Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-18, 02:34
  #1
Medlem
Så galet att jag tror jag börjar bli galen...väldigt obehaglig känsla befinner sig, träffar min mormor som inte är vid liv, vet inte varför eller vad hon vill men jag kände ett sånt jävla obehag...

Men sen vaknar jag, och inser att hon inte försvunnit så jag börjar trasha hela lägenheten för att vakna...så flyger jag upp med täcket och springer mot spegeln för att se om jag vaknat, men känner att jag bara vinglar omkring och vaknar upp igen...

Vet i fan hur länge detta pågick, tappade räkningen...kände bara att jag låg helt genomblöt i sängen när jag vaknade mitt i natten, hade bara sovit kanske 3 timmar men det kändes som en evighet.

Fyfan den skräcken som infinner sig, har känt den i mina drömmar förut.

Måste försöka försonas med tanken bara...det svårt men om jag lyckas släppa taget så kanske mormor försvinner...
Citera
2014-04-18, 03:03
  #2
Medlem
Roligt det där att man sällan fattar att man drömmer men alltid fattar när man faktiskt är vaken.
Citera
2014-05-02, 13:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekorrerror
Så galet att jag tror jag börjar bli galen...väldigt obehaglig känsla befinner sig, träffar min mormor som inte är vid liv, vet inte varför eller vad hon vill men jag kände ett sånt jävla obehag...

Men sen vaknar jag, och inser att hon inte försvunnit så jag börjar trasha hela lägenheten för att vakna...så flyger jag upp med täcket och springer mot spegeln för att se om jag vaknat, men känner att jag bara vinglar omkring och vaknar upp igen...

Vet i fan hur länge detta pågick, tappade räkningen...kände bara att jag låg helt genomblöt i sängen när jag vaknade mitt i natten, hade bara sovit kanske 3 timmar men det kändes som en evighet.

Fyfan den skräcken som infinner sig, har känt den i mina drömmar förut.

Måste försöka försonas med tanken bara...det svårt men om jag lyckas släppa taget så kanske mormor försvinner...

Låter fruktansvärt vid första anblick. Paniken att inte kunna vakna fyfan.
Men går det inte kanske att vända det till något positivt?

Du skriver att "men känner att jag bara vinglar omkring och vaknar upp igen". Är du medveten om att du drömmer?
Citera
2014-05-02, 13:44
  #4
Medlem
Autobahn76s avatar
Kallas false awakening. Jag har haft det som mest 6-7 ggr i rad. Alltså att jag trott att jag var vaken fast jag fortfarande drömde. Riktigt psykande.
Filosofen Bertrand Russel påstår att han haft omkring 100 falska uppvaknade under en dröm. Rätt tunga grejor
http://en.m.wikipedia.org/wiki/False_awakening
Citera
2014-05-03, 09:41
  #5
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Kallas false awakening. Jag har haft det som mest 6-7 ggr i rad. Alltså att jag trott att jag var vaken fast jag fortfarande drömde. Riktigt psykande.
Filosofen Bertrand Russel påstår att han haft omkring 100 falska uppvaknade under en dröm. Rätt tunga grejor
http://en.m.wikipedia.org/wiki/False_awakening

Samma här. Jag "vaknade" för att sedan upptäcka att det också var en dröm. Hände också flera gånger. Tror det var en dröm som hade det "temat". Jag skräms sällan av drömmar och ser oftast även "otäcka" saker som underhållande.
Citera
2014-05-10, 14:23
  #6
Medlem
insectqueens avatar
Fy fan för false awakening händer mig då och då oftas slussas jag framåt i den ena skräckinjagande "vakna värld" efter den andra..fruktansvärt obehaglig mindfuck
Citera
2014-05-18, 22:56
  #7
Medlem
Upplevde detta för cirka ett år sedan, sjukligt minst sagt!

Vaknade upp (trodde jag) i mitt eget rum, ställer mig och kollar ut i fönstret för att se en skuggfigur stå och skala potatis i köket, på andra sidan vägen i ett hus. Jag stirrar ett par sekunder tills figuren kollar mot mig och börjar hugga intensivt som för att mörda någon med potatis skalaren.

Blir mer äcklad än skrämd och bestämmer mig för att gå ut i hallen. I hallen fryser allt till och allt runt om mig flyter ihop och blir tusen olika färger samtidigt som jag känner att jag inte kan andas. Vaknar igen (tror jag) ligger i sängen paralyserad och helt plötsligt kvävs jag igen av tusen färger tills jag vaknar igen (tror jag) denna gången har jag möjligheten att resa mig upp igen varpå jag fryser fast direkt igen när jag ställt mig upp. Upplever samma sak igen och vaknar nästa gång på riktigt, åååhh
__________________
Senast redigerad av Tradman 2014-05-18 kl. 22:59.
Citera
2014-05-24, 21:37
  #8
Medlem
Kan ju inte påstå att min upplevelse var obehaglig för mig, blev kanske bara lite besviken.
Drömde att jag hade sex med en tjej i en porr scen, helt plötsligt vaknade jag upp, upptäckte att jag satt och onanerade till denna scen framför datorn. Tyckte detta var lite konstigt och då vaknade jag upp på riktigt strax efteråt. Fick mig ett härligt skratt direkt på morgonen
Citera
2014-06-08, 17:36
  #9
Medlem
kvarkenss avatar
En klassisk mara. Har själv varit med om det där flera gånger. Händer då jag är väldigt utmattad, mår psykiskt dåligt, ångest osv. Kan falskvakna 20 gånger på raken.
Citera
2014-06-12, 12:18
  #10
Medlem
rewin00s avatar
Usch... De där äckliga varianterna. Du tror att du har vaknat från att du har drömt att du har drömt, och så håller du på att drömma. (If that make sence...)
Citera
2014-06-12, 17:16
  #11
Medlem
Har haft liknande men inte lika extremt. Drömde att jag vaknade och hade försovit mig blev en jävlar fart på mig i drömmen, sprang ut i duschen osv. Jag vaknar efter en stunds panik i drömmen och pustar ut, puuh det var endast en dröm. Sen kollar jag på klockan och den visar att jag försovit mig, precis som i drömmen och samma panik infinner sig i verkligheten. Kan tänka mig hur förjävligt det vore om det där upprepat sig ännu fler gånger, någon slags inception uppvaknande.
Citera
2018-08-31, 11:36
  #12
Medlem
Hände mig igår.. Har länge haft problem med en tand, och jag drömde att jag tappade framtänder i drömmen. Fick panik och ville vakna, insåg alltså att det va en dröm. Jag vaknar då upp och vill försäkra mig om att det bara va en dröm, men tänderna är fortfarande lösa och ramlar ut, ibland ramlar alla min framtänder ut. Detta a sker typ 3-4 gånger innan jag på riktigt vaknar upp. Riktigt obehagligt, någon som tror sig veta vad det kan bero på?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback