Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-17, 21:11
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lovey
Jag äter faktiskt inte mycket kolhydrater, en skål med havregrynsgröt till frukost, men sedan brukar jag skippa Janssons och annat Men det klart att det finns lite kolhydrater i det mesta vi äter..

Ja men då tar det ju bara ett par dagar innan du bör vara tillbaka på din "normala" vikt. Din dricka fyller egentligen ingen funktion annat än att du kanske snabbar på förlusten av tarminnehållet, lite beroende på vad du kommer ha i din drink.
Citera
2014-04-17, 21:22
  #14
Medlem
loveys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Ja men då tar det ju bara ett par dagar innan du bör vara tillbaka på din "normala" vikt. Din dricka fyller egentligen ingen funktion annat än att du kanske snabbar på förlusten av tarminnehållet, lite beroende på vad du kommer ha i din drink.
Ja men precis, lite dit ville jag komma också! Vet du/ni något som sägs vara bra för att rena tarmarna? Eller om någon har testat sånt tidigare
Citera
2014-04-17, 21:33
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lovey
Ja men precis, lite dit ville jag komma också! Vet du/ni något som sägs vara bra för att rena tarmarna? Eller om någon har testat sånt tidigare

Lavemang eller laxermedel
Katrinplommon, stora mängder läkerol. Ja listan kan nog göras lång
Citera
2014-04-17, 21:36
  #16
Medlem
GainerWheys avatar
Men under högtider kan man ändå äta lite mer, hur ofta är de egentligen de är nåt sånt?
Jo, under julen och påsken. Tycker du borde unna dig lite då faktiskt. Jag tränar också på hobbynivå och räknar kalorier och ser över vikten, deffar och bulkar ibland men om de är nåt du ska göra så är det att äta under julen och påsken!
Citera
2014-04-18, 00:19
  #17
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovey
Hej! Nu är det påsk igen och man proppar i sig mat, blir lite smårund och glad av stämningen ni vet Det klart man ska fira påsken som man alltid gjort liksom, men efter påsk mår man ju inte alls lika bra!

Jag är en tjej på 18 år och till mina 173 cm väger jag 59 kg, jag tränar regelbundet 6-8 gånger i veckan och sköter min kost (med undantag Jul & Påsk) men ändå lyckas jag väga ca 63 efter en sån här högtid med mat och godis. Som sagt är kosten och träningen under kontroll i vanliga fall men nu undrar jag om man skulle kunna mixa ihop proteiner, mineraler och vitaminer till olika drinkar för att skynda på viktnedgången till min normala vikt? Det som i vanliga fall kan ta mig 2 veckor kanske skulle kunna ta 1 vecka med hjälp av näringsrika drycker av olika slag. Sedan vet jag ju inte varför jag inbillar mig att drycker skulle vara bättre än riktig mat..

Har ni några tips eller kommentarer angående det här så skulle jag vara riktigt glad om ni ville dela med er av dom

Du kan inte dricka dig smal, nej. Det är ett trick för att sälja AB´s Wellness-bilaga.

- Skippa alkohol
- Ät mer proteiner och mindre kolhydrater
- Sov gott
- Rör på dig
Citera
2014-04-18, 08:53
  #18
Medlem
daggelitos avatar
Du kan köra VLCD i nån vecka om du vill, men då menar jag inte Nutrilett eller Cambridge, utan en VLCD enbart på aminosyror och protein. Kortfattat så dricker man 10g EAA följt av en shake med kaseinprotein ca 1h senare. Detta upprepas ett par gånger under dagen.

Lågt kaloriintag innebär en effektiv fettförlust. EAA varvat med kasein är för att ge maximal muskelbevaring, givetvis kombinerat med styrketräning (som vanligt).

Mer info här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
http://www.body.se/artiklar/radio/20...kler-samtidigt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback