Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 02:28
  #37
Medlem
Citat:
Vid 21.15-tiden höll polisen förhör med hjälp av en tolk, på grund av språkförbistringar.

Alltid dessa blattar. Bo i Sverige kan man men prata Svenska kan man inte.

"Vårdnadstvist" är troligt. Någon förfördelad "fader" som inte vill att ungarna ska växa upp i det moraliskt korrumperade Sverige. Lite färre invandrare då Pappa och unge/ungar har dragit utomlands tillbaks till "fäderneslandet".
Citera
2014-04-18, 02:34
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunboll
Porten verkar vara Tomasvägen 9 med det svarta röret med vit lucka på som är på bild 1 i Aftonbladet.
Antagligen bara dörrknackning efter vittnen eller föräldrar till saknat barn.
https://www.google.se/maps/@59.41457...Lj0hPftPPg!2e0

Ovanligt svenskt i den porten.
Citera
2014-04-18, 04:30
  #39
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Varför har polisen inte gått ut med varken signalement på tjejen och märke/årsmodell på bilen?

Att det händer på slödderhöjden ökar chansen till att det är vårdnadstvist eftersom ungen inte ens är efterlyst av mamman.
Citera
2014-04-18, 06:57
  #40
Medlem
Söderhöjden är lugnt. Oavsett hur folk försöker få det till att det är "under ytan". Visst det är det men när en plats haverarat på riktigt så bubblar det alltid upp överallt ordentligt. Tro mig kommer från Södertälje boende i Jakan.

Det här är antingen ett internt familjedrama eller en solitär psykopat händelse.. Jag röstar för det första dock.

Kidnappning för pengar? Nja då skulle jag personligen hellre kidnappat en unge från Danderyd eller Lidingö så man kan få en miljon eller två istället för 50 spänn.. Just saying.
Citera
2014-04-18, 07:18
  #41
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Antingen en ren missuppfattning från vittnenas sida eller också två somalier/andra utom-europeer som ville ha någon att våldta. Det troligaste det första alternativet. Afrikaner som sliter in flickor i bilar och sen våldtar dem har ju inträffat ett flertal gånger förut men det är trots allt lite vanligare att människor missuppfattar saker och ting.
Citera
2014-04-18, 08:45
  #42
Medlem
Det känns som något hedersrelaterat blattebrott.
Garanterat kaosfolk som ligger bakom detta.

Det kan mycket väl handla om något tvångsgifte. 9 år är ju ok brudålder i muslimska slödderkretsar.

Välkommen till det nya Sverige!
Citera
2014-04-18, 10:20
  #43
Medlem
Morgonribbas avatar
Problemet är att när det gäller barn eller djur så blir man orolig, rädd för övergrepp. Det sitter i gener, att normalt funtade människor vill skydda sina barn och familjemedlemmar -- har lätt att se värsta tänkbara scenario innan man har allt klart för sig.

Det verkar inte vara något allvarligt i det här fallet - då borde ju någon anmält flickan försvunnen. Verkar vara en förälder som hämtat upp sitt barn, och ett missförstånd av någon som stissat upp sig. Hoppas det i varje fall.
Citera
2014-04-18, 10:43
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elon.fiske
Det känns som något hedersrelaterat blattebrott.
Garanterat kaosfolk som ligger bakom detta.

Det kan mycket väl handla om något tvångsgifte. 9 år är ju ok brudålder i muslimska slödderkretsar.

Välkommen till det nya Sverige!

Jag har aldrig hört talas om nioåriga brudar i Sverige- oavsett föräldrars religion. Och vem skulle kidnapparen vara i så fall.
Citera
2014-04-18, 10:50
  #45
Medlem
Ha ha ,det är märkligt hur det är att invandrare alltid får skulden ,än om det skulle visa sig att det var svenssons det här så skulle folk försöka vrida det så att det är invanrare som rår för det ändå. I mitt tycke kan vem som helst ligga bakom,det är bara galningar nu för tiden tycker jag.
__________________
Senast redigerad av pederN 2014-04-18 kl. 10:53.
Citera
2014-04-18, 11:18
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Är det mycket trubbel i Järfälla/Jakobsberg..?

Känns det inte som att det skulle vara nån som är skyldig nån lite pengar?


Mycket trubbel ja, skoja inte... Områdena häromkring var mycket bättre när jag växte upp. Nu är det väldigt stökigt mellan varven... Synd att se Sveriges fina områden gå ner sig som det gjort! Titta på exempelvis Rinkeby/Tensta, det var en gång fina områden det också, nu åker man bara dit när man måste. Tyvärr!
__________________
Senast redigerad av Farbrordanne 2014-04-18 kl. 11:33.
Citera
2014-04-18, 11:19
  #47
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ovanligt svenskt i den porten.

Det är faktiskt rätt många svenskar som bor i ytterkanten av höjden. Ju längre upp du kmr, desto mer berikat blir det ;P
Citera
2014-04-18, 11:21
  #48
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ha ha ,det är märkligt hur det är att invandrare alltid får skulden ,än om det skulle visa sig att det var svenssons det här så skulle folk försöka vrida det så att det är invanrare som rår för det ändå. I mitt tycke kan vem som helst ligga bakom,det är bara galningar nu för tiden tycker jag.

Det är snarare för att det är väldigt troligt i det här fallet. Du är välkommen att kolla min posthistorik, tror aldrig jag har skrivit något som är ens i närheten av invandrarkritiskt, men jag har växt upp här och känner själv många av dom kriminella kaosblattar som huserar här i området.

Och som jag sa tidigare, Al-Shabab hade iaf förut några lägenheter uppe på Söderhöjden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback