Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-22, 20:16
  #25
Medlem
Um. Jag vet varför det inte gick något vidare för honom... Det är nämligen innehållet i det ANDRA glaset som är renat. Glaset han tog med sig in, är waste vattnet. 3 rätt bra ledtrådar på det:

Vattnet forsar ut ur den ena slangen, och bara droppar ur den andra. Typisk beteende för membranbehållare utan inbyggd restriktion på waste sidan. För att den ska producera i närheten av effektivt behöver han en strypning dimensionerad till membranet. I dag är den ibland inbyggd i huset till membranet, men de bättre kommer med lösa strypningar, så man kan uppgradera kapaciteten genom att byta membran / strypning.

Vattnet är fortfarande gult.

Det är alltid ut-taget närmast mitten i ändan med 2 uttag som är renat vatten.


Tror fan han inte tyckte det smakade något vidare. Att värdet överhuvudtaget gick ner beror troligen på att membranet helt enkelt absorberade en del salter...
B!

Edit
Här är en bild som visar vad jag menar med vilka utgångar som är vad...
/Edit
__________________
Senast redigerad av -=Mr_B=- 2014-04-22 kl. 20:22.
Citera
2014-04-22, 20:22
  #26
Medlem
Jag blandar 670 gram salt till 20 liter vatten..Min saltmätare hamnar på 0,26-27 en mätare med vipparm. Den mängden har jag kört i 2-3 år..Men nu har jag ett vanligt tropiskt saltvattensakvarium med koraller o varmvattenfiskar..Alltså ca 25-27 grader varmt vatten. Du kan fråga på SALTVATTENSGUIDEN
Citera
2014-04-25, 23:18
  #27
Medlem
Walker84s avatar
Jag är lite besviken, det verkar inte som att det blev något av rommen, helt plötsligt var "rommpåsen" under magen borta, jag har kollat noga flera gånger i akvariet, men inga spår nånstans, det enda alt som jag kan se är att hon helt enkelt har lagt rommen och sen ätit upp den.
Tack för alla svar iaf.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback