Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-18, 20:42
  #1
Medlem
Swedenhielmss avatar
Varför försvann denna episka tråd? Hittar inte den i papperskorgen heller, finns den kvar någonstans på Flashback?

Om nu anledningen till att tråden försvann var omsorg om personen som det gjordes bilder på, hade det väl räckt att redigera inläggen med länkar till bilderna där länken redigerades bort, eller att ni tog bort de inlägg med länkar till bilder.

Jag har aldrig skrattat så till någon tråd här på Flashback som "Mobbad på jobbet tråden" och är nyfiken på hur historien utvecklar sig. Edsbyn är en liten ort och om TS nu får sparken kommer han säkert träffa på offret på byn regelbundet. Skulle va kul och humoristiskt att få följa hur denna historia utvecklar sig.
2014-04-18, 23:12
  #2
Medlem
Den är troligtvis tillfälligt borttagen medans moderatorerna utreder alla idioter som begått brott mot 1.06, användarens anonymitet.
2014-04-18, 23:18
  #3
Medlem
Provokatörs avatar
Sparade min sista post innan tråden försvann.

8<------------------------------
En mycket sedelärande tråd i hur det kan gå på Internet om man inte tänker sig för.

TS vill skada en annan människa, bakgrunden till detta har vi ingen aning om mer än vad TS uppger.
Människor med för mycket tid och varierande kunskaper i ämnet bildbehandling agerar villigt ställföreträdande rättskipare genom att posta manipulerande bilder, anonymt men med humor.

Tråden når snabbt popularitet, eftersom TS medvetet eller omedvetet givit tråden en tvist genom att utlova en film på reaktionen och pga dess läsares homoerotiska nyfikenhet. Denna twist gör det dock omöjligt för trådens läsare att dom ska få se någon film då vem som helst kan räkna ut att offret redan känner till bilderna som postats i tråden pga av dess popularitet.

TS går spänd av förväntan och mot bättre vetande till jobbet, han tror han har lyckats i sitt uppsåt att med hjälp av sina Internetkrigare förlöjliga sin plågoande, plågoanden har dock redan agerat pro-aktivt och informerat arbetsledningen, TS kallas till ett allvarligt samtal.

Effekten blir att alla på arbetsplatsen med omnejd nu vet vilka aktiviteter TS ägnar sig åt på fritiden (TS posthistorik).

Tråden tar en ny vändning, när detektiven Flashback tar sig an uppgiften att gräva vidare mha den information som ges i tråden och snart står det klart vilket företag det gäller och att offret heter Lars, tillskyndare från företaget börjar i skydd av sin anonymitet att skriva inlägg i tråden, dessa postares äkthet ifrågasätts på klassiskt flashbackmanér.

Företaget har genom TS illa genomtänkta plan, som en bieffekt, fått massor av gratisreklam, Lars har blivit en snackis och lite av en lokalkändis, Photoshop får ytterligare publicitet, ett antal forumedlemmar får varningar, några kanske till och med har hittat rätt i sin sexualitet, moderatorerna får huvudbry huruvida tråden ska få leva vidare och i vilken forumdel den ska ligga i, tidningarna får nys om historien och stackars TS står själv där med byxorna nere och vågar inte visa sig på forumet längre.

Allt detta hade med lätthet kunna förutspås, om TS tänkt efter före. TS ska nu inte gräva ned sig allt för mycket, han kommer inte bli av med jobbet, utan Lars och TS kommer ta varandra i hand och vem vet dom kanske tom blir goda vänner.

TS du ska ha tack för några dagars god underhållning, jag ser fram mot dina ogenomtänkta inlägg här på forumet, om än under ett nytt nick, och i slutänden har världen blivit en bättre plats att leva i.

Jag är dock mest nyfiken på varför just du är utvald till att dela ut påskägg på företaget, är det ett hedersuppdrag eller en form av bestraffning?

/Provokatör
2014-04-19, 02:17
  #4
Medlem
intesakuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Hur fan kunde jag ha missat denna tråden?

För att det inte var den som kändes lockande att öppna. När den låg ny såg det ut som att den låg i fel forum, den låg inte i arbetsliv eller relationer utan i kultur och media -> grafisk formgivning -> bildbehandling fast titeln var Mobbad på jobbet. Till sist öppnade man ju ändå tråden och det vällde in uppskattningar till ts och citeringar med "dör av skratt" till bilderna som postades. Trots att den blev lång antar jag att många inte kollade pga titel och forumsplacering.

Hur oetisk den än var, så var de 6-7 första sidorna i den bland de roligaste trådar jag sett.
2014-04-19, 02:36
  #5
Medlem
MentosFruitcores avatar
Någon mod som kan kommentera? Vad hände med tråden? Liknande trådar har fått vara uppe.
2014-04-19, 02:56
  #6
Medlem
Synd att den togs bort, då den gav mig en sån jevla lyckoboost efter en tung och slitsam arbetsvecka. <3

TS måste ge oss en closure av vad som hänt så vi kan gå vidare med våra liv!

Och inte ska han få kicken för detta snedtramp. Ge Lars:an en fin Brosch för sin Hänförelse
__________________
Senast redigerad av Varijen 2014-04-19 kl. 02:58.
2014-04-19, 07:36
  #7
Medlem
Folk började ju gräva i TS identitet. Användarnas anonymitet är ett känsligt ämne på flashback. Att hela tråden försvann är lite förvånande däremot. Kanske kommer tillbaks när det rensats lite.
2014-04-19, 10:50
  #8
Medlem
Studsbolls avatar
Problemet är att de med makt över trådarna saknar just humor. Någon skrev något som denne ångrade och grät ut om det och babblade om outning och genast blev tråden PK-raderad.
2014-04-19, 11:20
  #9
Medlem
donaukinds avatar
Tycker var och varannan rolig tråd blir raderad. Antingen för "trams" eller "saknar diskussionsunderlag"
2014-04-19, 11:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Tycker var och varannan rolig tråd blir raderad. Antingen för "trams" eller "saknar diskussionsunderlag"

Japp, Flashback är inte som förr, PK-mentalitetn börjar sakta men säkert ta över FB också
2014-04-19, 12:20
  #11
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En mycket sedelärande tråd i hur det kan gå på Internet om man inte tänker sig för.
...
Företaget har genom TS illa genomtänkta plan, som en bieffekt, fått massor av gratisreklam, Lars har blivit en snackis och lite av en lokalkändis, Photoshop får ytterligare publicitet, ett antal forumedlemmar får varningar, några kanske till och med har hittat rätt i sin sexualitet, moderatorerna får huvudbry huruvida tråden ska få leva vidare och i vilken forumdel den ska ligga i, tidningarna får nys om historien och stackars TS står själv där med byxorna nere och vågar inte visa sig på forumet längre.

Allt detta hade med lätthet kunna förutspås, om TS tänkt efter före. TS ska nu inte gräva ned sig allt för mycket, han kommer inte bli av med jobbet, utan Lars och TS kommer ta varandra i hand och vem vet dom kanske tom blir goda vänner. attachment-parenting

TS du ska ha tack för några dagars god underhållning, jag ser fram mot dina ogenomtänkta inlägg här på forumet, om än under ett nytt nick, och i slutänden har världen blivit en bättre plats att leva i.

Jag är dock mest nyfiken på varför just du är utvald till att dela ut påskägg på företaget, är det ett hedersuppdrag eller en form av bestraffning?

/Provokatör
Vad bygger du det på? Risken är att om TS inte får sparken att han fåt känna på hur det är att vara mobbad på jobbet på riktigt. Det han gjorde är ju 109 gånger grövre än det han hämnades för.

Om inte arbetsplatsen kommer fram till att det var en "kul grej". Inte omöjligt men inget jag skulle satsa pengar på.
EDIT: välformulerat inlägg Btw.
__________________
Senast redigerad av TigerKid 2014-04-19 kl. 12:24.
2014-04-19, 12:39
  #12
Medlem
MasterBaits avatar
... Och moderatorerna håller alltjämt käft ...

Antingen är de för fega för att svara på frågor eller så vet de själva inte varför någon tog bort den? De är väl inte direkt skyldiga att ge svar, men om man ska kunna ha nåt slags förtroende för dom och det här med äkta uttrycksfrihet på nätet så skulle det ju vara smart att ge de undrande en förklaring.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback