Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 14:44
  #1
Medlem
Jag visste inte vart jag skulle lägga denna tråden så mod får flytta den till passande forum.

Kollar precis första avsnittet av trolljägarna. Aschberg är som alla vet kommunist och ogillar starkt folk som inte tycker som honom. Jag håller med om att man kan hänga ut folk som gör som denna "hult hatar", det gör vi på flashback varje dag. Men hur långt går det innan innan vi ser meningsfränder till Aschberg bli uthängda? Jag tycker det är jävligt skrämmande att en kommunist ens får ha ett TV program där han får visa sina åsikter som han faktiskt gör. Ta en debatt för fan.. men det passar han inte för då kommer han med ironiska kommentarer. Jag är trött på skiten. Denna tråden är nog mest för att ventilera min frustration över hur folk ser detta som nöje när det egentligen är ett steg i att bestämma över folks tankar.

Edit. rättade till en efterbliven mening
__________________
Senast redigerad av stros 2014-04-17 kl. 14:49.
Citera
2014-04-17, 14:47
  #2
Medlem
MrSvarts avatar
Jag håller helt med dig. Femenisten som snyftade i andra eller tredje avsnittet hatar nästan dagligen mot det ena och andra, specifikt mot hetrokärlek. Henne är det synd om.

Medans någon som hatar invandrare på invandrarkritiska hemsidor är en näthatare.

Det har redan börjat.
Citera
2014-04-17, 14:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Jag håller helt med dig. Femenisten som snyftade i andra eller tredje avsnittet hatar nästan dagligen mot det ena och andra, specifikt mot hetrokärlek. Henne är det synd om.

Medans någon som hatar invandrare på invandrarkritiska hemsidor är en näthatare.

Det har redan börjat.
Japp. Insider gjorde ju ett avsnitt om AFA där dom har en efterbliven jävel som dom nästan målar upp som någon befriare. Jag tycker hela skiten är skum, det är ju bekräftat att AB skriver det som är passande men vad fan, när folk kollar TV och blir hjärntvättade tycker jag det fan gått för långt. Tyskland 40 talet någon? Samma skit.

Jag är inte direkt politiskt insatt men detta gör mig skraj.
Citera
2014-04-17, 15:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Jag visste inte vart jag skulle lägga denna tråden så mod får flytta den till passande forum.

Kollar precis första avsnittet av trolljägarna. Aschberg är som alla vet kommunist och ogillar starkt folk som inte tycker som honom. Jag håller med om att man kan hänga ut folk som gör som denna "hult hatar", det gör vi på flashback varje dag. Men hur långt går det innan innan vi ser meningsfränder till Aschberg bli uthängda? Jag tycker det är jävligt skrämmande att en kommunist ens får ha ett TV program där han får visa sina åsikter som han faktiskt gör. Ta en debatt för fan.. men det passar han inte för då kommer han med ironiska kommentarer. Jag är trött på skiten. Denna tråden är nog mest för att ventilera min frustration över hur folk ser detta som nöje när det egentligen är ett steg i att bestämma över folks tankar.

Edit. rättade till en efterbliven mening
Kan Robert Aschberg verkligen springa och dela ut kravbrev som han gör i trolljägarna? Personerna är ju inte dömda i domstol.Alla ska ju betraktas som oskyldiga tills dom fallit enligt svensk lag.Aschberg agerar ju som utredare, åklagare och domare.Om nu ett fall går till domstol och domen blir frikännande. Vem blir skadeståndsskyldig till personen som blivit oskyldigt anklagad då Aschberg eller tv3 ?
Det borde ju räknas som förtal och utpressning eller har jag fel ?
Citera
2014-04-17, 15:20
  #5
Medlem
YP4XQs avatar
Nä. Alla vet väl att det är trams som de sysslar med? De som itne vet just DET, vet inte mycket annat hellet om internet antaligen så spelar ingen roll.
Citera
2014-04-17, 16:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Kollar precis första avsnittet av trolljägarna. Aschberg är som alla vet kommunist och ogillar starkt folk som inte tycker som honom.
Edit. rättade till en efterbliven mening

Jag visste inte att han är kommunist. Enligt egen utsago röstade han senast på moderaterna.
Citera
2014-04-17, 17:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Jag visste inte att han är kommunist. Enligt egen utsago röstade han senast på moderaterna.
Jaha, har han sagt det? Ja, då måste det ju stämma. RA är kommunist, det kan ingen jävel förneka.
Citera
2014-04-17, 17:14
  #8
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Den svenska demokratin är död för länge sen, drunknade i ett kulturmarxistiskt träck med feminism och koncensusdiktatur. Nej, Arselberg dansar bara på Sveriges grav för landet finns inte längre.
Citera
2014-04-17, 17:59
  #9
Medlem
Europes avatar
Ett hot mot vilken demokrati? I vilket land? I Sverige kan demokratin aldrig vara alltför hotad, så länge man vägrar att införa de typiska grunderna för en modern demokrati och rättsstat. Det skulle bl.a. kräva:

1. En konstitution som ger alla medborgare okränkbara medborgerliga rättigheter.

2. Författningsdomstol och rättsinstanser som tar upp fall där medborgarnas konstitutionella rättigheter har eventuellt kränkts.

3. En maktuppdelning av den lagstiftande, verkställande och dömande makten.

4. En separation mellan stat och partier.

5. En möjlighet för medborgarna att välja politiska representanter med reell makt, samt eventuellt folkomröstningar, istället för att folket endast kan rösta mellan en rad partistyrelser som p.g.a. statsskicket naturligt står för i stort sett exakt samma politik.

6. Upphörandet av att skattebetalarna måste betala de sittande partiernas valkampanjer m.m.

7. Förbud mot att statliga myndigheter bedriver politiska kampanjer, samt sprider desinformation och lögner i de sittande partiernas intresse för att förvilla medborgarna.

8. Tillåtandet av högskoleverksamhet och forskningsinstitutioner som inte är direkt underställda regeringen och de andra sittande partierna.

9. Förbud mot statligt ägd eller finansierad massmedia och politiska organisationer som sprider desinformation och lögner i den sittande partiernas intresse.

10. Förutom att maktuppdelningen kräver att domstolarna inte ska vara direkt underställda den lagstiftande och verkställande makten, så ska det ännu mindre sitta politiker från de sittande partierna och döma i skuldfrågan i enskilda rättegångar, d.v.s. förbud mot politiska rättegångar.

11. Åtal och domar får inte vara godtyckliga, samt det måste vara förutsägbart vad som är och inte är lagligt (t.ex. borde inte gummiparagrafer som Lagen om hets mot folkgrupp vara tillåtna).

12. Yttrandefrihet måste införas, d.v.s. folk ska inte längre kunna åtalas för att ha framfört en åsikt, en uppfattning, en värdering, ett sakpåstående eller ett forskningsresultat.

Utöver ovanstående finns det ytterligare en rad punkter, men redan de nämnda punkter torde i sig vara ett minimikrav för att verkligen kunna tala om en demokrati. I den svenska offentligheten idag verkar dock allt kunna vara "demokratiskt", så länge det överensstämmer med den politik som Sjuklövern driver, medan statsskicket och lagarna aldrig kommer på tal. Kort sagt, det är lite med Sverige som med de länder som känner sig tvingade att t.o.m. ha ordet "demokratiska" i landets officiella statstitel just p.g.a. bristen på demokratiskt statsskick.

Ett endaste TV-program som Trolljägarna skulle förmodligen inte hota demokratin om vi hade haft demokrati i Sverige. Däremot är det inte så säkert att programmet skulle ha existerat i en demokrati. Hade inte svenska staten lagt ut åsiktsregistrering på entreprenad åt organisationer fyllda med kända våldsverkare, som t.ex. Aschbergs Expo och Researchgruppen, precis som staten även finansierar samma våldsverkare när de hotar och utför våldsdåd mot svenska oppositionella och dissidenter, utan Sverige hade istället haft en demokratisk styrning med åsikts- och yttrandefrihet, så tvivlar jag på att program som Trolljägarna ens skulle produceras.
Citera
2014-04-17, 18:06
  #10
Medlem
horvalps avatar
Demokrati i Sverige?

Vi har demokratur.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur
Citera
2014-04-19, 14:53
  #11
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Talande att se Aschberg försvara sin senaste kassako i SVT Debatt.

Han är skrämmande duktig på att förvränga sin agenda, som att det handlade om någon välgörenhet han bedriver för att hans hjärta blöder. Men ända sedan Stenbecks tid har Aschberg varit expert på snask-tv, och detta program är inget undantag. Då bjöd han in folk att gorma på - uppbackad av polarna - nu letar han upp dem själv. Får väl ses som någon grad av framsteg åtminstone, även om jag personligen föredrar mer intellektuell ton.
Citera
2014-04-19, 23:45
  #12
Medlem
Det Aschberg inte gillar är väll att folk inte vågar stå för det de skriver utan instället skriver saker som de antagligen aldrig skulle säga rakt i ansiktet till någon. Feghet alltså.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback