Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-18, 23:18
  #1
Medlem
Jag står stationärt i ett område. Jag råka blunda till och somna i en minut och då kommer fastighetens ägare fram. Jag öppnar ögonen innan han hinner väcka mig. Dock sa hon inget.

Stort sannolikhet att hon kommer berätta till min chef.. Om att jag har sovit.


Vad kan jag göra??? Vill inte förlora jobbet bara för jag råka blunda lite. HJÄLP
Citera
2014-04-18, 23:20
  #2
Medlem
Sn0o0oZs avatar
hur ska vi kunna hjälpa dig?
Genom att lugna ner dig?
- du kommer med störst sannolikhet inte att få kicken utan varning eller skäll.
__________________
Senast redigerad av Sn0o0oZ 2014-04-18 kl. 23:22.
Citera
2014-04-18, 23:22
  #3
Medlem
uffeoboys avatar
Du kommer nog bara att få en varning.
Citera
2014-04-18, 23:23
  #4
Medlem
Redemptiongirls avatar
Tala om att du börjat med en medicin som tydligen gav bieffekt av stark trötthet vilket du inte visste förrän efter första tabletten. Lergigan tex. brukar dom ge mot illamående, allergi, ångest, sömnproblem osv... säg att du fick det utskrivet för illamående då du har haft magproblem sista tiden..
Citera
2014-04-18, 23:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
hur ska vi kunna hjälpa dig?
Genom att lugna ner dig?
- du kommer med störst sannolikhet inte att få kicken utan varning eller skäll.
Ingen aning. Tidigare erfarenhet? Eller kanske tips.
Ok. Vem vet?
Citera
2014-04-18, 23:25
  #6
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutzer
Jag står stationärt i ett område. Jag råka blunda till och somna i en minut och då kommer fastighetens ägare fram. Jag öppnar ögonen innan han hinner väcka mig. Dock sa hon inget.

Stort sannolikhet att hon kommer berätta till min chef.. Om att jag har sovit.


Vad kan jag göra??? Vill inte förlora jobbet bara för jag råka blunda lite. HJÄLP

Du kan alltid säga att du lider av en dold skelning och blundar när den börjar framträda.
Citera
2014-04-18, 23:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redemptiongirl
Tala om att du börjat med en medicin som tydligen gav bieffekt av stark trötthet vilket du inte visste förrän efter första tabletten. Lergigan tex. brukar dom ge mot illamående, allergi, ångest, sömnproblem osv... säg att du fick det utskrivet för illamående då du har haft magproblem sista tiden..
Eller så är detta det absolut sämsta TS kan göra.

Du råkade somna på jobbet, big deal. Erkänn och säg att det inte kommer hända igen. Var ärlig bara.
Citera
2014-04-18, 23:27
  #8
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutzer
Ingen aning. Tidigare erfarenhet? Eller kanske tips.
Ok. Vem vet?

pft. måste editera, vet inte om jag kan ta emot fler varningar av sura moderatorer :P

mitt tips, lugna ner dig, det är en skitgrej säg att du bara blundade ett tag, inte en chans i helvetet att någon arbetsgivare kan sparka dig pga det, fastighetsägarinnan väckte dig aldrig så med andra ord blundade du bara en kort stund och sov ej.
__________________
Senast redigerad av Sn0o0oZ 2014-04-18 kl. 23:33.
Citera
2014-04-18, 23:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Eller så är detta det absolut sämsta TS kan göra.

Du råkade somna på jobbet, big deal. Erkänn och säg att det inte kommer hända igen. Var ärlig bara.
Ska jag berätta det om de kommer fram? Eller ska jag vänta tills det kommer
Citera
2014-04-18, 23:30
  #10
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutzer
Jag står stationärt i ett område. Jag råka blunda till och somna i en minut och då kommer fastighetens ägare fram. Jag öppnar ögonen innan han hinner väcka mig. Dock sa hon inget.

Stort sannolikhet att hon kommer berätta till min chef.. Om att jag har sovit.


Vad kan jag göra??? Vill inte förlora jobbet bara för jag råka blunda lite. HJÄLP

Säg att du enbart blundade för att koncentrera dig på ljuden... :-)
Citera
2014-04-18, 23:34
  #11
Medlem
Hur lyckades du med kombinationen att stå och sova?
Citera
2014-04-18, 23:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutzer
Ska jag berätta det om de kommer fram? Eller ska jag vänta tills det kommer
Nej, jag tycker du ska vänta och se ifall din chef säger något, och kommer det upp på tal så erkänner du men förklarar också att det bara röde sig om mindre än nån minut och så lägger du givetvis till att det oavsett tid är väldigt dåligt gjort av dig.


Men kommer det inte upp på tal så finns det inget att berätta från ditt håll. Ingenting hände som de facto påverkade företaget och således din tjänsteutövning, däremot hade det varit bra om du förklarade dig och bad om ursäkt direkt till fastighetsägaren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback