Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-19, 01:24
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidKorrekt
Varför vågar du inte? Rädd för att han ska bli arg eller ledsen? Dvs, ligger rädslan i att du känner obehag eller ligger rädslan i att inte du vill såra någon?
Jag vill inte såra någon, särskilt inte när killen är en fin och snäll människa. Känner mig så taskig och hemsk. Oh.
Citera
2014-04-19, 01:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onebubbly
Jag vill inte såra någon, särskilt inte när killen är en fin och snäll människa. Känner mig så taskig och hemsk. Oh.

Är du ärlig nu? Du förstår att vi pratar om två helt skilda spår nu? Den ena pga att vara konflikträdsla. Det andra spåret är mer åt hållet "Jag vet att du kommer lida nu men om jag låtsas att du inte existerar eller fanns och varken lyssnar eller tittar så slipper åtminstone jag lida".
Citera
2014-04-19, 01:35
  #15
Medlem
Vagnsleres avatar
Du kan göra det på många "finare sätt".
Om det är en som raggar så försök bara vara kort och avsluta konversationer så fort som möjligt eller inte svara alls, en någorlunda smart person fattar hinten och slutar.

Om det är en kompis som man vill vara lite fin i kanten mot så kan du friendzoona denne, men se till att göra det tydligt så denne inte fortsätter gå runt med hopp och känslor, typ att jämt påpeka vilken fin kompis denne är och att denne alltid kommer vara din kompis etc.

Annars så är faktiskt det finaste sättet att fråga direkt ut om den andra är intresserad av dig och sen förklara så som det är, se till att göra det så tidigt som möjligt efter som desto längre tid personen går runt med känslor desto mer sårad kommer den bli.

Edit: vilken relation har du till personen i fråga?
Exemplet du gav med "tyckte om dig blabla, vill träffas igen blabla" så är det faktiskt bäst att inte svara, om du svarar så kommer denne fråga om varför han inte duger eller köra igång någon slags räddningsoperation, nä tack. Hellre att han funderar nån dag på varför du inte svarar och sen att han inser att han blivit dissad, biter sig i kragen eller startar en tråd här på fb där han grinar ut.
Det är lättare att komma över att man blivit dissad än att komma över att man inte duger...
__________________
Senast redigerad av Vagnslere 2014-04-19 kl. 01:40.
Citera
2014-04-19, 01:48
  #16
Medlem
Banditas avatar
Som Nike säger - Just do it. Men gör det på ett fair sätt. Rakt och ärligt är alltid bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av AlltidKorrekt
Blev själv dumpad via SMS!!!!! för ett tag sen. Äckligt fegt.
Aj, den gör fan ont. Hände mig också med min förra, som dessutom sedan vägrade att svara mig efter det sms:et. Blev förvisso betydligt med förbannad än ledsen. Sedan kom han krypandes tillbaka efter en tid. Se goddag säger jag, jag föredrar partners som kan öppna truten.
Citera
2014-04-19, 01:54
  #17
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebubbly
Jo jag vet men när man får sms strax efteråt och killen skriver ''Jag gillade dig verkligen och vill jätte gärna träffa dig igen '' då är det fan svårt och skriva att man inte kände samma sak Men jag måse verkligen ändra på det.. känns så taskigt. Vad skriver man då? Uhh är så dåligt på sånt här.
Om det nu är så att detta är första gången ni träffats och inte varit involverade i varandra ett längre tag så räcker det väl med ett svar där du bara säger precis som du känner och tänker. Att han inte var rätt för dig eller hur du nu känner.

Hade det däremot varit så att ni träffats under ett längre tag så hoppas jag du hade tagit det för givet att avsluta det hela personligen och inte ens övervägt att använda telefonen till det.
Citera
2014-04-19, 01:59
  #18
Medlem
"Vill du ses i igen?"

- Nej / Du är inte min typ


Tystnad är fegt och framförallt trist. Var inte konflikträdd.
Citera
2014-04-19, 02:14
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagnslere
Exemplet du gav med "tyckte om dig blabla, vill träffas igen blabla" så är det faktiskt bäst att inte svara, om du svarar så kommer denne fråga om varför han inte duger eller köra igång någon slags räddningsoperation, nä tack. Hellre att han funderar nån dag på varför du inte svarar och sen att han inser att han blivit dissad, biter sig i kragen eller startar en tråd här på fb där han grinar ut.
Det är lättare att komma över att man blivit dissad än att komma över att man inte duger...

Det där är ren bullshit! Det är lättare för den som dissar ja men försök inte att rationalisera att du gör det av omtanke. Att sitta och vänta på ett svar som aldrig kommer kan göra en jävligt förbannad. Det om något får en att undra varför man inte dög. Jävligt taskigt imo. Bättre är då att säga anledningen rakt ut (men man kan ju linda in det lite genom att använda sunt förnuft). Dissar jag någon är det alltid klart och tydligt. Det är att visa respekt.
Citera
2014-04-19, 02:16
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nippot
"Vill du ses i igen?"

- Nej / Du är inte min typ


Tystnad är fegt och framförallt trist. Var inte konflikträdd.

Bra sagt!
Det fetade är nog det enklaste. Lagom luddigt och inte taskigt på något vis.
Citera
2014-04-19, 03:02
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nippot
"Vill du ses i igen?"

- Nej / Du är inte min typ


Tystnad är fegt och framförallt trist. Var inte konflikträdd.

Skriv typ detta. Lär knappast komma som en chock för honom.
Citera
2014-04-19, 10:42
  #22
Medlem
Du vill inte SÅRA människan, så därför ignorerar du honom, och gör det alltså VÄRRE för honom än bara ett rakt svar?

Att du inte vill såra honom är alltså genomskådat som en lögn, du ljuger för oss och troligen för dejsjälv med.

Det handlar inte om att du inte vill såra - det gör det redan när du slutar svara - det handlar helt enkelt om att du är feg och självisk.

Ge människan ett ärligt svar och gå vidare med livet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback