska politiker. Ledande politiker - som inte är korkade, och det är ingen ledande politiker möjligen.. med undantag av Romson och Fridolin - *vet*, att de bedrar väljarna.

Men - de är lika fega, som du själva är. Du vågar inte dela detta på Facebook och ledande politiker varken vågar - eller vill - berätta, hur de blåser svenska skattebetalare.

Den politiker som ifrågasätter den världsunika invandringspolitiken mister snabbt sina uppdrag, eftersom media startar ett oförsonligt drev mot vederbörande och journalistkåren nickar därtill bifall åt, att vänsterns våldbenägna drängar hotar honom och hans familj.

Den världsunika invandringspolitiken ses ingalunda som "älskvärd av folket". I undersökningar finns det (och har alltid funnits) en majoritet som vill att den ska minska... trots att frågeställningen är tedentiös och frågar om "flyktingar" (och inte om invandrare).

Om politiker och media inte gemensamt mörkade hur svenskarna sugs ut och blir blåsta pga den atronomiska kostnaden och inte mörkade alla asylbedrägerier, så skulle det vara en överväldigande majoritet, som ville stoppa den världsunika och vansinniga invandringspolitiken.
__________________
Senast redigerad av Meiji 2014-04-19 kl. 11:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback