Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-22, 10:47
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Jag blir upprörd då Tallink siljas ena chef säger inte att vi kvinnor inte bör dricka så mycket på deras båtar. Alltså att det är vårat ansvar gällande om vi blir våldtagna eller inte. Kristna blir upprörda över en skämtsam reklam...vi lägger tydligen ribban på olika nivåer.

Religiösa tokar som blir förbannade över humor och en manlig chef som skyller våldtäkter på kvinnor och implicit anser att män inte kan kontrollera sina kroppar. Sverige 2014? Hade väntat mig Saudiarabien...
Citera
2014-04-22, 11:52
  #50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Religiösa tokar som blir förbannade över humor och en manlig chef som skyller våldtäkter på kvinnor och implicit anser att män inte kan kontrollera sina kroppar. Sverige 2014? Hade väntat mig Saudiarabien...

Lite min tanke också. Känns lite mer befogat över att bli upprörd över hans uttalande än en löjlig reklamfilm. Alla som tittar på reklamen begriper väl humorn i det hela. Precis som med Coop reklamen
Citera
2014-04-22, 17:19
  #51
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecro
Fan vad jag önskar att alla i hela världen bara blev ateister, fyfan vad underbart allt skulle bli.

Jo vi ser det underbara Nordkorea.
Jag hoppas för din skull att du får leva i Nordkorea. Det hade varit underbart.

För övrigt om det bara är en kärring som går i taket varför skriver TS i plural?

Jag säger så här: Gud plockar de otrogna när han känner för det, snear han så kommer vi få se dessa skådisar dö innan året är slut, så dör de innan året är slut så vet ni.

Vill man leka med elden så gör då det, det blir alltid konsekvenser, sen vilka konsekvenserna blir det märker man. Skulle inte vara första gången Gud tar ut någon ateist men i de flesta fall så sitter han mest och skrattar åt de korkade ateisterna, såna som Lecro t.ex. här ovan
Snacka om comic relief, ett livs levande skämt till människa.
Citera
2014-04-22, 18:06
  #52
Medlem
Omtanksams avatar
Jag är kristen på pappret. Har sett filmen nu, störtlöjligt. Det var väl inget att hetsa upp sig över.
Gäsp...
Citera
2014-04-22, 19:27
  #53
Medlem
Beardzs avatar
Hah! Vilken tönt som endast ska bojkotta ICA under påsk. Ska man göra bojkott så får man göra det ordentligt, inte i bara några dagar.
Citera
2014-04-22, 20:58
  #54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Hah! Vilken tönt som endast ska bojkotta ICA under påsk. Ska man göra bojkott så får man göra det ordentligt, inte i bara några dagar.

Hon kanske hoppas ica går omkull på grund av hennes påsk bojkott.
Citera
2014-04-22, 21:16
  #55
Medlem
Klafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hon kanske hoppas ica går omkull på grund av hennes påsk bojkott.

Jag gick ur Svenska kyrkan för många år sedan. Om fler gick ur så kan man ju hoppas att de går omkull.

Så här gör man: http://uturkyrkan.se/
Citera
2014-04-22, 22:54
  #56
Medlem
tycker alla religioner ska respekteras och i detta fall så gjorde det uppenbarligen inte det
Citera
2014-05-15, 00:40
  #57
Medlem
I Sverige är det fullt legitimt att driva och förlöjliga kristna kyrkan hur mycket man vill, men ve den som gör sig lustig över någon annan religion på nåt sätt! Då är det helt plötsligt andra koder som gäller.
Citera
2014-05-15, 06:43
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
I Sverige är det fullt legitimt att driva och förlöjliga kristna kyrkan hur mycket man vill, men ve den som gör sig lustig över någon annan religion på nåt sätt! Då är det helt plötsligt andra koder som gäller.

Trams, det är legitimt att skämta om vilken religion som helst. Bara lättkränkta kristna tycker annorlunda.
Citera
2014-06-03, 14:24
  #59
Medlem
Mycket märkligt. Är väl inget att reta upp sig på. Måste kunna skämta om allt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback