Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 19:53
  #133
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Dräpande replik. Du kan ju försöka utveckla vad du menar om du tycker jag har fel. Annars verkar du ju själv uppleva situationen som rätt ovanlig, och inget du själv är bekant med.
Jag menar att en riktig man med lite självförtroende har inga problem med att varken umgås med tjejer utan att förvänta sig sex, eller att hans flickvän umgås med manliga kompisar.

Jag säger bara att det är ovanligt, inte att det är fel. Tvärtom är TS mycket lyckligt lottad.
__________________
Senast redigerad av verum.ariolum 2017-05-15 kl. 20:03.
Citera
2017-05-15, 19:59
  #134
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Det jag och fryskyl menar pá är att en alfa hane hade inte blivit inbjuden. Ts blev antagligen inbjuden dels för att ingen är intresserad av honom, främst för att de ser honom som en beta..

Jag menar inte att man är beta bara för att man inte försöker knulla nágon av dem, utan snarare att han inte kunde skapa den sexuella spänningen som saknades för att det skulle leda till nágot.
En alfa kan ocksá vara gentleman, men Beta sätter fittan pá ett pedistal, och tar gentlemanna rollen till mesighets niván.
Så kan man definiera alfa och beta. Men isåfall är det i det här fallet mer eftersträvansvärt att vara beta då TS är mycket lyckligare än de män som inte blev bjudna.
Citera
2017-05-15, 20:22
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Jag menar att en riktig man med lite självförtroende har inga problem med att varken umgås med tjejer utan att förvänta sig sex, eller att hans flickvän umgås med manliga kompisar.

Ok. Jojo, det är möjligt jag hårddrog sakerna något, för att uttrycka en poäng. Jag tycker egentligen berättelsen TS framför är rätt intressant, och vill på något sätt förstå den. Och som jag skrev finns det en sida som är (för en man) tilltalande; men också en som jag själv skulle vara obekväm med.

Så ja, på ett sätt lyckligt lottad. Men på ett annat sätt frustrerad, och -- jag vidhåller det -- nästan förödmjukad.

Och visst, man kan som tydligt identifierad heterosexuell man ha kvinnliga bekanta och vänner. Till och med gå och äta med dem, och dra på bio eller whatever.

Men om jag ponerar följande: jag är hemma hos en kvinnlig bekant, som av någon anledning behöver byta tröja. Vilket hon gör i min närvaro, så att jag i 4-5 sekunder får se henne i behå. Då skulle det å ena sidan vara grymt upphetsande, om hon nu var het; men i stort sett bara om jag kunde tolka det som en sexuell signal. Om jag däremot visste att hon gjorde det för att jag var helt icke-existerande som sexuell varelse för henne, då skulle min reaktion bara vara att fuck this shit, och jag skulle inte ha något intresse alls av att vara vän med henne.

I tonåren hade jag däremot nog accepterat det, då hela det där oskuldsfulla spelet med lockelse och förförelse fungerar på ett annorlunda sätt då.

Så också med bastubadande med kvinnliga bekanta.

Sen till själva ursprungsfrågan skulle jag säga: i Tyskland är bastubad för båda könen rätt vanligt. Så var det på ett gym jag drog på. Absolut inga problem med ofrivilliga erektioner där. Dels är värmen så hög (typ 100 grader), sen är miljön så pass avslappnat avsexualiserad att ingen bryr sig. Ett naket bröst är i sig inget man behöver gå i taket för -- sammanhanget gör allt. Om man tex är med en tjej man vet, eller är övertygad om, att man kommer ha sex med, kan det ibland vara grymt svårt att hålla könet under kontroll, även om det inte just då sker någon kroppslig kontakt eller nåt. Har ibland suttit på tåg och haft halvstånd typ hela resan för att jag vetat vad som väntat vid målet. Men bastubad med för mig okända kvinnor -- inga problem. (i TS fall var ju dock tjejerna inte okända, och det är väl det som gjorde skillnaden.)
__________________
Senast redigerad av fryskyl 2017-05-15 kl. 20:32.
Citera
2017-05-15, 20:28
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Jag menar att en riktig man med lite självförtroende har inga problem med att varken umgås med tjejer utan att förvänta sig sex, eller att hans flickvän umgås med manliga kompisar.

Ok, bara kort om det fetade: Jag skulle nog hävda rätt ihärdigt att en maskulin man skulle ha rätt stora problem med att hans flickvän -- hustru, till och med -- umgicks naken med en naken manlig kompis med erektion.

Jag skulle aldrig tolerera detta. Jag skulle blivit asförbannad.

Men detta är ju alltså inte TS fel, utan i så fall brudens. Har inte så bra koll på möhippekulturen, av naturliga anledningar, men detta är knappast något vanligt beteende.
Citera
2017-05-16, 08:02
  #137
Medlem
Jävlar vilken aktivitet det har varit här nu. Får se om jag hinner svara på allt.

Citat:
Ursprungligen postat av DrValeriana
Intressant historia. Får hålla med verum.ariolum om att jag inte varit med om nåt liknande heller... Du får väl skatta dig lycklig. Hur ser du ut i övrigt, är du attraktiv? Vältränad eller tjock? Snyggt face?
Kan va intressant att veta. Verkar inte som om tjejerna ser dig som ett sexuellt objekt öht.

Jag är ganska snygg, mer pojkaktigt söt. Kroppen tränar jag genom olika sporter som squash, pingis, klättring och liknande. Jag är rätt smal, gymmar inte, men kroppen är i form.
Jag har det relativt lätt att få med mig nån hem från krogen, om jag är sugen på det.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Är rätt kluven till TS2s historia.

Å ena sidan kan det verka rätt tilltalande att visa sig i erigerat tillstånd för 6-7 kvinnor. Alfahane- och orgie-vibbar.

Å andra sidan finns det ett mycket starkt element av förnedring närvarande, tänk typ 6 finniga övre tonårstjejer som skrattar ut nån 14-åring som inte kan kontrollera sin ännu rätt oskuldsfulla lilla snorre. Problemet är ju att TS inte kom till skott. Ingen utlösning. Att vara näck med en tjej och ha stånd, och sen inte få fullborda ståndet i en sexuell akt med tillhörande utlösning är jävligt frustrerande och förnedrande. Så här talar vi beta-man vars sexualitet inte tas på allvar.

Ett sådant här uttalande, tex, är rätt oroväckande:

Jag utgår från att TS är rätt ung, typ 22. Kanske förklarar det saken en del. Tvivlar på att en man med självsäker och väl fastlagd heterosexuell identitet skulle finna sig i att vara enda manliga "vännen" i en grupp av 6 kvinnor.

Finns ju en typ av snubbar som alltid försöker vara vän med en massa tjejer, men alltid med det slutgiltiga målet att få vänskapen att så småningom övergå i en sexuell romans (kanske inte alltid fullt uttalat ens för sig själv). Ser också det som ett ungdomsfenomen. En självsäker man gör det på något sätt tydligt att han är ute efter sex med en gång. Det behöver man alltså inte göra genom någon obscen kommentar, utan enbart genom att utstråla en stark sexuell aura.

En Don Draper-typ drar inte hem till sin "tjejkompis" för att käka godis och ligga och mysa i soffan och kolla på nån film, för att sen bara dra hem. Sådant kan tillhöra uppväxten och puberteten, men efter 25, senast, tyder ett sådant beteende på en regressiv och underdånig sexualitet.

Sedan på ett mer moraliskt plan tycker jag historien är rätt sjuk också -- men detta är brudens snarare än TS fel. Dagar innan hon ska gifta sig går hon alltså med på att utsätta sig för en man som visar upp sig i erigerat tillstånd? Hade jag varit brudgummen och fått reda på det hade jag inte varit glad. Jävligt skumt beteende. Som en tidigare i tråden resonerade:

Men som sagt, det är ju inte riktigt TS fel att han på detta sätt satte horn på brudgummen innan ringen ens kommit på.

Shit, trump borde anlita dig att bygga sin wall of text.
Men för att försöka svara dig lite då. Jag är äldre än du skriver, inte mycket men ändå. Vissa av tjejerna är nåt år yngre, andra nåt år äldre så du prickade in det bra.

Jag har aldrig haft ett behov av att vara alpha-hane. Jag tycker hela uttrycket med alpha och beta är löjligt. Men visst, jag var aldrig den coolaste i högstadiet, om man säger så.

Tro mig, med de här tjejerna har jag inget intresse av att inleda något sexuellt. De är några av mina närmaste vänner och jag har väldigt kul med dem. Jag vet att jag lite är det svarta fåret i deras grupp, det händer att de träffas utan mig och gör "tjej-grejer". Det är helt okej och jag förstår det, hade accepterat helt att inte bli bjuden på möhippan.
Vill du kalla detta beta, så gör det. Samtidigt är jag kille och straight och tycker såklart det var lite spännande att se dem nakna, det ljuger jag inte om. Det tror jag de tyckte lite om mig också, fick en rump-spank av en av tjejerna (hon som sa den roliga kommentaren) efter badet. Då ståndet förövrigt lagt sig lite. Jag tolkar inte allt sånt som en sex-invit. Vi var fulla och hade roligt. Behöver inte alltid bli kuk-i-fittan.

Ang mer om mitt alpha/beta-tillstånd som du är så intresseradav: jag är charmig, har ONS ganska ofta när jag går ut, har haft flickvän. Men jag har aldrig känt nåt behov av att hävda mig genom sex. Jag tyckte inte det var frustrerande att inte "få komma till" i bastun. Tror att det bara är någon med ett enormt hävdelsebehov som känner så.


Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Det jag och fryskyl menar pá är att en alfa hane hade inte blivit inbjuden. Ts blev antagligen inbjuden dels för att ingen är intresserad av honom, främst för att de ser honom som en beta..

Jag menar inte att man är beta bara för att man inte försöker knulla nágon av dem, utan snarare att han inte kunde skapa den sexuella spänningen som saknades för att det skulle leda till nágot. En alfa kan ocksá vara gentleman, men Beta sätter fittan pá ett pedistal, och tar gentlemanna rollen till mesighets niván. Dvs man behöver inte vara ett rövhál, men det fanns säkert nágon av tjejerna som hade velat ha action.

Det var med detta i átanke jag skrev mitt tidigare inlägg, om att tjejerna antagligen var 100% säkra pá att han var bög, eller bjöd in honom som manlig strippa, dvs de tvá sidorna av myntet. Antingen full beta, eller full alfa.

Nej, det är nog ingen där som är intresserad av mig i sexuell mening. Det är bra, så att vi kan vara kompisar.
Jag har som sagt inget behov av att vara alpha. Jag får ligga en hel del (med andra) och sätter inte upp fittan på pedistal. Jag har gjort ganska oetiska grejer i sex-sammanhang. Inget olagligt så klart, bara haft flera samtidigt och sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ok, bara kort om det fetade: Jag skulle nog hävda rätt ihärdigt att en maskulin man skulle ha rätt stora problem med att hans flickvän -- hustru, till och med -- umgicks naken med en naken manlig kompis med erektion.

Jag skulle aldrig tolerera detta. Jag skulle blivit asförbannad.

Men detta är ju alltså inte TS fel, utan i så fall brudens. Har inte så bra koll på möhippekulturen, av naturliga anledningar, men detta är knappast något vanligt beteende.

Ang. brudgummen så förstår jag om han är lite sur. Jag förstår att det är konstigt för honom och de andra som har pojkvänner. Samtidigt vafan - en relation ska väl inte stoppa att man umgås med någon kompis. Asförbannad som du skrev hoppas jag inte han är. Hoppas han är trygg nog i sig själv och i deras relation för att kunna ta det. Inget hände ju. Ett kompisgäng bastade. En råkar vara en man och hans organ råkade växa som det gör ibland när det är nakna tjejer runt.
Som sagt har jag aldrig legat med nån av dessa tjejer. En gång har jag fyllehånglat med en, men då var vi runt 17 så det är vatten under bron.

Men inte är det brudens fel? Hon har ju inte planerat detta? Isåfall är det väl hon som är den som har hållt i planeringen som "bestämt" att det ska vara bastu och nakenhet. Hon har förövrigt ingen kille för tillfället.

Det konstigaste för mig var helt klart brudens syster och arbetskamraten (den sista har jag inte träffat förut), men when in rome som man säger. Vad kunde jag ha gjort - gripit efter en handduk när kuken växte? Fanns förövrigt bara utanför bastun.

Visst känns det lite konstigt för mig att tjejerna har sett mig naken (och med stånd) och att jag sett dem. Det var en konstig grej. Samtidigt var det en möhippa som är en gång i livet.
Citera
2017-05-16, 08:06
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Jag menar att en riktig man med lite självförtroende har inga problem med att varken umgås med tjejer utan att förvänta sig sex, eller att hans flickvän umgås med manliga kompisar.

Jag säger bara att det är ovanligt, inte att det är fel. Tvärtom är TS mycket lyckligt lottad.

Håller med dig. Killar och tjejer kan faktiskt vara vänner 2017.

Ovanligt är det nog, särskilt bastusituationen och att jag blev bjuden på möhippa. Men jag är glad att de bjöd med mig, är ju ändå det närmsta kompisgäng jag har. Har några manliga vänner men i ärlighetens namn har jag inte lika kul med dem.

Skönt att se nån på FB som inte är fast i alpha/beta-tänket för mkt.
Citera
2017-05-16, 13:53
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notstallet123
Håller med dig. Killar och tjejer kan faktiskt vara vänner 2017.

Ovanligt är det nog, särskilt bastusituationen och att jag blev bjuden på möhippa. Men jag är glad att de bjöd med mig, är ju ändå det närmsta kompisgäng jag har. Har några manliga vänner men i ärlighetens namn har jag inte lika kul med dem.

Skönt att se nån på FB som inte är fast i alpha/beta-tänket för mkt.

Är det möjligen så att du är "en av tjejerna i gänget"?
Förstå mig rätt. Det KAN väl vara så att du är mer intresserad av hudlotion än av motocross, och att du blir medbjuden i egenskap av "ofarlig"?
Handlar inte om alfa- och beta öht.
Citera
2017-05-17, 13:56
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Är det möjligen så att du är "en av tjejerna i gänget"?
Förstå mig rätt. Det KAN väl vara så att du är mer intresserad av hudlotion än av motocross, och att du blir medbjuden i egenskap av "ofarlig"?
Handlar inte om alfa- och beta öht.

Så kan det nog vara. Jag har nog vissa intressen som är mer tjejiga än vad vissa av tjejkompisarna har.
Citera
2017-05-17, 14:48
  #141
Medlem
Ok, jag har egentligen inte så mycket mer att säga här; men kanske ett par kommentarer.

Citat:
Ursprungligen postat av Notstallet123
Shit, trump borde anlita dig att bygga sin wall of text.

Ha, var på internet snodde du den onelinern från...

Visst, det går snabbare att läsa om man bara skriver "Varom rakade? Jag diggar rakade brudar! " Men om man verkligen vill diskutera och analysera saker lite krävs det lite text. Det är ju det flashback är till för.

Hursomhelst:

Citat:
Ursprungligen postat av Notstallet123
Ang mer om mitt alpha/beta-tillstånd som du är så intresseradav:

Alltså, Notstallet123: Jag ber om ursäkt om jag kunde låta nedlåtande. Det var inte min avsikt. Försökte bara spåna på en i mitt tycke intressant liten historia. Och gjorde det utan att ta några hänsyn till om TS kunde ta illa vid sig, så att säga. Också det flashback-style. Jag menar egentligen inte att du nödvändigtvis skulle vara någon beta-snubbe. Men när du skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Notstallet123
Men jag har aldrig känt nåt behov av att hävda mig genom sex. Jag tyckte inte det var frustrerande att inte "få komma till" i bastun. Tror att det bara är någon med ett enormt hävdelsebehov som känner så.

Så tror jag egentligen du gör det lite lätt för dig. Det behöver inte handla om att hävda sig av typen "fan va cool ja e, ja ba knulla skiten ur den där slynan" Däremot är det en grundläggande drift att har man stånd i samvaron med nakna kvinnor, då vill man också att det ska resultera i action. Som fallet nu var har situationen något av skoptofili över sig, alltså nyckelhålstittande, att man attraheras av att titta på kvinnor, utan att våga eller vilja verkligen vara med dem. Samt även en viss förnedring, även om det är ett starkt ord.

Men men. Du är ju heterosexuell och är sexuellt aktiv med andra honor, så du behöver inte oroa dig. Det var mest så jag tolkade situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Notstallet123
Men inte är det brudens fel? Hon har ju inte planerat detta?

Ok, det har du förstås rätt i. Tänkte lite fel där. Brudgummen behöver kanske inte heller vara "asförbannad", men glad hade jag inte varit.

Hursomhelst TS, ha kul på bröllopet, och kom alltid ihåg vad Tom Cruise sa: respect the cock, and tame the cunt!
Citera
2017-05-19, 20:25
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ok, jag har egentligen inte så mycket mer att säga här; men kanske ett par kommentarer.



Ha, var på internet snodde du den onelinern från...

Visst, det går snabbare att läsa om man bara skriver "Varom rakade? Jag diggar rakade brudar! " Men om man verkligen vill diskutera och analysera saker lite krävs det lite text. Det är ju det flashback är till för.

Hursomhelst:



Alltså, Notstallet123: Jag ber om ursäkt om jag kunde låta nedlåtande. Det var inte min avsikt. Försökte bara spåna på en i mitt tycke intressant liten historia. Och gjorde det utan att ta några hänsyn till om TS kunde ta illa vid sig, så att säga. Också det flashback-style. Jag menar egentligen inte att du nödvändigtvis skulle vara någon beta-snubbe. Men när du skriver:



Så tror jag egentligen du gör det lite lätt för dig. Det behöver inte handla om att hävda sig av typen "fan va cool ja e, ja ba knulla skiten ur den där slynan" Däremot är det en grundläggande drift att har man stånd i samvaron med nakna kvinnor, då vill man också att det ska resultera i action. Som fallet nu var har situationen något av skoptofili över sig, alltså nyckelhålstittande, att man attraheras av att titta på kvinnor, utan att våga eller vilja verkligen vara med dem. Samt även en viss förnedring, även om det är ett starkt ord.

Men men. Du är ju heterosexuell och är sexuellt aktiv med andra honor, så du behöver inte oroa dig. Det var mest så jag tolkade situationen.



Ok, det har du förstås rätt i. Tänkte lite fel där. Brudgummen behöver kanske inte heller vara "asförbannad", men glad hade jag inte varit.

Hursomhelst TS, ha kul på bröllopet, och kom alltid ihåg vad Tom Cruise sa: respect the cock, and tame the cunt!

Fattar hur du menar. Men de här tjejerna är mina bästa vänner, trots att jag är straight kille. Måhända var det blyghet som gjorde att jag inte raggade på nån av dem i tonåren, men nu gör jag det inte pga jag bara ser dem som kompisar.
Men visst, lite tudelat då jag tyckte det var spännande att se dem näck.
Jag har ett rätt aktivt sexliv så någon som enbart tänder på att titta på kvinnor är jag inte. Men förstår hur du tänker.
Möjligtvis ville kroppen (läs snoppen) att Action skulle ske men verkligen inte hjärnan. Inte nånstans.
Ang förnedringen, visst, jag kan se det. Samtidigt är förnedring rolig del i svensexe och möhippesammanhang. Kände mig inte speciellt förnedrad dock. Alla var ju nakna.

Brudgummen och även de andra tjejernas pojkvänner är kanske lite sura. Jag har inte hört nåt iaf.
Får försöka hålla käft om jag blir full på bröllopet haha!

Risk för att detta är för OT från originalTS så sammanfattar bara:

Medbjuden som kille på tjejkompisarnas svensexa.
Badade bastu nakna.
Fick stånd.
Citera
2017-05-26, 22:52
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notstallet123
Fattar hur du menar. Men de här tjejerna är mina bästa vänner, trots att jag är straight kille. Måhända var det blyghet som gjorde att jag inte raggade på nån av dem i tonåren, men nu gör jag det inte pga jag bara ser dem som kompisar.
Men visst, lite tudelat då jag tyckte det var spännande att se dem näck.
Jag har ett rätt aktivt sexliv så någon som enbart tänder på att titta på kvinnor är jag inte. Men förstår hur du tänker.
Möjligtvis ville kroppen (läs snoppen) att Action skulle ske men verkligen inte hjärnan. Inte nånstans.
Ang förnedringen, visst, jag kan se det. Samtidigt är förnedring rolig del i svensexe och möhippesammanhang. Kände mig inte speciellt förnedrad dock. Alla var ju nakna.

Brudgummen och även de andra tjejernas pojkvänner är kanske lite sura. Jag har inte hört nåt iaf.
Får försöka hålla käft om jag blir full på bröllopet haha!

Risk för att detta är för OT från originalTS så sammanfattar bara:

Medbjuden som kille på tjejkompisarnas svensexa.
Badade bastu nakna.
Fick stånd.

Inte för att dra ut mer på TS:s historia men när är brölloppet då? Har du snackat med nån om detta än? Då menar jag typ brudgummen eller nån av de andras partner.
Citera
2017-05-27, 06:12
  #144
Avstängd
Bara att tänka på saken ger mig lite erektion.

I Finland har man ett annat synsätt på just bastubad och nakenhet. Det är inte så sexualiserat.
__________________
Senast redigerad av Nassegorang 2017-05-27 kl. 06:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback