Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-17, 18:44
  #1
Medlem
Snoreplys avatar
Citat:
En 20-årig Malmöbo häktades på skärtorsdagen misstänkt för flera sexbrott mot barn under 15 år.
Skånskan, 17 april 2014

Vet ni vem den misstänkte är?

Skånskan skriver att 20-åringen misstänks för att sexuellt ofredat barn i både Malmö och Ystad i december förra året. Han misstänks också för att ha våldtagit barn i Ystad under samma period och för att i Ystad har utnyttjat barn för sexuell posering mellan 1 februari och 24 mars, liksom försök till detsamma.

Mannen häktades idag i Malmö tingsrätt.
Citera
2014-04-17, 23:19
  #2
Medlem
Personen i fråga som är misstänkt är en nära vän till mig, eller mer snarare det var en nära vän till mig.
Citera
2014-04-17, 23:25
  #3
Medlem
Snoreplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stpwille
Personen i fråga som är misstänkt är en nära vän till mig, eller mer snarare det var en nära vän till mig.
Kan du säga något mer?
Var kommer han ifrån för ort? Vilket år är han född? Vill du säga något mer om hans bakgrund?
Har du misstänkt något av det han nu är häktad för tidigare?
Citera
2014-04-17, 23:33
  #4
Medlem
Finns två trådar i detta ämne, jag startade en för jag itne hittade den första!

Är den åtalade från Ystad eller Malmö?
Citera
2014-04-17, 23:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stpwille
Personen i fråga som är misstänkt är en nära vän till mig, eller mer snarare det var en nära vän till mig.


Hur gamla är BO? Snackar vi 14 år eller 4 år?
Citera
2014-04-18, 00:16
  #6
Medlem
Snoreplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handii
Hur gamla är BO? Snackar vi 14 år eller 4 år?
Åklagare Johan Nilsson säger i Skånskans artikel:
Citat:
Av brottsrubriceringarna kan man utläsa att de drabbade är barn under 15 år.
Svårt att göra en tolkning av detta vad gäller den exakta åldern. Hoppas därför denn* Stpwille vill yppa något ytterligare.
__________________
Senast redigerad av Snoreply 2014-04-18 kl. 00:20.
Citera
2014-04-18, 00:34
  #7
Medlem
Personen är 20 år och boende i Malmö, han har inget kriminellt bakom sig tidigare förutom offentlig urinering. BO är mellan 4-15 år gamla.

Varken hans familj eller vi vänner kände till detta, vi visste inte ens att han var kapabel till att göra detta. Vi är sjukt chockade fortfarande, och personen har gått från 100% broder till 100% nolla på 2 sekunder.
Citera
2014-04-18, 01:01
  #8
Medlem
Snoreplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stpwille
Personen är 20 år och boende i Malmö, han har inget kriminellt bakom sig tidigare förutom offentlig urinering. BO är mellan 4-15 år gamla.

Varken hans familj eller vi vänner kände till detta, vi visste inte ens att han var kapabel till att göra detta. Vi är sjukt chockade fortfarande, och personen har gått från 100% broder till 100% nolla på 2 sekunder.
Kan verkligen förstå att du/ni är grymt besvikna på honom. Det han är häktad för är mycket allvarligt. Att du anger att BO är från 4 år (4-15) gör också att fallet är extra uppseendeväckande.

Nu är det ju påskhelg och inte speciellt mycket/inget alls lär väl komma ut från Malmö tingsrätt, så det är bra att du och andra som vet mer om det här fallet, den misstänkte och det han är misstänkt för, kan berätta här på Flashback om vad ni känner till.
Citera
2014-04-18, 01:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoreply
Kan verkligen förstå att du/ni är grymt besvikna på honom. Det han är häktad för är mycket allvarligt. Att du anger att BO är från 4 år (4-15) gör också att fallet är extra uppseendeväckande.

Nu är det ju påskhelg och inte speciellt mycket/inget alls lär väl komma ut från Malmö tingsrätt, så det är bra att du och andra som vet mer om det här fallet, den misstänkte och det han är misstänkt för, kan berätta här på Flashback om vad ni känner till.
Det ett fruktansvärt brott, och jag lider något så fruktansvärt med brottsoffrens familjer. Och det som är som gör mest ont är att det är en person som har känt till detta under en längre tid, utan att personen har gjort någonting åt saken.

Malmö tingsrätt kommer säkerligen inte att släppa någonting förens nästa vecka, det gör ont i mitt hjärta att en så nära vän har gjort detta, och det gör ont i mig att skriva om det här trots att han har gjort helt oacceptabla saker.
Citera
2014-04-18, 13:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stpwille
Det ett fruktansvärt brott, och jag lider något så fruktansvärt med brottsoffrens familjer. Och det som är som gör mest ont är att det är en person som har känt till detta under en längre tid, utan att personen har gjort någonting åt saken.

Malmö tingsrätt kommer säkerligen inte att släppa någonting förens nästa vecka, det gör ont i mitt hjärta att en så nära vän har gjort detta, och det gör ont i mig att skriva om det här trots att han har gjort helt oacceptabla saker.

Men är du säker på att han är skyldig....
Citera
2014-04-18, 14:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men är du säker på att han är skyldig....
Ja, tyvärr. Jag hade önskat att det inte hade varit så...
Citera
2014-04-19, 18:53
  #12
Medlem
Känner person själv och är jävligt nära till honom.

Han har varit på egna släktingar som har kommit fram i efterhand där saker har gjorts.

Personen sittter just nu häktad i två veckor till nästa häktningsförhandligar.

Han har ingen rätt till kontakt med omgivningen.

Låt mig säga att jag vet en jävla massa då jag är tyvärr släkt med detta svin
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback