Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-18, 19:09
  #1
Medlem
Slaxarns avatar
Kollar på highstakes och ser att i princip alla pokerproffsen har gått back via onlinepokern. Har kollat från så långt bak i tiden som möjligt.

Hur kan dom lyckats gå back så mycket? Men ändå vara rika(tror iaf dom är rika?).
T.ex.
Phil Ivey -$4,5 mille
Isildur1 -$2,2 mille
Gus Hansen -$17,6 mille

Hur får dom det att gå ihop? Är det sponsring + liveturneringar som gör det möjligt?

En känd jag hitta som gått bra är Patrik Antonius som ligger +$4,3 mille
Citera
2014-04-18, 19:28
  #2
Medlem
Slaxarns avatar
Såg nu att Phil Ivey hade ett annat konto där han tydligen låg +$19,1 mille, inte så dåligt
Citera
2014-04-18, 21:57
  #3
Medlem
skulle gissa på att dom har en väldigt stor bankrulle att spela med. Samt liveturneringar som dom troligtvis inte betalar för att spela. Vissa gör reklampengar som möjligtvis finansierar.
Citera
2014-04-18, 22:30
  #4
Medlem
AA-suiteds avatar
Du har tre exempel, Ivey visade sig vara fel så du har nu två exempel. Isildur är en spelare med sjuuuuka swings och om du följer hans tråd ser du att han ena månaden ligger +1 mille och andra månaden minus 1 mille. Gus Hansen är ett sällsynt fall, han är helt enkelt inkapabel till att vinna på onlinepoker. Visst har han bra runs ibland, har för mig att jag såg något klipp där han berättade att han vunnit en miljon dollar i en session, men han är inte kapabel att hålla vinsterna stigande utan att falla ner igen. Dessa tre spelare är väldigt speciella i sitt eget sätt och resten av pokerproffsen går inte back. Att ha titeln pokerproffs ingår att man tjänar pengar på poker, annars skulle i alla fall jag personligen inte kunna klassificera personen som ett proffs. Att vara pokerproffs och att spela high stakes är olika saker, jag står fast vid att resten av proffsen inte går back men det betyder inte att ''vanliga'' high stakes spelare inte går back.
__________________
Senast redigerad av AA-suited 2014-04-18 kl. 22:35.
Citera
2014-04-20, 16:45
  #5
Medlem
Flesta Pokerpros är backade av diverse sidor / folk. Så dem spelar sällan om sina "egna" pengar.
Citera
2014-04-21, 17:36
  #6
Avstängd
komputermans avatar
Gus Hansen asså
Citera
2014-05-11, 20:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaxarn
Kollar på highstakes och ser att i princip alla pokerproffsen har gått back via onlinepokern. Har kollat från så långt bak i tiden som möjligt.

Hur kan dom lyckats gå back så mycket? Men ändå vara rika(tror iaf dom är rika?).
T.ex.
Phil Ivey -$4,5 mille
Isildur1 -$2,2 mille
Gus Hansen -$17,6 mille

Hur får dom det att gå ihop? Är det sponsring + liveturneringar som gör det möjligt?

En känd jag hitta som gått bra är Patrik Antonius som ligger +$4,3 mille


Dom spelar ju också på ställen som inte är trackade får man ju komma ihåg ...
Citera
2017-03-08, 16:40
  #8
Medlem
Hur är egentligen Gus live? Jag tar ju för givet att han är mer framgångsrik där..
Citera
2017-03-08, 17:27
  #9
Medlem
Ingen har någonsin påstått att Gus Hansen är onlineproffs. Eller att Phil Ivey slår dagens high stakes online. Bara Isildur1 är en riktig onlinespelare och vem vet hur mycket han är upp på andra sajter då alla sajter hade minst $50/100 när han var känd som Blom90.

För övrigt har en representant från HighstakesDB sagt att de INTE trackar 25/50 sen 2012. Och inte heller Zoom.
Citera
2017-03-08, 17:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaxarn
Såg nu att Phil Ivey hade ett annat konto där han tydligen låg +$19,1 mille, inte så dåligt
OJ, du råkar missa att Ivey spelat på Full Tilt där han var delägare?
Citera
2017-03-09, 21:02
  #11
Medlem
maxorrs avatar
Vilka proffs som går back online? Förmodligen 80-90% relativt en riktig kortlek

2 olika värdar kolliderar som ingen bevisat likheter emellan

Ogillar folk som försöker jämföra 2 saker som inte går att jämföra typ som äpplen å päron. Ja det är frukt båda två men olika frukter
Citera
2017-03-10, 00:07
  #12
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Vilka proffs som går back online? Förmodligen 80-90% relativt en riktig kortlek

2 olika värdar kolliderar som ingen bevisat likheter emellan

Ogillar folk som försöker jämföra 2 saker som inte går att jämföra typ som äpplen å päron. Ja det är frukt båda två men olika frukter

Vad har du rökt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback