Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 15:39
  #13
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
"man borde respektera människors trosuppfattning och det gäller alla trosuppfattningar. Detta blir bara fel."

borde inte hon respektera att man inte tror på gud då?

om troende folk hade börjat kritisera icke troende så skulle ingen bry sig men när det är tvärt om så är man rasist och allt annat också.


Troende folk gör väl redan det ? Det kallas att missionera..
Citera
2014-04-18, 15:42
  #14
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Ramaskri över den fåniga reklamen? De måste skämta. Nu vet man inte vilka som är mest lättkränkta; kristna eller muslimer.
Ramaskri, ett mediaord. En höna av en fjäder, en person blir kränkt.
Problemet är att ju mer av dylika nyheter, desto fler "kränkta" personer lär vi få läsa om.
Min trosuppfattning innefattar endast att det är sexigt med trosor, inget mer. Och
det är inte den absoluta majoritetens fel att vissa minoriteter inte har någon humor över huvud taget.

Jag som Sverigedemokrat blir "kränkt" varje dag när jag läser tidningen, endast SVT är neutral.
Men inte fan grinar jag för det, jag borstar bara av axlarna och kör på.
Citera
2014-04-18, 16:54
  #15
Medlem
Lecros avatar
Fan vad jag önskar att alla i hela världen bara blev ateister, fyfan vad underbart allt skulle bli.
Citera
2014-04-18, 16:56
  #16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Som ickekristen ser inte jag heller att det är så mycket att uppröras över men jag tror att de börjar tycka att det är fritt spelrum att driva med dem (vilket det också har varit), samtidigt som ingen vågar driva med någon annan religion. Jag kan beundra dem lite för att de säger ifrån istället för att köra sin sedvanliga bend-over.
Citera
2014-04-18, 21:59
  #17
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Som ickekristen ser inte jag heller att det är så mycket att uppröras över men jag tror att de börjar tycka att det är fritt spelrum att driva med dem (vilket det också har varit), samtidigt som ingen vågar driva med någon annan religion. Jag kan beundra dem lite för att de säger ifrån istället för att köra sin sedvanliga bend-over.
Tänkte också det. Att driva med islam är i princip förbjudet i Sverige idag (faller under HMF oftast), men kristendomen saknar detta statliga beskydd.
Citera
2014-04-18, 22:55
  #18
Medlem
Jag, som är uppvuxen i kyrkan, reflekterade inte ens över att det var kopplat till nattvard. Nu ska det i och för sig medges att jag halvsov när jag såg reklamen, men jag tolkade den som ett mysigt traditionshyss i andan av sann svensk självdistans.

Där ser man hur invandrarnas förkärlek till grupptryck och avsaknad av livsglädje påverkar de svagare i våra svenska led.
Citera
2014-04-18, 22:56
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Som ickekristen ser inte jag heller att det är så mycket att uppröras över men jag tror att de börjar tycka att det är fritt spelrum att driva med dem (vilket det också har varit), samtidigt som ingen vågar driva med någon annan religion. Jag kan beundra dem lite för att de säger ifrån istället för att köra sin sedvanliga bend-over.

Det kan jag hålla med om. Det är dags för det svenska etablissemanget att lära sig att man antingen får driva med alla eller ingen.
Citera
2014-04-18, 23:15
  #20
Medlem
D_V_Ss avatar
Snälla, lägg ner mänskligheten. Ni är för dumma för att leva. Tar vi inte alla kollektivt självmord nu, så kommer någon intelligent människa snart utföra en terrorhandling p.g.a. att denne person har tröttnat på all idioti som ständigt svämmar över oss.

Skrota religion nu, och imorgon skrotar vi mänskligheten.
Citera
2014-04-19, 11:19
  #21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det är ju en av de få bra sakerna i Kristendomen; att den har kvar en rest från våra gamla offerriter och till och med ett symboliskt inslag av gammal kannibalism. Det var fyndigt av ICA att koppla samman denna offerrit med könsrakade män och att slicka blod av varandras fingrar. Det var faktiskt så fyndigt hela saken, att jag förstår att kristna kan flyga i taket, men jag respekterar givetvis inte dem.
Citera
2014-04-19, 13:01
  #22
Medlem
Eftersom det är just Ica så är det ju lite träligt. De flesta Ica-affärer drivs vad jag förstår av franchisetagare som egentligen inte har något med att göra vad som försiggår på PR-avdelningen. Synd att deras affärer ska bli lidande av detta. Med det sagt så finns det väl typ färre kristna än Ica-butiker i Sverige, så de lär ju inte få klappa igen direkt.

Men hela debatten är naturligtvis ren strunt, precis som vanligt när religiösa människor vill ha särbehandling. Håll käft, och lär er ta ett skämt.
Citera
2014-04-19, 14:03
  #23
Medlem
Zjivagos avatar
Haha! Efter att ha sett reklamsnutten i fråga så är det som vanligt samtidens knäppgökars reaktioner som ger mer behållning än det dom går i taket över.

Jag köper inte att det finns någon som helst individ som känner sig uppriktigt "kränkt" av en så harmlös bit humor av någon annan anledning än ett totalt undermåligt intellekt som inte kan sålla bland sina känslor. Jag tvivlar dock inte det minsta på flertalet människors vilja att hitta en förevändning att iklä sig en offerkofta, då det fortfarande är så tacksamt och ligger så rätt i detta tidevarv. Dock vill jag tro att det ändå är en relativt liten och obskyr klick av dessa som verkligen kanaliserar sin ängslan utåt på detta vis, istället för att tänka en gång till och inse det vilsna i sin irrationella reaktion.

Glad jävla påsk, i Jesu Ica-Jerrys namn.
Citera
2014-04-19, 14:13
  #24
Medlem
Drapåtrissors avatar
I en ledarartikel i DN hoppas Erik Helmerson på att ICA gör lite frejdiga Muhammedskämt inför ramadan. Vet han inte att till skillnad mot det enligt normala normer ganska oskyldiga "hånet" mot alla kristna så vore det som att be om att få halsen avskuren. Och redan kostar det skjortan att låta SÄPO bevaka Lars Vilks dygnet runt. Så en "ICA Stig" med en fatwa på halsen är nog det sista vi behöver.
http://www.dn.se/ledare/signerat/pas...d-smak-av-han/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback