Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-22, 12:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
hur är detta spelet?
jag har fått intrycket att det är för lite yngre spelare (10 år) och att det blir väldigt hattigt/rörigt när man hela tiden byter raser... eller?
Detta bör nog nästan alla "spelare" ha i sin samling. Överlägset det bästa "krigs" spelet för mer än 2 spelare som jag har spelat.
Spelas även inom en rimlig tid.

Sen bör man skaffa sig Wallenstein 2nd edition.
Puerto Rico
Agricola
Terra Mystica
Dominant Species
Eclipse
Dominion <--- Ett måste!
Svea Rike, för att det är just svea rike =)
Survive: Escape from Atlantis
Ticket to ride: Europe
Airlines: Europe

Har man dessa, då har man flera bra spel för oerfarna spelare och en del bra strategiska spel!
Citera
2014-05-22, 23:54
  #14
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QB_Tolchock
Detta bör nog nästan alla "spelare" ha i sin samling. Överlägset det bästa "krigs" spelet för mer än 2 spelare som jag har spelat.
Spelas även inom en rimlig tid.

Sen bör man skaffa sig Wallenstein 2nd edition.
Puerto Rico
Agricola
Terra Mystica
Dominant Species
Eclipse
Dominion <--- Ett måste!
Svea Rike, för att det är just svea rike =)
Survive: Escape from Atlantis
Ticket to ride: Europe
Airlines: Europe

Har man dessa, då har man flera bra spel för oerfarna spelare och en del bra strategiska spel!
Du borde testa lite riktiga "krigsspel" om det där är det bästa multi-spelet du hittat. Utifrån topic sett skulle jag rata en rätt stor del av din lista. Alternativ till Settlers bör vara någorlunda lätt spelade spel utan något större regelverk.
Citera
2014-05-23, 10:17
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Du borde testa lite riktiga "krigsspel" om det där är det bästa multi-spelet du hittat. Utifrån topic sett skulle jag rata en rätt stor del av din lista. Alternativ till Settlers bör vara någorlunda lätt spelade spel utan något större regelverk.
Jag är inte för stort fan av "krigsspel" men äger COmbat Commander Europe och tycker det är ett riktigt fint spel.
Var dock länge sedan jag spelade det. Svårt att få till bordet eftersom när min spelgrupp möts är vi nästan alltid mer än två. Plus att jag är ända personen som är lite intresserad av "krigsspel"

En polare skaffade dock Twilight Struggel för en tid sen. Så det ska väl provas när det finns tid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback