Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 14:19
  #1
Avstängd
Citat:
Personer som har uttalat hatfyllda kommentarer och hot mot en dömd sexförövare kan komma att åtalas för grovt förtal och olaga hot.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.245...re-polisanmald

vilken sida samt förövare rör det sig om?
Citera
2014-04-17, 15:47
  #2
Medlem
Förmodligen Stoppa Pedofilerna. Ingen aning, men gissar på den siten.
__________________
Senast redigerad av mr.demon 2014-04-17 kl. 16:02.
Citera
2014-04-17, 16:52
  #3
Medlem
theodor.busses avatar
Jag känner mig väldigt kluven när jag läser artikeln..

Å ena sidan anser jag (vi behöver inte ta just den debatten just här & nu) att pedofili inte går att bota. Jag hade gärna viljat veta om det fanns en pedofil i grannskapet när mina barn var små (båda är pojkar, men är nu vuxna och mer än kapabla att försvara sig själva - minst sagt ). Jag hade inte misshandlat honom eller förstört hans hus/bil eller annan egendom, men jag hade definitivt pratat med honom och gjort fullständigt klart att "du vet, att jag vet". Inte hotat. Hade han frågat mig om hjälp med att t.ex. starta bilen (glömt lyset på) så hade jag gjort det utan att tveka. Men jag hade nog avböjt att ta en kopp kaffe med kanelbulle hemma hos honom..

Å andra sidan är jag väldigt misstänksam mot "privata initativ" där folk misstänkliggörs på lösa grunder. Lexbase tänker jag närmast på. Du kan få en "röd prick" på din villa tre år efter att du har köpt den, för att förra ägaren var vittne i en rättegång! Eller tillsammans med sin äkta hälft ansökte om skilsmässa hos tingsrätten. Det är inte så kul...

I andra länder (tänker på GB & USA) så varnar man folk när en "sexual offender" flyttar in i grannskapet. Det känns mer pålitligt, det är "myndigheterna" som står för informationen, och inte skvallersajter. Men ändå kan det bli fel, och åtminstone en person (i England. London?) blev ihjälslagen för att han helt felaktigt förväxlades med en dömd pedofil (sorry, ingen länk - leta själva). Det var verkligen tragiskt.. Det berodde inte på någon likhet (utseendemässigt) med pedofilen, utan att dumskallarna (pöbeln) tog fel på adress/våning..

Medborgargarden har vi gjort oss av med, och jag tycker att det är bra. Gillar man "öga för öga, tand för tand" och klantänkande så finns det massa andra länder, med "ingen eller annorlunda lagstiftning" på jorden att välja på.
__________________
Senast redigerad av theodor.busse 2014-04-17 kl. 17:02.
Citera
2014-04-17, 23:48
  #4
Medlem
Paijters avatar
Här skriver VLT ut vilken sida det är:http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.245...t-domd-pedofil

https://www.facebook.com/Natverket

Admin på sidan är medlem i Svenskarnas parti. 28000 "gillar" facebookgruppen. Tänk vilket verktyg sajten är när någon person med obekväma åsikter ska sänkas.


Under 2014 kommer vi åter att lansera en hemsida, den här gången har vi placerat servern i USA för att svenska myndigheter inte ska lyckas skrämma webbhotellet lika enkelt som tidigare, detta då amerikansk lagstiftning ser annorlunda ut och ger yttrandefriheten mer utrymme. Exakt hur vi kommer utforma hemsidan återstår att besluta under första hälften av januari. Men sprid vår hemsideadress till allt och alla, så att vi återigen kan få pedofiler runt om i Sverige att bita på naglarna och gråta av vrede och skräck.

God Jul och god fortsättning.

www.stoppapedofilerna.com
__________________
Senast redigerad av Paijter 2014-04-18 kl. 00:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback