Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 23:41
  #1
Medlem
Jag är i stort behov av mer ram och har varit länge. Som fattig man vill jag gärna betala max 500kr.
Jag har för närvarande 2st 2GB XMS3 1600Mhz CL9 på ett GA-P55-UD3R moderkort.
På CDON kan jag köpa ett par likadana till så jag får totalt 4st för 419kr.

Blir det bra med 4 stycken 2GB stickor eller borde jag lägga till nån hundralapp för att få 2x4GB istället?
__________________
Senast redigerad av Logz 2014-04-18 kl. 23:44.
Citera
2014-04-18, 23:48
  #2
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Får du plats med 4 st på moderkortet är det väl bara att slå till med det billigaste, cheap win all the time when you as poor as me

Edit: köp mer ram nu fan, ju snabbare desto bättre, nu kan du väl knappt ha 7 flikar uppe, du behöver mer ram, mer än 6 gig ram is key.
Citera
2014-04-18, 23:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
Får du plats med 4 st på moderkortet är det väl bara att slå till med det billigaste, cheap win all the time when you as poor as me

Edit: köp mer ram nu fan, ju snabbare desto bättre, nu kan du väl knappt ha 7 flikar uppe, du behöver mer ram, mer än 6 gig ram is key.
Det sjuka är att jag är en riktig RAM slukare men har bara inte haft råd. Min disk sitter och maxar min pagefile 24/7 och allt kakkar ihop hela tiden. Men nu är det dags att ändra på saken! Har beställt en SSD och sen blir det RAM.
Citera
2014-04-18, 23:56
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Blir det bra med 4 stycken 2GB stickor eller borde jag lägga till nån hundralapp för att få 2x4GB istället?
Lägg till...det gjorde jag och ett tag senare satt jag likförbannat med 4 stickor men 16GB ram istället för tråkiga 8GB
Citera
2014-04-19, 00:04
  #5
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Lägg till...det gjorde jag och ett tag senare satt jag likförbannat med 4 stickor men 16GB ram istället för tråkiga 8GB

samma här sitter och myser på 16gig =) hoppas det funkar 015 , tveksam dock.

Ontopic: SSDa och mer ram, det är två bra komponenter du uppgraderar, mycket smart.
Citera
2014-04-19, 00:20
  #6
Medlem
4x är snabbare/bättre eller vad man nu ska säga, kan inte förklara vad jag menar, men nån som förstår kan förklara.
Men som andra sagt, bättre att kötta på lite och vara mer nöjd sen
Citera
2014-04-19, 00:21
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
samma här sitter och myser på 16gig =) hoppas det funkar 015 , tveksam dock.
Jag köpte corsair xms3, känt märke runt medelklassen nånstans, antog att en färdigutvecklad produkt inte skulle förändras så mycket och hade rätt.
Alla 4 stickorna gamla som nya inklusive dom 2 som bytts på garanti har haft identiska specifikationer och namn, förutom att en sticka gick sönder efter en tid har det fungerat mycket bra.


Citat:
Ursprungligen postat av xcxllxcx
4x är snabbare/bättre eller vad man nu ska säga, kan inte förklara vad jag menar, men nån som förstår kan förklara.
Men som andra sagt, bättre att kötta på lite och vara mer nöjd sen
Tror det bara gäller i testprogrammen och inget en användare märker men borde gå att hitta tester med sökord som "2 vs 4 memory sticks"
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-04-19 kl. 00:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback