Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 03:03
  #1
Medlem
Har bott i USA nu under en tid och förälskat mig i det fantastiska spelet Beer Pong.

Här får man tag i ett shysst bord för under 90 dollar via Amazon medan man i Sverige får punga ut minst 2000kr (om det ens finns något att få tag i). Frågan är nu bara, hur sjutton får man hem ett Beer Pong bord härifrån USA? Specialbagage på flyget? Skicka med posten? De bord jag har kollat på här har måtten 2feet x 2feet *5,5 inches ihopfällt.

Har även försökt leta efter sidor i Europa som skickar sådant till Sverige men inte hittat något!

Nån som gjort något liknande eller har en idé?
Citera
2014-04-18, 03:30
  #2
Medlem
Fallmans avatar
Vad sägs som att bygga ett själv? Kan ju vara roligt bara det! Har försökt googla lite efter färdiga bord men inte funnit några, men kan hjälpa lite imorgon och söka vidare... men jag tycker du ska bygga ett!
Citera
2014-04-18, 03:41
  #3
Medlem
Rymdarens avatar
Måste man ha specialbord till det här?? Vi körde alltid pappersmuggar på vanligt bord. Och så behöver man en massa extra pingisbollar så klart; de försvinner i en allt snabbare takt ju längre spelet pågår.
Citera
2014-04-18, 05:16
  #4
Medlem
Snälla håll skitkulturen bort från Sverige.

Beer Pong-spelet är töntigt, bara barn sysslar med sånt (om utan alkohol). Vad är fel med att sociala med varandra istället för hålla med spel för få tiden gå? Eller är ni jävla osociala därborta i amerika?
Citera
2014-04-18, 13:46
  #5
Medlem
Rymdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Snälla håll skitkulturen bort från Sverige.

Beer Pong-spelet är töntigt, bara barn sysslar med sånt (om utan alkohol). Vad är fel med att sociala med varandra istället för hålla med spel för få tiden gå? Eller är ni jävla osociala därborta i amerika?

Ja, för alla måste ju stå och hålla käft när det spelas beer pong, eller hur?
Citera
2014-04-18, 21:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Vad sägs som att bygga ett själv? Kan ju vara roligt bara det! Har försökt googla lite efter färdiga bord men inte funnit några, men kan hjälpa lite imorgon och söka vidare... men jag tycker du ska bygga ett!

Kan vara en idé faktiskt, roligt projekt på landet i sommar! Kommer ju inte bli på när lika fint som ett riktigt men kan ju vara roligt iaf

Citat:
Ursprungligen postat av Rymdaren
Måste man ha specialbord till det här?? Vi körde alltid pappersmuggar på vanligt bord. Och så behöver man en massa extra pingisbollar så klart; de försvinner i en allt snabbare takt ju längre spelet pågår.

Du har helt rätt och det är så vi gjorde innan jag åkte hit till USA men amerikanarna har ju tagit det så många steg längre. Jag har kommit att uppskatta de exakta måtten på borden och de riktiga reglerna även om dessa försummas allt mer desto längre spelet pågår.


Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Snälla håll skitkulturen bort från Sverige.

Beer Pong-spelet är töntigt, bara barn sysslar med sånt (om utan alkohol). Vad är fel med att sociala med varandra istället för hålla med spel för få tiden gå? Eller är ni jävla osociala därborta i amerika?

Citat:
Ursprungligen postat av Rymdaren
Ja, för alla måste ju stå och hålla käft när det spelas beer pong, eller hur?

Vi spelar inte Beer Pong ensamma i ett hörn och vi håller absolut inte tyst när vi spelar. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att få igång festen OCH socilisera sig!
Citera
2014-04-18, 21:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AudiRS6
Vi spelar inte Beer Pong ensamma i ett hörn och vi håller absolut inte tyst när vi spelar. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att få igång festen OCH socilisera sig!


Okej, jag generellt tycker drinklekar är tråkig och full blir man ändå.
Citera
2014-04-19, 11:11
  #8
Moderator
vfs avatar
Vi provar Hobby, Alkohol och dryck--->Hobby/Mod
Citera
2014-04-23, 01:44
  #9
Medlem
Rillejaevels avatar
Fick en lite snabb ide bara.
Prova köpa ett tapetbord som borde kosta under 500 spänn och fixa till lite.
Eller det kanske inte har rätt dimensioner?
Citera
2014-04-23, 02:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rillejaevel
Fick en lite snabb ide bara.
Prova köpa ett tapetbord som borde kosta under 500 spänn och fixa till lite.
Eller det kanske inte har rätt dimensioner?

Smart!

Får kolla upp måtten på dem, de ser rimliga ut och vad gör det om det är någon centimeter eller decimeter fel! Riktigt bra idé!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback